חברת הנקל סוד, המתמחה בתחום מוצרי הדטרגנטים והטיפוח, מדווחת על גידול במכירות בשנת 2005, אשר הסתכמו בלמעלה מ-230 מיליון ש"ח.
בתחום הקוסמטיקה, רשמה הנקל סוד החדרה מוצלחת לסדרת הסבון הנוזלי החדש של "הוואי", אשר על-פי נתוני נילסן, הוא המותג הצומח ביותר בישראל בשנת 2005, עם שיעור צמיחה של 160%. השנה השיג "הוואי" נתח שוק שנתי של 8% בתחום הסבון הנוזלי.
בתחום הדטרגנטים, הגידול המשמעותי נרשם לטבליות "Somat" למדיח כלים, אשר מאז השקתו מחדש באוגוסט 2005, השיג נתח שוק של 15.8% בחודש דצמבר ודחק את פיניש ל-55.6% בלבד. בממוצע ברבעון האחרון השיג "Somat" נתח שוק של 12.4% וצמח ב-115% לעומת אותה תקופה אשתקד (אי.סי.נילסן 1-12/2005).
בהמשך למגמת הגידול שהיא צופה בשנים הקרובות, והרחבת פעילותה של הנקל סוד, השלימה החברה בימים אלו הקמתו של מערך שיווק והפצה עצמאי לשוק הפרטי ולרשתות השיווק, אשר ינוהל על-ידי מרכז ממוחשב הממוקם בחיפה.
הפצת הסחורה תרוכז מעתה בידי חברת "אלפא לוג'יסטיק". לדברי דני שרף, מנכ"ל הנקל סוד, מדובר בצעד אסטרטגי משמעותי שנעשה בשיתוף עם קונצרן הנקל העולמי, אשר נועד לחזק את הקשר הישיר עם לקוחות השוק הפרטי והרשתות ולהוות תשתית מכירה ותפעול המתאימה להכנסת תחומים חדשים, המצריכים הפצה מדויקת ואיכות גבוהה.
שוק מוצרי הכביסה בארץ נאמד בכ-308 מיליון ש"ח בשנה, גידול של 2.4% לעומת 2004. סך שוק השמפו והקונדישינר נאמד בכ-340 מיליון ש"ח בשנת 2005 והיקף שוק הסבון הנוזלי כ-208 מיליון ש"ח, עם גידול של 2.5% לעומת 2004.
חברת הנקל סוד, הנמצאת בבעלות מלאה של קונצרן הנקל הבינלאומי, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק דטרגנטים ומוצרי קוסמטיקה.
קונצרן הנקל מייצר למעלה מ-10,000 מוצרים בתחום הדטרגנטים לטיפוח וניקיון הבית, מוצרי קוסמטיקה לטיפוח הגוף ודבקים, והוא בעל סניפים בכ-75 מדינות ברחבי העולם. לקבוצה 50,000 עובדים והיא מגלגלת מחזור מכירות שנתי של למעלה מ-10 מיליארד אירו.