נהגי המוניות החלו הבוקר (יום ג', 4.6.02) בעיצומים: שיבוש התנועה, בדרך של יצירת פקקי תנועה מכוונים, בצירים מרכזיים בתל אביב. הם קובלים, כנגד מתן מתן אלפי "מספרים" להפעלת מוניות והצפת השוק.
כ-500 מוניות (להערכת ההסתדרות) התכנסו הבוקר בבית הלוויות ברידינג ת"א. משם יצאו בנהיגה איטית לכיוון בית ההסתדרות שבארלוזרוב תל אביב, תוך חסימת צירי צנועה מרכזיים ברחובות רוקח, פינקס, אבן-גבירול וארלוזרוב. כל תחנות המוניות בגוש דן השביתו את פעילותן הבוקר ב-9:00 וימשיכו לשבות עד 11:30.
שר התחבורה, אפרים סנה, הגיש בתחילת השבוע תוכנית, לאישור הממשלה, על-פיה רישיונות הפעלה לקווי שירות במוניות יינתנו רק לקווים שפעלו ברציפות בשלוש השנים האחרונות, או שהוגשה לגביהם בקשה לקבלת רישיון בשבע השנים האחרונות. בקשתו נדחתה.
הרישיונות ינתנו לתקופה של חמש שנים ויחודשו מדי שנה. בתום חמש שנים יערכו מכרזים להפעלת אותם קווי שירות. עד שנת 2009 לא ינתנו רשיונות נוספים לקווי שירות מעבר לרשיונות אלה, ומספר המוניות המורשות לפעול בקווי השירות לא יגדל מעבר לקיים כיום.
נציגי איגוד נהגי המוניות, יהודה בר-אור ואהרון כהן, אמרו כי נהגי המוניות יערכו "מסע לוויה לענף".
השר סנה הגיש לאישור הממשלה גם הצעה, על-פיה סכום אגרת הרישיון להפעלת מונית (מספר ירוק) יעמוד על 185 אלף שקל, במקום 168 אלף שקל כיום, וכי יוקפא מנגנון הפחתת האגרה, וזאת עד לשנת 2005. סנה הוסיף בהצעתו, כי יש לבטל את השחיקה בת 2% בתעריפי הנסיעה, הוספת תשלום לנוסע השלישי ואילך במונית ולעדכן תעריפי הנסיעה במונית.
בשבוע הבא תדון הכנסת בקריאה ראשונה בהצעת חוק של ח"כ עמיר פרץ, להגביל את מספר בעלי המוניות. על-פי הצעתו, תעלה האגרה על הזכות ממחירה הנוכחי, העומד על 170 אלף שקל, ל-250 אלף שקל. נהגי מוניות הנוהגים בפועל 8 שנים יוכלו לקבל את הרישיון במחיר מופחת של 125 אלף שקל.