המועמד לראשות הליכוד, ומנהיג תנועת "מנהיגות יהודית בליכוד", משה פייגלין, התראיין הלילה (ב', 12.12.05) לעיתונאי ארי שביט בערוץ הכנסת, ומחה על ה"דה-לגיטימציה שעושה לי התקשורת".
פייגלין, המתמודד לראשות הליכוד לא הסכים להעריך כמה מנדטים יקבל. "מה זה חשוב? העיקר שמתקדמים... המטרה אינה להגיע לסיבוב שני בליכוד, אלא להנהגת המדינה... 'מנהיגות יהודית' אינה רק הסיכוי של המדינה כולה, אלא גם הסיכוי של הליכוד".
הוא מחה על כך שמאשימים את תנועתו בהשתלטות על הליכוד. "אין השתלטות מבחינה מספרית, משום שמתפקדי התנועה מהווים פחות מעשרה אחוזים מכלל חברי הליכוד. התגובה כאשר עמיר פרץ פקד חברים חדשים רבים היתה שעשה 'שינוי מרענן בתנועה'. לקחנו אנשים שהאמונה בערכי הליכוד היא נר לרגלם ועשינו להם קטליזציה סביב מטרות הליכוד המקוריות, שהליכוד שהיה עד היום לא מימש אותן" אמר. לדבריו, "מנהיגות יהודית" מבטאת את חוקת הליכוד ויסודותיו בצורה נאמנת ומדויקת.
בעד מדינה חופשית
שביט שאל את פייגלין: "אתה דמוקרט?", ופייגלין השיב: "יותר ממך". שביט היקשה האם יסכים לקבל כל הכרעה דמוקרטית של הרוב, לרבות ויתור על שטחי יהודה ושומרון, ופייגלין השיב כי הוא פועל להפוך את המדינה ממדינה שאינה דמוקרטית למדינה חופשית.
הוא הצהיר כי הוא מוכן לקבל הכרעה דמוקרטית למרות שהיא מנוגדת לדעתו. לדבריו, מהלכיו של שרון היו בלתי דמוקרטיים בעליל, וביהמ"ש העליון גיבה את כל הכוחות האנטי-דמוקרטיים ששרון הוביל. הוא הוסיף, שמנחם בגין, בניגוד לאריאל שרון, הוביל מהלכים דמוקרטיים, אך עדיין מנוגדים לדעתו שלו.
בג"צ - מיעוט קטן שכופה ערכיו על הרוב
פייגלין קרא "די לכיבוש של העשירון ה'נאור'" וטען שרוב הישראלים מצביעים לימין, מאחר שהם מזהים את עצמם כיהודים ולא כישראלים. לדבריו, הרוב מוצא את עצמו מנוהל על-ידי אנשים בעלי אג'נדה שמאלנית.
הוא גם דיבר בגנות כהונתו של נשיא ביהמ"ש העליון, אהרן ברק. לדבריו, ברק הוא זה הקובע את סדר היום הציבורי. "זוהי מערכת המשפט היחידה הממנה את שופטיה, ולא ממונה כשאר המדינות על-ידי העם". "אין בכוונתנו להחליף את בג"צ בבית דין אחר, ולייצר יש מאין, אלא לגרום לכך שביהמ"ש העליון ייצג את ערכי המדינה, ולא יהיה מיעוט קטן שכופה ערכיו על הרוב, שזו דמוקטטורה".
"ההגדרות הישנות אינן משרתות אותנו"
שביט שאל את פייגלין האם הוא ציוני, ופייגלין השיב כי אינו ציוני במובן של מי שאין לו אלוהים. לדבריו, כעת עולה הציונות לשלב נוסף חוצה הגדרות, משום ש"ההגדרות הישנות אינן משרתות אותנו". הוא אמר כי אינו מגדיר עצמו כדתי וגם לא כחרדי, אלא כאדם אמוני. הוא הסביר כי מסיבה זו הוא נמנע מלכנות את מי שאינו דתי בשם "חילוני".
בהתייחסו לתרבות הערבית הסכים פיגלין לשאלת המראיין שתרבותם נחותה. הוא התנצל על כך שתשובתו אינה פוליטית. לדבריו, תרבותם מצמיחה מחבלים מתאבדים, מוות וטרור.
פייגלין התייחס לדקדנציה בחברה הערבית עליה מבכים גם ראשי הציבור המוסלמי בעולם. "אין מה לקנות ממדינות ערב", אמר, משום שאינם מייצרים דבר. אין להם ולו מפעל, והדבר היחידי שהם מייצרים זה ג'יהאד. אפילו כדי לבנות צינור נפט ממצרים לערב הסעודית הם נזקקים לשירותי חברה בריטית. זו תוצאה של הדת. יכול להיות פרופסור מצרי ברמה גבוהה מאוד אבל ברגע שזה מתחבר להתנהלות של אומה, שתרבותה מגובשת סביב האיסלם – היא לא מסוגלת להתפתח, והם יודעים את זה. הדת הזאת ייצרה תרבות אנטי יצרנית. לומר זאת זו אינה גזענות".
ישראל אשמה בקריסת מגדלי התאומים
בין הנאציזם לאיסלם, מתוחים לדבריו, קווי דימיון מובהקים. הוא ציין את העובדה שרב המכר במצרים ובשאר מדינות ערב הוא הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר. עוד הזכיר כי גם באיסלם קיימת הערצת הכח וסגידה לו. "אין אצל הערבים מעמד ביניים. או שאתה אוכל את הארוחה, או שאתה חלק מהתפריט", אמר.
