בחודש שעבר נרכשה תחנת חלל ב-100,000 דולרים על-ידי יצרן סרטים עצמאי ממיאמי. לא, לא מדובר בתחנת חלל פיזית כי אם במקום וירטואלי המתקיים רק במשחק מחשב. הכסף, לעומת זאת, מאוד אמיתי.
הרכישה בוצעה במשחק המקוון (on line game) הנקרא "Project Entropia" וזו אינה הרכישה הראשונה שנעשית בו. בשנה שעברה נרכש אי במשחק זה תמורת 26,500 דולרים. נשמע מטורף? לא לדברי הבחור שביצע את הרכישה, שחושב שהוא ביצע עסקה כדאית ביותר. המשחק המקוון מקיים למעשה סביבה וירטואלית בה משחקים מעל 300,000 שחקנים אשר עושים שימוש בכסף אמיתי.
במחשק "Project Entropia" משתתפים מעל 300,000 שחקנים מכל העולם אשר בונים עולם חדש. בדרכם הם בונים בתים, נלחמים במפלצות ועוד. רבות מהפעילויות נעשות בכסף הנקרא PED (משמעות של Project Entropia Dollars) אשר ניתן להמירו לכסף פיזי, כך שאכן נעשים כאן חילופי כספים אמיתיים אשר יוצרים מעין כלכלה וירטואלית/אמיתית. שמו של הבחור שרכש את תחנת החלל הוא Jon Jacobs והוא טוען כי יוכל להחזיר את ההשקעה על-ידי מכירה של אזורי ציד, מקומות פרסום (בתוך המשחק עצמו), בתי מלון וחנויות (הכל וירטואלי כמובן).
בתחנת החלל שאותה רכש קיימים שטחי צייד אשר בעל התחנה יכול לתת לאחרים לצוד בהם. עבור כל פעילות שכזו בעל התחנה גובה בין 1% ל-10% מהרווחים. בנוסף בעל התחנה משכיר חדרים במלון, שטחי פרסום ועוד. שחקן המשחק באזורי הציד הללו יכול גם לזכות בכסף, אמיתי כמובן. לדברי Jon Jacobs תוך שנה הוא ייהנה מהחזר של מעל מיליון דולר על השקעתו.
כל רעיון השימוש בכסף אמיתי מתבסס על ההצלחה של המשחק, ככל שיהיו יותר שחקנים שישחקו במשחק על בסיס יומי ויתאהבו בו הם גם יסכימו לשלם בכסף אמיתי על חפצים או פעילויות מתוך המשחק. לדוגמא, השחקנים יכולים לנוע בסביבה הוירטואלית לנצח בקרב ולזכות למשל בחרב בעלת חשיבות (לשחקנים במשחק כמובן). לאותה חרב יש ערך כספי אשר בעליה יכול לקבל בתמורה למכירתה לשחקנים אחרים בעולם הוירטאלי.
הכסף שיקבל אמיתי לחלוטין. מסתבר שיש מאות אלפים שמכורים למשחקים אלה ובהחלט מוכנים לשלם על כך בכסף אמיתי. למעשה הדבר לא שונה מרכישה של משחק מחשב חדש המספק חוויות חדשות למשתמש. הייחוד כאן הוא הקשר המעניין שנוצר בין מאות אלפי שחקנים אמיתיים מכל העולם היוצרים קשר בין הוירטאלי לפיזי. אגב, "Project Entropia" אינו המשחק המקוון הראשון העושה את ההקשר הזה. משחק בשם "Second Life" כבר עשה זאת בעבר וכך גם "World of Warcraft" אשר רכשו להם מיליוני משתתפים בכל העולם.
ללא ספק רעיון מעניין שלוקח את העולם הוירטואלי צעד אחד קדימה ויוצר כלכלה וירטואלית די מוזרה וייחודית. מסתבר שגם משחקי מחשב הם סוג של עבודה ולנו נותר רק לתהות מה יקרה כשיותר מדי שחקנים ינסו לפדות את הכסף שלהם...?.