שר האוצר, אהוד אולמרט, התחייב לפני מועצת המובילים והמסיעים לבדוק את תביעתם לתקן את החישוב להחזר ייקור הבלו על הסולר. הייקור נכנס לתוקפו בתחילת חודש אוקטובר 2005. בפגישה שנערכה בין השר לנציגי המובילים והמסיעים (א' 25.12.05), ונציג המוניות, נידונו המגבלות שהטיל האוצר על החזרי הבלו על הסולר.
בפגישה טענו נציגי המועצה, כי התאגידים הגדולים עושים מאמצים לנצל את ציי הרכב העומדים לרשותם ולהפעילם במשמרות, כולל יום ולילה. המשמעות היא, כי המשאיות הכבדות מבצעות כמות גדולה של קילומטראג' ועוברות בהרבה את המכסה שקבע האוצר להחזר עלויות הבלו.
האוצר קבע, כי ההחזר לבלו על הסולר לרכב מסחרי שמשקלו עולה על 34 טון, יחושב לפי צריכה של 45 אלף ליטר לשנה, בשעה שהרכבים שאותם מייצגת המועצה, צורכים יותר מכפול ממכסה זו.
לדעת הארגון גם הכמות שנקבעה למוניות אינה ריאלית. בשעה שהאוצר מתייחס לצריכה ממוצעת של 12,250 ליטר בשנה, אומר יו"ר ארגון בעלי המוניות, אברהם פריד, כי הם צורכים הרבה מעבר למכסה שקבע האוצר.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, התריע בתקופה האחרונה לפני שר האוצר, כי מדובר במכסות החזר בלתי ריאליות שאינן משקפות את רוח הסיכומים עם נציגי האוצר. לטענתו, נציגי האוצר התחייבו במפורש לפצות את המובילים והמסיעים במלוא ההחזר על תוספת הבלו שנדרשו לשלם בתחילת חודש אוקטובר, כלומר, החזר מלא של 32 אג' על כל ליטר.
אם לא תתקבל דרישת המובילים והמסיעים, אומר בן הרוש, עלולים מנהלי החברות והתאגידים להקטין את מספר הקילומטראז' שמבצעת כיום כל משאית שברשותם ומנגד, להגדיל את כמות המשאיות. רק כך יוכלו להחזיר לעצמם את מלוא מכסת הפיצוי על ייקור הבלו על הסולר. משמעות החלטה זו היא בזבוז משאבים, אי ניצול הציוד הקיים והצפת הכבישים בכמות גדולה ומיותרת של רכב כבד.
בן הרוש אומר, כי מבדיקה ראשונית שעשתה מועצת המובילים והמסיעים, עולה שהיקף הפגיעה באי החזר מלוא הפיצוי על ייקור הסולר מצדיק רכישת רכב נוסף, במיוחד, כאשר מדובר על כך שגובה הבלו יעמוד על 1 ש"ח מלא. בן הרוש אומר, כי הוא תולה תקווה בתשובתו של השר שעניין זה יסתדר בהקדם וללא קשר למצב הפוליטי.