עולים מאתיופיה מכל רחבי הארץ יצאו היום (יום א', 30.10.05)בשיירות לכיוון ירושלים, במטרה להפגין מול משרד ראש הממשלה, על-מנת לחייב את ראש הממשלה, אריאל שרון, לכבד את ההחלטה להכפיל את העלייה מאתיופיה.
יצויין כי כיום ממתינים כ-2,000 יהודים באתיופיה, עם אשרות עלייה, אולם עלייתם מתעכבת בשל המכסה. כאמור, ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבל החלטה ביום 31.1.05 לפיה התחייבה ממשלת ישראל להעלות לישראל את כל בני הפלשמורה.
בתום אותה ישיבת ממשלה הודיע שרון כי עד סוף שנת 2007 יועלו לישראל כל בני הפלשמורה הזכאים לעלות לארץ מאתיופיה. ראש הממשלה אף הורה לשרי הפנים, הקליטה, האוצר והחוץ, וכן לסוכנות היהודית, להציג בתוך שלושה חודשים תוכנית כוללת ומפורטת להעלאת שארית הפלשמורה על-פי רשימת הזכאים שתאושר במשרד הפנים.
עד היום טרם מילאה הממשלה את החלטתה, וכעת יוצאים האתיופים בשיירות מכל רחבי הארץ אשר ייפגשו בבנייני האומה בירושלים. משם יצאו בתהלוכה אל משרד רוה"מ. בסיום התהלוכה תתקיים הפגנת ענק המוגדרת על-ידי המארגנים: "אם כל ההפגנות".
מנכ"ל עמותת מכנף דרום לציון, אברהם נגוסה: "אי ביצוע החלטת הממשלה הינה זלזול במעמד הממשלה והחלטותיה וזלזול ביהודי אתיופיה. לא ניתן לפרשה אלא כאפליה".
בני הפלשמורה: יהודים?
יצויין כי הבעיה עם בני הפלשמורה, או לפחות עם חלקם, היא שאלת יהדותם. בני הפלשמורה הינם צאצאי יהודים, אשר אינם זכאי שבות, היות ובני משפחתם בדורות הקודמים המירו את דתם והתנצרו, והם עצמם כבר נינים או בני נינים של יהודים. מדובר בקבוצה שאמנם יצאה מהחברה היהודית, אך לא נקלטה באופן מלא בחברה הנוצרית.
קבוצה זו מונה כ-17,000 בני אדם, אשר נטשו את בתיהם ורכושם בכפרים וממתינים זה כמה שנים באדיס אבבה ובגונדר לאישור כניסה לישראל, ומלבדם יש עוד כ-4,000 בני העדה בכפרים. רובם שבו לאורח חיים יהודי, אך תנאי חייהם קשים ביותר.
לפני כ-100 שנה פעלו באתיופיה מיסיונרים נוצרים, שעשו מאמצים גדולים להעביר את אנשי 'ביתא ישראל' (כך מכנים יהודי אתיופיה את עצמם) על דתם. במהלך תקופה של כ-50 שנה עברו חלקים ניכרים מ'ביתא ישראל' לנצרות, גם עקב הקשיים הכלכליים והרצון להתערות בחברה האתיופית. אנשי 'ביתא ישראל', שהמשיכו לשמור בקנאות על יהדותם, הקפידו על הפרדה מהמומרים, ובפיהם הם כונו בשם 'פלשמורה', פלסמורה או 'מרים וודט' (אוהבי מרים - אימו של ישו).
יצוין עוד כי ועדה ציבורית בתוך הרבנות הראשית קבעה בעבר כי יש סימנים לכך שמדובר ביהודים, בין היתר משום שגם לאחר שהתנצרו, הקפידו בני הפלשמורה להתחתן בינם לבין עצמם.