נשיא ויו"ר קבוצת אלון, דודי ויסמן, הוא איש השנה של "גלובס" לשנת 2005. זוהי הפעם הרביעית בה בוחר "גלובס" את איש השנה, והוא נחשף הערב (ב') במושב הנעילה של ועידת ישראל לעסקים. בשנה החולפת השלימה קבוצת אלון מספר מהלכים משמעותיים. חברות-הבנות דור אלון ואלון USA הונפקו בבורסות בתל אביב ובוול סטריט, וגייסו יחדיו למעלה מ- 1.5 מיליארד שקל.
במקביל, חיסל ויסמן את הסכסוך עם קבוצת מתיו ברונפמן בריבוע הכחול על-ידי רכישת נתח ממניותיה והפיכת אלון לבעלת השליטה. בסוף השנה חתמה דור-אלון על הסכם לרכישת סונול מגרנית הכרמל, מהלך שעתיד להפוך אותה לחברת הדלק הגדולה בישראל, אם יעבור את המשוכות הרגולטוריות.
בשבוע שעבר רכשה הריבוע הכחול 49% מדיינרס, במטרה להנפיק לחברי המועדון של הקבוצה כרטיסי אשראי, שניתן לבצע בהם גם פעולות פיננסיות בנקודות הקמעונאיות.
בראיון למוסף איש השנה של "גלובס", אומר ויסמן: "לכל אחת מהחברות למטה יש הון שמחכה להשקעות. בדור אלון, ההשקעה אמורה להיות סונול. "בארה"ב, יש לנו קו אשראי של 1.5 מיליארד דולר עם 280 מיליון דולר בקופה. יש לנו יכולת מדהימה לבצע רכישות והשקעות ב-1.5 מיליארד דולר. נפתח עוד חנויות נוחות ונקנה עוד בתי זיקוק. אנחנו יכולים להכפיל את העסק תוך שנה-שנתיים".
"היום, כשהכל גלוי וידוע, אפשר לראות את אלון למעלה בלי חוב של אגורה אחת, עם הון עצמי ענק, שווי מסתכם של החברות למטה ב- 1.6 מיליארד שקל, שחלקנו בו הוא 1.2-1.3 מיליארד שקל. לעשות את זה ב-10-12 שנים זה בהחלט הישג".
בראיון חושף ויסמן תוכנית חדשנית נוספת לריבוע הכחול - הקמת תחנות דלק בסניפי הרשת. "הגשנו תוכניות ואני מניח שב- 2006 יעמדו כמה תחנות", הוא אומר. ההשקעה בכל תחנה היא 0.5-2 מיליון דולר.
בראשית דרכו, כאשר קנה את תחנת הדלק הראשונה שלו, התוכנית הגדולה ביותר של ויסמן היתה לרכוש את סונול. "זו היתה תחנה של סונול ונורא לא אהבנו את איך שהתנהל משק הדלק אז. אמרתי: יום אחד אני אהיה בצד השני ואעשה את הדברים אחרת".
כעת הרשות להגבלים עסקיים מערימה קשיים על המיזוג, אולם ויסמן בטוח שהמיזוג יאושר. "אני מאמין באמונה שלמה, ולא רק מתוך אמונה אלא גם מתוך ידיעת העובדות, שיהיה אישור לעיסקה ושזה רק עיכוב קטן.
"שוק הדלק בעצמו הולך להשתנות לחלוטין, ברגע שמפריטים את בתי הזיקוק, וכולם צריכים להיערך. הרכישה של סונול היא גם היערכות למקרה הזה".