אלביט מערכות הודיעה (ג'), כי חתמה אתמול על חוזה בהיקף של כ-32 מיליון דולר, לאספקת מערכות צריחים בלתי מאוישים, מערכות בקרת אש ומערכות יבשתיות נוספות לצבא פורטוגל. החוזה נחתם עם חברת שטאייר (STEYR) האוסטרית, שהיא חלק מחטיבת היבשה האירופית של תאגיד ג'נרל דינאמיקס.
שטאייר נבחרה כספק הראשי של הפרויקט על-ידי הצבא הפורטוגזי. מערכות הצריחים הבלתי מאוישים, כמו גם מערכות נוספות של אלביט מערכות ישולבו ברכבים משוריינים קלים מסוג פנדור II של חברת שטאייר, ויקלו על ניידות הכוחות של צבא פורטוגל ופריסתם.
אלביט מערכות הציעה במכרז פתרון ייחודי בתחום הצריחים הבלתי מאוישים, שצפויים להפוך לחלק מרכזי בשדה הקרב האורבני המודרני. בחברה הסבירו היום, כי איומים חדשים ואתגרים בלתי קונבנציונליים הביאו כוחות צבאיים בכל העולם להצטיידות ייעודית למלחמה אורבנית ולעימותים עם כוחות קטנים. דובר החברה מסר, כי "כוחות היבשה המתקדמים של היום בוחרים ברכבים משוריינים המאופיינים במהירות גבוהה, ניידות ומשקל קל ומבטיחים פריסה מהירה בשטח".
בחברה אמרו, כי הזכיה בחוזה זה משמעותית עבורה במיוחד, שכן היא מביאה לידי ביטוי את יכולות האינטגרציה של אלביט מערכות, המאפשרים לה לספק פתרון מלא לרכבי לוחמה/סיור/מעקב, הכולל צריחים בלתי מאוישים המצוידים בטילים, מרגמות 120 מ"מ, מערכות בקרת אש ואיתור איומים.
יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות, אמר כי: "מערכות הצריחים הבלתי מאוישים שלנו מבוססות על ניסיון מבצעי עשיר בעימותים מסוגים שונים. בחירתנו לפרויקט זה מעידה על היות אלביט מערכות חברה מובילה בתחום מערכות צריחים ובקרת אש. המערכת פותחה בהתאמה מלאה לדרישות נאט"ו והצבא האמריקני ומהווה צעד חשוב במתן תגובה לאתגרים קרביים א-סימטריים".
אקרמן הוסיף, כי חוזה זה בא בהמשך להודעה שפרסמה לאחרונה אלביט מערכות, לפיה, היא נבחרה לשתף פעולה עם חברת מובאג (MOWAG) השוויצרית ולספק מערכות צריחים בלתי מאוישים בקוטר 30 מ"מ לרכבי PIRANHA III, עבור פרויקט הרכב המשוריין של צבא בלגיה. "אלביט מערכות", סיים אקרמן, "רואה בחוזה עם צבא פורטוגל פריצת דרך הצפוייה להביא בעקבותיה שיתופי פעולה והסכמים נוספים בשוק חדש ומתפתח זה".
מערכת הצריחים הבלתי מאוישים לתותחי 25-30 מ"מ של אלביט מערכות, מיוצבת על גבי שני צירים. מאפייני המתאר המיוחדים של המערכת הכוללים צללית נמוכה, משקל קל ועמדה מתקפלת מהווים יתרון חיוני, הכולל אפשרות העברת המערכת במטוסי תובלה.
המערכת אינה תופסת מקום בתוך הרכב, משמרת את התצורה הפנימית של הרכב ומאפשרת ישיבה לכל אנשי הצוות. תפעול המערכת נעשה בשלט רחוק ובאופן אלקטרוני, מתוך התא שבו נמצא הצוות, מבלי לחשוף אותם לסכנות חיצוניות.