|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

המבקר עומד לחשוף במסגרת דוח מיוחד

לשכת הג'ובים של אולמרט ומקורביו

התלונה הוגשה בספטמבר 2004 ע"י ועד העובדים במשרד התמ"ת החשד: אולמרט והמנכ"ל דינור ביצעו מינויים פוליטיים אסורים וניצלו קשרים אישיים המבקר מאשר: נוציא בקרוב דוח מיוחד אולמרט ודינור מכחישים הטענות
19/03/2006  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
ענבל אביב, הדר פרבר
סער: יש הרגשה שמשהו כאן לא ישר

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, עומד לפרסם תוך כמה שבועות - במסגרת דוח מיוחד - את ממצאיו בדבר סידרה ארוכה של מינויים שבוצעו על-ידי אולמרט ואנשיו במשרד התעשיה והמסחר, מתוך שיקולים פוליטיים פסולים או נוכח קשרים אישיים. הדוח מתייחס גם למעשיו של מנכ"ל המשרד, רענן דינור, ואל שולה זקן, כמוציאים לפועל של אותם מינויים שבוצעו באופן פסול. לאחר פרסום הדוח יתבקש היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לבחון האם יש מקום להורות על פתיחת חקירה פלילית.

עם המינויים הפסולים שנעשו: מינוי עו"ד לילך נחמיה, זוגתו באותה עת של השר אברהם הירשזון (נאמנו של אולמרט), לכהונת סמנכ"לית ברשות לעסקים קטנים.

מבקר המדינה אישר בתגובה, כי אכן - בקרוב יפורסם דוח ביקורת מיוחד בעניין המינויים במשרד התמ"ת. במשרד המבקר לא ידעו להשיב, אם הדוח יפורסם לפני הבחירות, כפי שנדרש הדבר בשל זכות הציבור לדעת ערב הבחירות, או רק לאחר מכן. עובדים במשרד התמ"ת טוענים, במיוחד נוכח הבחירות לכנסת, כי על מבקר המדינה להסביר מדוע טרם פורסם הדוח.

הבדיקה נערכה על-ידי דפנה דגני-אגמון ומנחם גוטרייך - שניהם עובדים בכירים במשרד מבקר המדינה. הבדיקה החלה בעקבות תלונה שהגיש ועד העובדים במשרד התעשיה והמסחר, שנוכח כי אולמרט ואנשיו "מצניחים" עובדים מן החוץ, מתוך שיקולים זרים, ואף מתערבים שלא כדין במכרזים, במקום לקדם עובדים מסורים במשרד התמ"ת.

גולדברג נתן את ההוראה

ל- Nfc נודע, כי הביקורת החלה ב- 2004 בהוראתו של המבקר הקודם, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, לאחר שזה הגיע למסקנה כי אכן בוצעו לכאורה מינויים בלתי תקינים. עבודת הביקורת הסתיימה למעשה לפני מספר חודשים. מבקר המדינה הנוכחי, לינדנשטראוס, נערך לפרסום הדוח נגד אולמרט ואנשיו במסגרת הדוח השנתי (חציו הראשון) המיועד לפרסום בחודש מאי 2006. טיוטת הדוח אף הועברה למשרד ראש הממשלה, לקבלת הערות ו/או תגובות. ואולם, מחמת חומרת המעשים שהתגלו, ולאחר החשיפות הנוספות שחשפנו כאן בדבר מעשיו הבלתי חוקיים של אולמרט בשורה של פרשות, החליט המבקר להקדים ולפרסם - במסגרת דוח מיוחד כאמור, את אותו פרק העוסק במינויים שבוצעו על-ידי אולמרט ואנשיו.

נודע, כי עיקרי הדברים כבר הובאו על-ידי המבקר, כמקובל, לפני אולמרט, לקבלת תגובתו. גורמים במשרדו של אולמרט חוששים, כי הדוח עלול להוביל לחקירה פלילית, כפי שאירע הדבר לגבי השר צחי הנגבי וח"כ ישראל כץ.

ועד העובדים: המינויים - מבית היוצר של "החונטה"

הבדיקה החלה, כאמור, בעקבות תלונה שהגיש ועד העובדים במשרד התמ"ת. על המכתב חתמה סוזי לוי, יו"ר ועד עובדים ארצי במשרד התעשיה והמסחר. נקדים ונאמר, כי לא כל פרטי התלונה הוכחו בבדיקה. רק עם פרסום הדוח הכולל ניתן יהיה ללמוד ולפרסם את פרטי ממצאי המבקר. להלן מכתב התלונה (ציטוט):

הנדון: הכשלת מועמדים במכרזים פנימיים - בתמ"ת

הנגבי לא לבד!!!

גם לשר אהוד אולמרט וגם למנכ"ל משרדו מר רענן דינור, עושה דברו, יש חברים שצריך לדאוג להם.

