חברת Apple עומדת בפני צעדים משפטיים בהם נוקט לקוח אמריקני מרוגז, בגין הבעיות שלכאורה קיימות בנגן המוזיקה החדש של החברה, ה-iPod Nano. התביעה טוענת כי Apple השיקה את נגן המוזיקה הקטן למרות שידעה כי עיצובו המיוחד יגביל את אורך חייו.
התביעה מגיעה לאחר גל של תלונות ממשתמשי ה-iPod Nano אשר דיווחו על מסכים סדוקים ושרוטים.
Apple מסרה כי קבוצת ייצור אחת של נגני ה-Nano, בה היחידות היו פגומות, גרמה לבעיות האמורות והכחישה כי המכשיר רגיש יותר לשריטות מהדגמים האחרים של ה-iPod.
בתגובה על התביעה, מסרה Apple כי "אנו לא מגיבים על הליכים משפטיים שלא החלו עוד".
ב-17 הימים הראשונים לאחר השקתו של ה-Nano ושליחתו לחנויות, Apple מכרה יותר ממיליון יחידות של נגן המוזיקה הזעיר.
אך הפופולריות של הנגן נהרסה בחודש ספטמבר בעקבות דיווחים על-פיהם מסכים של חלק מהמכשירים נשרטו או נסדקו מאד מהר. המחאות הונהגו על-ידי מת'יו פטרסון, אשר הקים אתר אינטרנט מיוחד שמטרתו להכריח את Apple להודות בפגמים ולהחליף את המכשירים.
כעת, ג'ייסון טומזאק, בעל מכשיר iPod Nano 'לא מרוצה' נוסף, נמצא במרכזה של תביעה משפטית על המכשיר.
כשהןא מיוצג על-ידי חברת עורכי דין מסיאטל, טומזאק הגיש תביעה, ב-19 באוקטובר, המצהירה כי ה-iPod Nano הינו עדין מדי לשימוש רגיל.
התביעה טוענת גם כי "מכשירי ה-Nano נשרטים בצורה מוגזמת במשך שימוש יומיומי, והופכים את המסך שלהם לבלתי-קריא".
התביעה טוענת כי הפגמים נובעים מהשינויים שביצעה חברת Apple בעיצוב של נגן המוזיקה כדי להצליח לייצר אותו כל כך דק.
עוד טוענת התביעה כי המסך והכפתורים של ה-Nano נמצאים מתחת לסרט-שרף דק הרבה יותר מזה שבמודלים האחרים של ה-iPod. לטענתה מודלים אחרים לא נשרטים בקלות כזו מפני שהם מכוסים בכיסוי פלסטיק עבה וחזק יותר.
טומזאק החל בצעדים המשפטיים לאחר שהנגן החדש, אותו קיבל כתחליף לישן הפגום, גם הוא נשרט שעות ספורות לאחר שקיבל אותו.
הוא דורש החזר ל-25 הדולרים שנאלץ לשלם בעד החלפת המכשיר, בנוסף לעלות המקורית של המכשיר וכן עלות הנזקים.
התביעה הוגשה על-ידי טומזאק ו"בשמם של כל האחרים הנמצאים בסיטואציה דומה", אך נדרשת הסכמתו של שופט כדי להעניק לתביעה סטאטוס של תביעה-ייצוגית.