מספר כלי הרכב הנעים בכבישים ברחבי הארץ יגיע ל-2 מיליון ו- 520 אלף כלי רכב בשנת 2010 (גידול של 3.6% בשנה), לעומת כ-2 מיליון כלי רכב, בסוף שנת 2004. כך עולה (יום ד', 26.10.05) מדוח על התפתחות צי הרכב בארץ של חברת מת"ת (מרכז תכנון תחבורה), שהוזמן על-ידי מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר.
מנתוני הדוח עולה, כי ב-25 השנים האחרונות גדל צי הרכב בארץ פי ארבעה - בסוף שנת 1979 היו בארץ רק 525 אלף כלי רכב ובשנות ה-80 גדל צי הרכב בארץ בקצב שנתי ממוצע של 6.5%. בשנות ה-90 ירד קצב הגידול ל-5.8% ובסוף שנת 2004 המשיך קצב הגידול לרדת והגיע עד ל-2.7% בממוצע לשנה.
מהדוח עולה, כי מאז סיום גל העלייה הגדול לארץ, מסוף שנת 1992 ועד לסוף 2004 גדל צי הרכב בארץ ב-73%. בתקופה זו חל גידול של 32% באוכלוסיה וגידול של 31% ברמת המינוע (כלי רכב לכל אלף תושבים).
מהנתונים מתברר כי רמת המינוע בארץ עדיין נמוכה (226 כלי רכב פרטיים לכל 1,000 תושבים) ביחס לארצות אירופה, לרבות ארצות בהן התוצר המקומי הגולמי נמוך מאשר בארץ כמו: קפריסין (408), יוון (339), פורטוגל (378), וארצות מזרח אירופה כהונגריה (249) וצ'כיה (357).
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי על-פי התחזית של הדוח, רמת המינוע של כלי הרכב הפרטיים צפוייה להגיע בסוף שנת 2010 ל-332 (כלי רכב לכל 1,000 תושבים), לעומת 297 כלי רכב בסוף שנת 2004.
עוד נמסר כי אחד ההסברים לפיגור ברמת המינוע בארץ הוא רמת המיסוי הגבוהה על הרכב הפרטי, המכפילה ויותר את מחירו לצרכן.
לדברי מחברי הדוח, הדבר נובע מהטלת מס קנייה של 95% על מחיר הרכב המיובא, בתוספת להטלת מע"מ על מחיר הרכב, זאת לעומת כ-30% מס בממוצע המוטל על מחיר הרכב באירופה. בארצות רבות מוטל על מחיר הרכב רק מע"מ בלבד. יש לציין כי בשנים הקרובות צפוי מס הקנייה לרדת בהדרגה עד לשיעור של 72%.