בשנתיים האחרונות אנו עדים לזלזול הולך וגובר בעובדי המשרד המסורים והמוכשרים והעדפה לגורמים חיצוניים ומקורבים, בעיקר לתפקידים הבכירים.

התרענו לאחרונה על התופעה לפני הנהלת המשרד, נציב שירות המדינה והתנועה לאיכות השלטון. למרות האמור, הוכשלו המועמדים במכרזים הפנימיים וזאת במטרה להגיע למכרזים חיצוניים וועדות איתור לבחור במקורבים - ואף אחד לא קם.

להלן "המוסדרים" (רשימה חלקית).

- משפחת קמינקה - חברים יועצים לדינור בעיריית ירושלים בנושא אירגוני. כפי הידוע, מהלך זה לא בוצע בעיריה. עם הגעתו של מר דינור לתמ"ת, הם הובאו יחד איתו. האם נבדקו מעשיהם? והתמורה שהם קיבלו וממשיכים לקבל בהיקפים של מאות אלפי שקלים?

- מר אהרון דומב - מיועד על-ידי המנכ"ל למשרת מנהל מרכז ההשקעות, למרות שהוא חסר השכלה רלוונטית. על "פועליו" של דומב ניתן לקרוא בתחקיר של ידיעות אחרונות - ואף אחד לא קם.

- גב' דורית נובק - חברה של מר רענן דינור מתקופת הצבא, הובאה משום מקום ומונתה, ללא מכרז, למשרת מנהלת מינהלת קידום תעסוקה - ואף אחד לא קם.

- גב' בינה בראון - מוכשרת ככל שתהיה, אישתו של ח"כ בראון, מונתה (נכון, בוועדת איתור) ע"י המנכ"ל לתפקיד מנהלת הרשפ"ת, תוך עקיפת עובדי המשרד המנוסים, המוכשרים והמשכילים - ואף אחד לא קם.

- מר עמירם בוקשפן - מקורב פוליטית, מונה למנכ"ל הרשות לעסקים קטנים, ללא מכרז - ואף אחד לא קם.

- מר שמואל רוזמן - מקורב פוליטית, מונה ליו"ר הרשות לעסקים קטנים - ואף אחד לא קם.

- עו"ד לילך נחמיה - מקורבת פוליטית, מונתה לסמנכ"לית הרשות לעסקים קטנים, ללא מכרז - ואף אחד לא קם.

- מר שימי שמעון - מקורב פוליטית, מונה למשנה למנכ"לית שירות התעסוקה, ללא מכרז - ואף אחד לא קם.

- תפקיד סמנכ"ל תיכנון וכלכלה - המכהן בו יוצא לשליחות בחו"ל מיועד אומנם לעובד המשרד, ללא הכחשת הנהלת המשרד. העדפה זו פוגעת בהזדמנות השווה וההוגנת לעובדים האחרים הרואים עצמם מתאימים לתפקיד - ואף אחד לא קם.

- מר אמיר ברקן - יועץ המנכ"ל, היה מועמד לניהול מרכז ההשקעות, אולם "ביצועיו" של דומב הועדפו על פניו.

- כפיצוי מייעדים לו את משרת מנהל מינהל המימון. כדי לפנות את הדרך הוכשלו אתמול בוועדת המכרזים, בהשתתפות המנכ"ל, כל עשרת המועמדים הפנימיים. לרובם השכלה אקדמית תואר שני, בוגרי קורס, נספחים וקורסים אחרים וכולם עתירי ניסיון מעשי.

- משרת מנהל מינהל אזורי פיתוח בוועדת איתור, תוהים אנו מי מבין "המקורבים המיוחסים" יקבל תפקיד זה, וזאת לאחר הכשלת כ- 15 מועמדים במכרז פנימי מהראויים והטובים שבמשרד - ואף אחד לא קם.

מבוקשת בדיקת חוקיות מהלך זה.

בנוסף יש לבחון את המינויים וההתקשרויות עם יועצים חיצוניים, בהם מספר מנכ"לים לשעבר. בבדיקה אחרונה נמצא שעלותם של יועצים אלה כ- 50 מיליון ש"ח בשנה, כאשר כוח האדם המקצועי והמתאים מצוי במשרדנו.

כל האמור מבית היוצר של "החונטה" שלנו ועוד היד נטויה.
תגובת הנהלת התמ"ת, שנמסרה למבקר המדינה:

ביום 5.9.04, ימים ספורים לאחר שהוגשה התלונה, פנה מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, והעביר את תגובתו (תגובת השר אולמרט). הנה היא, כלשונה (ציטוט):

הנדון: הכשלת מועמדים במכרזים פנימיים בתמ"ת

קיבלתי עותק ממכתב ועד העובדים אליך (וכן אל התנועה לאיכות השלטון) ואני מבקש להתייחס לנטען בו ולהוסיף המידע העובדתי.

