חברת Google חושפת כעת פרטים נוספים על הדרך בה היא אוספת ומשתמשת במידע הנלקח מן המשתמשים, אך היא נשארת "מיסתורית" לגבי מספר שאלות מרכזיות המדאיגות את התומכים בפרטיות.
מדיניות הפרטיות החדשה של החברה - למרות היותה דומה מאוד לזו שהוצהרה לפני כשנה וחצי, הינה ברורה יותר, קלה יותר לקריאה ומשקפת את התרחבותה של Google מעבר למנוע החיפוש המקורי שלה.
היא גם מתארת בפירוט רב יותר את צעדיה של Google להגן על משתמשיה מפני פושעים המנצלים את רשת האינטרנט לרעה.
למרות זאת, החברה עדיין לא מגלה מה פרק הזמן בו נשמרת אינפרמציה על משתמשיה. זהו עניין המלווה בדאגה גוברת, בזמן ש-Google מציעה יותר ויותר שירותים היכולים באופן פוטנציאלי לאסוף ולאחסן של מידע פרטי, מה שיפוך את שירותיה של החברה למטרה ראשית לשימוש לרעה, הן מצד אוכפי החוק והן מצד העבריינים.
השינוי המהותי ביותר הינו במבנה. המדיניות הקודמת, שפורסמה ביולי 2004, הוחלפה במערך של שלוש הצהרות: מדיניות "באורך מלא", ארוכה פי 2 מזו שהיא מחליפה, גרסת "ראשי פרקים", והסברים בסגון "שאלות ותשובות".
"אנו סוקרים בקביעות את מדיניותינו ומעדכנים אותה כשצריך", אמרה היועצת הכללית לחברת Google, ניקול וונג, באימייל שנשלח לעיתונות. "במקרה הזה שמחנו לגלות כי ועדת האיחוד האירופי קיבלה בברכה את רעיון ה"הודעות בשכבות" למדיניות הפרטיות, המדגיש פשטות ובהירות. עם זאת, שינינו את מדיניותינו ואנו מקווים שיהיה ברור וקל להבנה למשתמשינו".
המדיניות החדשה, שהונפקה בשבוע שעבר, קובעת כי ל-Google הזכות להשתמש במידע פרטי למען הצגת תוכן מיועד ופרסומות, פיתוח שירותים חדשים והבטחת תיפקוד הרשת שלה. הנקודות אינן מחדשות הרבה אך לא נמסרו מפורשות בעבר.
בנוסף, בזמן שלפי המדיניות הישנה Google מגבילה את גישתם של עובדיה למידע שכזה, זו החדשה מדגישה כי אותם אנשים יסתכנו בפיטורין או בתביעה פלילית אם יפרו את ההגבלות.
החברה אף אירגנה מחדש את הצהרותיה, והביאה לראש הרשימה פרטים על אינפורמציה הנאספת לדואר אלקטרוני, חיפוש מותאם אישית ושירותים חדשים אחרים הדורשים הרשמה.
העובדה שאינפורמציה יכולה לעבור בין שירות לשירות אף היא הובאה לראש הרשימה למען הבהירות.