השר מאיר שטרית נכנס היום (יום ד', 18.1.06) ליומו הראשון בתפקיד שר החינוך. במהלך טקס החילופין ציין השר שטרית, כי הוא רואה בתפקיד המורה - שליחות, וציין כי ניהול המשרד היה משאת נפשו מזה שנים רבות.
במסיבת עיתונאים שקיים עם כנסיתו לתפקיד הדגיש השר שטרית, כי אי אישורו של תקציב 2006 יגרור השלכות חמורות על מערכת החינוך כולה. לדבריו, כל תקציבי פיתוח המשרד תקועים עד חודש יוני, אך ללא תקציב לא ניתן היה לבנות כיתות לימוד נוספות, והיו לכך השלכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.
שטרית התייחס גם ליישום דוח דוברת שהחל בתקופת כהונתה של השרה לבנת. לדבריו, ישום דוח דוברת יצר משבר אצל המורים, ארגוני המורים וההורים גם כן. הוא הדגיש כי צריך לפעול במערכת על-מנת להשיב את ההרמוניה ולפעול מתוך יתוף פעולה. יחד עם זאת, ציין שטרית כי הוא אינו מתחייב לגבי המשך יישום הדוח.
השר הנכנס דיבר על הצורך בחיזוק מעמדו של המורה, ויצירת תחושת שליחות במערכת. לדבריו, בדוח דוברת לא שיתפו מספיק אנשים בתהליך ההכנה. "אנשים מפחדים משינוי, ובהנכת הדוח היה צריך לשתף מורים".
שטרית הסתייג גם מהמלצות דוח וינוגרד להחפתה הדרגתית בשכר הלימודים לסטודנטים. לדבריו, בעקבות ועדת וינוגרד הפכו האוניברסיטאות לתלויות בתקציבי המועצה להשכלה גבוהה, ווהדבר פגע בתקציבי המחקר.