אדגיש כי לנטען ע"י ועד העובדים אין יסוד עובדתי. בכל המכרזים למשרות בכירות (סה"כ 37) שפורסמו מאז תחילת כהונתו של ח"כ אולמרט כשר התמ"ת, נבחרו בעלי תפקידים טובים ומוכשרים, מרביתם מקרב עובדי המשרד (33) ומיעוטם מבין משרדי ממשלה אחרים (4).

לנוחיותך, מצ"ב רשימה מפורטת של מינויים במשרד התמ"ת, הכוללת גם את המוזכרים במכתב דנן, ובחלוקה לקטגוריות כדלקמן:

1. מועמדים שנבחרו במכרזים פנימיים.
2. מינויים מתוך משרדי ממשלה אחרים.
3. יועצים חיצוניים.
4. מינויים ביחידות המקושרות למשרד.
5. ועדות איתור ומכרזים פנימיים הנמצאים בתהליך.

הנהלת משרד התמ"ת דוחה על הסף את הטענות המועלות במכתב ועד העובדים, תוכנו וסגנונו.

אין ספק כי ועד העובדים רואה ב"פרשת הנגבי" הזדמנות להעלאת טענות בדבר מינויים, גם אם לטענות אין קשר עם העובדות.

ח"כ פולישוק: לפרסם את הדוח בימים הקרובים

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ומרכזת מטה המאבק בשחיתות של חץ, ח"כ מלי פולישוק, בתגובה לחשיפה ב- Nfc: "אני מבקשת ממבקר המדינה לעשות את מרבית המאמצים לפרסם את הדוח המלא בימים הקרובים, עוד לפני הבחירות. הציבור בישראל צריך לדעת בדיוק עבור מי הוא מצביע".

_______________

[הערה שלי (י.י.): מבקר המדינה בדק את התלונה ובחן גם את התגובה. מיטב הבודקים במשרד מבקר המדינה ערכו בדיקה מקיפה שנמשכה יותר משנה. באחרונה, כאמור, החליט המבקר - נוכח חומרת הממצאים - להוציא דוח מיוחד. גם אם הופרך החשד לגבי חלק מטענות ועד העובדים במשרד התמ"ת, הרי שהעובדה שהמבקר החליט לפרסם דוח מיוחד, מעידה על חומרת הפרשה החדשה הנחשפת כאן].

תאריך:  19/03/2006   |   עודכן:  11/04/2006
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם על כולנו לאכול יותר בשר אדום? על-פי דוח של חוקרים מבית הספר לרפואה בניו-יורק - לא. דיאטת אטקינס, העשירה בחלבונים ודלה בפחמימות אינה בטוחה, לטענתם, ואין להמליץ עליה כדרך להורדה במשקל.
19/03/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
הפגנות לציון 3 שנים למלחמה בעירק התקיימו בסוף השבוע ברחבי העולם, כך בטורקיה, אוסטרליה וטוקיו כשפעילי שלום קראו לצאת מעירק.
19/03/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
המחאות בפריז נמשכות - מאות אלפי סטודנטים יצאו לרחובות צרפת למחות נגד חוקי התעסוקה החדשים. גם בסוף השבוע דווח על עימותים בין המפגינים למשטרה. 16 בני אדם נפצעו והמשטרה דיווחה על מעצרם של כשישים בני אדם. בשבת דווח על המהומות הנרחבות ביותר, כשמאות אלפי סטודנטים ופועלים יצאו לרחובות בעיקר בפריז, אך כמה גם במרסיי ובערים נוספות.
19/03/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
מאות חיילים סיימו השבוע קורס גיור צה"לי. תוכנית ההדרכה של הקורס כללה חמישה שלבים: היסטוריה של העם היהודי, ציונות ומדינת ישראל, תנ"ך, מחשבה יהודית ופעילויות יהודיות עולמיות. בנוסף, החיילים מקבלים הזדמנות לחוות את מה שלמדו בעזרת טיולים, סיורים ופעילויות קהילתיות.
18/03/2006  |  עידן יוסף  |   חדשות
אתר תיירות חדש ברשות הפלשתינית - הריסות כלא יריחו. סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" מדווחת, כי הריסות מתחם המוקטעה בעיר יריחו הפכו יעד לביקור לפלשתינים מרחבי הגדה המערבית. במהלך סוף השבוע הגיעו למקום מאות פלשתינים כדי לחזות בהריסות הכלא.
18/03/2006  |  עומר שיקלר  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
תאוות הבצע והמתנות של אולמרט  /  יואב יצחק
אולמרט סייע ליזם בהפחתת שומות  /  יואב יצחק
אולמרט ניצל מעמדו לקדם עסקי חברו  /  יואב יצחק
היום שאחרי  /  יואב יצחק
אולמרט, החשוד התמידי  /  אריה אבנרי
אולמרט סייע ליזם בהפחתת שומות  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il