הפורד הפופולרית מדגם פוקוס, עומדת לקבוע שיא חדש: לא פחות מחצי תריסר חקירות של מינהל הבטיחות האמריקני (NHTSA) נערכו למכונית מתחילת השנה.
סוכנויות הידיעות העולמיות מסרו, כי חקירה חדשה נפתחה באחרונה בחשד כי מנוע הפוקוס עלול ליכבות במהלך הנסיעה, וגרוע יותר – המתלה הקידמי מגלה נטייה מסוכנת לקריסה פתאומית.
דובר מינהל הבטיחות מסר, כי אינו יכול לזכור דגם בודד של מכונית פרטית, אשר זכה לכמות כה רבה של חקירת ליקויים. לדברי AP התלוננו 72 נהגים בפני מינהל הבטיחות כי מכוניותיהם מדגם פוקוס כבו במהלך נסיעה, דבר שגרם ל-7 תאונות. שיבעה נהגים אחרים דיווחו על קריסת זרוע העיגון של המתלה הקידמי, דבר שהוביל ל-6 תאונות.
החקירה המתנהלת בימים אלה בעניין תקלה הגורמת למנוע לכבות, כוללת כחצי מיליון מכוניות אשר יוצרו בשנים 2000 ו-2001, ובחקירת קריסת המתלים כלולות גם מכוניות שיוצרו ב-2002.
התקלה הגורמת לנטייה לכביית המנוע נובעת מסתימה בצינורית המעבירה את הבנזין מהמיכל הראשי דרך משאבת הדלק, לעבר מערכת הזרקה האלקטרונית.
פורד פוקוס הינו הדגם החמישי ברשימת רבי המכר בארה"ב. במהלך חייה הקצרים יחסית, נקראה המכונית שמונה פעמים חזרה למוסכים, לתיקון ליקויים שנתגלו בכריות האוויר, חגורות הבטיחות ודוושת התאוצה. הדוושה עלולה להתקע במצב פתוח, דבר הגורם לדהרה בלתי מבוקרת של המכונית. ליקויים נוספים אותרו במיסבי הגלגלים האחוריים, ובנטייה מסוכנת לפריצת שריפות בתאי המנועים.
פורד פוקוס מיוצרת במספר אתרים ברחבי העולם. בגירסתה האירופית של המכונית הגלובלית, מקובלת יותר תצורת 5 הדלתות. בארה"ב נפוצה גירסת הסדן - בעלת 4 דלתות ותא מיטען ניפרד. אלא שגם הנטייה לליקויים טכנולוגיים מאחדת את מגמת הייצור הגלובלי, ובדגם האירופי נתגלו בעיות במערכות החשמל ובמערכות האלקטרוניות, תקלות במתלים הקדמיים, בסגירת הדלתות ובתיבת ההילוכים האוטומטיות. 1,200 נהגים קבלו על שההגה ננעל במהלך נסיעה.