למראיין, שניסה לקשור במהלך כל הריאיון את האג'נדה הפייגלינית כמזוהה עם גזענות, אמר פייגלין שאדם צריך להחליט מה הוא רוצה: לשרוד או לרמות את עצמו. הוא דיבר על זהות, ואמר כי בארץ נמצאים אנשים עם מסיכות: "הגיעו לארץ יהודים ששמו על עצמם מסיכה של ישראלים, וערבים ששמו על עצמם מסיכה של פלשתינים. יש כאן יהודים וערבים שטוענים 'כולה שלי', וצריכים לבחור אם לשחק בנשף מסיכות או לומר את האמת".
"מי שאינו מוכן לקבל את הריבונות היהודית בארץ יצטרך לעזוב, ותישלל ממנו האזרחות, כמו שבארה"ב נלקח ה'גרין-כארד' ממי שאינו נאמן, והוא יוצא מהמדינה. מי שאינו מכיר ביהודים בארץ יצטרך לצאת מכאן. אנחנו איננו יכולים לצאת לאירופה ולגלות", אמר.
הוא טען כי זכותם של הערבים להיות בארץ כל עוד יקבלו את ריבונותנו בארץ. לדבריו, הוא אינו מוכן לקבל את העובדה שמדינת ישראל מעודדת ערבים שאינם נאמנים לה להישאר, במקום לעודד אצלם הגירה. "איני מוכן בשביל להיות פוליטיקלי קורקט לגלגל את פצצת הזמן הדמוגרפית הזו לבני ונכדי".
פייגלין אמר שמי שאשם בקריסת מגדלי התאומים בארה"ב היא מדינת ישראל. "לחיצת היד בין רבין לערפאת נתנה צידוק לטרור העולמי. עד לחתימת הסכמי אוסלו לא היו מחבלים מתאבדים".
"שם ראי לפני הבוחר"
כאשר האשים שביט את פייגלין כי אינו ליברל, השיב פייגלין: "אתה ממש מצחיק. לפני חודש גירשת עשרת אלפים איש נגד הצבעת הבוחר, ששיקרו לו ואמרו לו ש'דין נצרים כדין תל אביב'... אתה מן הסתם כתבת בחייך הרבה מאמרים. גם אני יכול כמותך להשתמש בסיסמאות, לשלוף ציטוטים ממאמריך ולהפוך אותך למפלצת".
פייגלין החזיר למראיין וטען כלפיו שהוא עצמו, והעיתון בו הוא כותב ("הארץ" – ע.י.), המובילים אג'נדה של השמאל, הם שהובילו את ישראל למצב המסוכן בו היא נמצאת כיום. הוא ציין שיחה שהיתה לו עם אדם שזכר את פיגוע האוטובוס במעלה עקרבים בשנות החמישים, אך אינו זוכר את האוטובוס האחרון שהתפוצץ.
"אתה גרמת לזה!", הטיח פייגלין בארי שביט. "לפני אוסלו זה לא היה, אז אל תבוא ותגיד לי: 'אתה מסוכן', אתה המסוכן! אל תפחיד אותי שאני לכאורה גזען. אני שם לפני הציבור ראי, וזה לא מסוכן. אני מציג יציאה מדרך של מוות לדרך של חיים, ולא כופה דבר".
אולי המוסלמים יתנדבו בשמחה לפרק את אל-אקצה
בהתייחסו להר הבית, אמר שהמסגד יכול להישאר שם בשלב זה תחת ריבונות ישראל, אך הוא מאמין כי יש מסבב להיסטוריה, ושהבטחתו כי ייבנה על הר הבית בית המקדש תתממש בסופו של דבר, ואולי אף המוסלמים עצמם יתנדבו לפרק את אל-אקצה ויירצו לבנות בשמחה את בית המקדש.
האחיזה בהר הבית מצביעה לעולם, שברובו מאמין באל, בידי מי השליטה בַּצדק. אנו צריכים לגרום לכך שהצדק יהיה בידינו, משום שהוא הנשק החזק ביותר מכל כלי הנשק בעולם.
שביט שאל על עמדתו כלפי שטחי ארץ-ישראל הנמצאים תחת שלטון ירדני, ופייגלין השיב כי צריכים להיות מציאותיים, ולא לדבר או ללכת להילחם על כיבוש שטחים שאינם תחת ריבונותנו.
60% מן החיילים לא ביקרו אף פעם בכותל
המועמד לראשות הליכוד אמר כי הוא שואף שהזהות היהודית של מדינת ישראל תתפתח ותהפוך להיות מגדלור אוניברסלי שיאיר לעולם, ולא שישראל תהיה סינגפור של המזרח התיכון. במהלך כל הריאיון ניסה פייגלין להשחיל כמה מילים על מה שחשוב שיהיה במדינה מבחינה ערכית, אך נקטע פעמים רבות על-ידי המראיין. במעט שהצליח לומר דיבר פייגלין על כך ש-60% מן
החיילים מעולם לא ביקרו בכותל, על כך שרוב ילדי ישראל לא מכירים את הפסוק "שמע ישראל" ועל הצורך להפסיק לחקות תרבויות זרות.
כאשר נשאל על טרנספר, התייחס פייגלין לפינוי מהרצועה וקרא לו: "טרנספר ברוטלי קשה ונורא שהיה כרוך בהתאבדויות, אומללות שגרמה אצל אנשים לדום-לב והוצאת גוויות מקבריהן". לדבריו, עם-ישראל הוא עם נבחר שהציג יכולות בלתי רגילות במהלך ההיסטוריה. "עם נבחר איננו רומס אחרים, אלא מגלה אחריות", אמר בריאיון.