בשורה טובה לתושבי צפון הארץ: שר התחבורה, מאיר שטרית הורה על חידוש הטיסות לקריית שמונה וראש פינה. בימים הקרובים יפרסם המשרד מכרז להפעלת טיסות סדירות מת"א לקרית שמונה, ומת"א לראש פינה.
החברה שתזכה במכרז תדרש להפעיל 3 טיסות יומיות לפחות, לקרית שמונה וראש פינה, כאשר לכל אחד מהיעדים יוצעו לפחות טיסה יומית אחת בבוקר וטיסה יומית אחת בערב, לכל כיוון.
למכרז יוכלו לגשת חברות תעופה ישראליות, בעלות רשיון הפעלה מסחרי או מבצעי, שלהן מטוסים בני 10 מושבים לפחות. החברה הזוכה תדרש להפעיל את הטיסות לצפון בתוך חודש וחצי מיום הזכיה במכרז.
במכרז ינתן דגש מיוחד על מחיר כרטיס הטיסה והשירות לנוסע. שר התחבורה הנחה את אנשי משרדו להמשיך ולסבסד את הטיסות לצפון. משמעות הדבר, כי תושבי הצפון ימשיכו ליהנות מהנחות משמעותיות בכרטיסי הטיסה.
שטרית ציין, כי ישנה חשיבות רבה להפעלת קווי התעופה לצפון הארץ. לדבריו, חידוש הטיסות לקרית שמונה ולראש פינה יתרום לפיתוח אזור הצפון ויקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ. כמו כן, הוא יעודד יזמים ומשקיעים ממרכז הארץ להשקיע באזור הצפון.
הטיסות לשדה התעופה בקריית שמונה, שהפעילה ארקיע, הופסקו בסוף שנת 2003, לאחר שמספר הנוסעים בקו הצטמצם באופן ניכר. בשל המצב הכלכלי הקשה שבו היה שרוי המשק, פחת מספר הנוסעים בתעופה הפנים ארצית והדבר השפיע במיוחד על הטיסות לצפון. בשנת 2003 הטיסה חברת ארקיע בקו תל אביב-קריית שמונה 19 אלף נוסעים בלבד, לעומת 57 אלף בשנת 2000.
לפני כחודש הודיעה "ארקיע" על כוונתה להפסיק את טיסותיה גם לשדה התעופה בראש פינה, בשל חוסר כדאיות כלכלית. לדברי מנכ"ל "ארקיע", אין ביכולתה של החברה לשאת בנטל הכלכלי הכרוך בהפעלת הקו בשל מיעוט נוסעים ועלויות גבוהות.
מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר, ומנכ"ל "ארקיע", שלמה חנאל, הגיעו לסיכום, כי חברת "ארקיע" תמשיך את טיסותיה לראש פינה עד סוף חודש ינואר 2006.
יצויין כי "ארקיע" מפעילה כיום 3 טיסות יומיות משדה דב לראש פינה. בשנת 2005 הטיסה החברה בקו תל אביב-ראש פינה כ-40 אלף נוסעים בלבד, לעומת 120 אלף בשנת 2001.