המשבר בענף הרכב החדש מתחיל להשפיע לכיוון שינוי מגמה בשוק המכוניות המשומשות. הקיפאון בשוק המשומשות החל לפני צלילת רכישותיהן של מכוניות חדשות בישראל, ועתה מסתמנת השפעה נוסח "כלים שלובים" בין שני המוצרים החלופיים.
השיפור בשוק המשומשות עולה גם מדברים שמסר ל-Nfc, בעל אחד מציי הרכב הגדולים במדינה, שלמה שמלצר, וכן מדוח חברת אוטו דיל לחודש מאי 2002. הדוח מצביע על גידול של כ-18% בעסקות רכב משומש בחודש מאי לעומת אפריל.
במהלך חודש מאי ביצעה אוטו דיל כ-320 עסקות למכירת מכוניות משומשות מיד שניה. נתון זה מצביע גם על גידול של כ-65% בנפח עסקיה של אוטו דיל לעומת החודש המקביל אשתקד, אז בצעה החברה 195 עסקות.
מבדיקת נתוני המכירות של חודש מאי עולות המגמות הבאות: ראשית, במהלך החודש אובחן גידול בביקוש למכוניות סלון יוקרתיות, מגמה הנובעת לדברי המנכ"ל תומר דותן, מהפער בין מחיר מכונית חדשה למשומשת. במקביל ניכרת עליה בביקוש לגי'פים ורכבי 4X4. גידול זה בביקוש מוסבר על-רקע שינויים בתרבות הפנאי. טיולי שטח נערכים בתקופת הקיץ.
מהלך החודש האחרון חלה עליה בביקוש למכוניות יפניות משנות הייצור האחרונות 1999 עד 2001. גידול זה נובע. מנכ"ל אוטו דיל, תומר דותן, מהמחיר האטרקטיבי של היפניות לעומת המקבילות האירופאיות שלדבריו "ספגו עליית מחירים כתוצאה מהעלייה בשער היורו. הגידול נובע מהעליה התלולה במחירי המכוניות החדשות, הצמודים לשערי המטבע בחו"ל, בעוד שמכוניות משומשות נמכרות בשקלים ומחירן אינו מושפע מתנודות שערי המטבע."
מנכ"ל סוכנות מכוניות ב.מ.וו לישראל, צביק'ה זימרמן, מסר ל-Nfc כי הדברים אינם מדוייקים, וכי למעשה הצרכן הישראלי נהנה משני העולמות: "מתחילת השנה נירשמה עלייה של יותר מ-20% בשער האירו, והראו לי מכונית חדשה אחת שהתייקרה בארץ בתקופה זו בשעור שכזה."
עיסקי הטרייד-אין של קמור רכב השתפרו בתקופה האחרונה על-רקע עלייתם לכביש של כ-100 מכוניות מדגם 7 החדש. מכוניות אלה נימכרו בשעתו בעידוד הסכם לרכש חוזר של המכוניות הסידרת הייצור הקודמת, והן מוצעות עתה למכירה בשיטת הטרייד-אין.
ההתאוששות בשוק המשומשות תיתמהמה עוד זמן מה, שכן בארץ היצע אדיר של מכוניות משומשות. התעוררות הביקוש עשויה לסייע לעליית מחירים מסויימת, לה מקוים בעלי ציי הרכב הגדולים ובתוכם החברות להשכרת רכב. על-אף חילוקי הדעות שצויינו בכתבה, הרי שכל המומחים תמימי דעים בדבר אחד: בשום מקום בעולם לא מוכרת תופעה בה איש אחד מחזיק בידיו את כל גורמי השוק. מדובר בשמאי הלאומי, לוי יצחק.