שר התחבורה אפרים סנה החליט: מהשנה הבאה תוכל חברת ישראייר, הנשלטת על-ידי קבוצת דנקנר, להטיס נוסעים גם לניו-יורק. ישראייר מבקשת להציע לנוסעים טיסות במחירים נמוכים בכ-40%-30% מהמחירים המוצעים על-ידי אל-על.
הודעה על כך מסר השר סנה בתום דיון שניהל בלשכתו, הן להנהלת ישראייר, והן לחברת אל-על - שהינה הנפגעת הישירה מהחלטה זו.
השר סנה נאלץ למעשה לסגת מהחלטה קודמת שלו - ששללה מתן רישיון לישראייר לטוס לניו-יורק - עקב עתירתה של חברה זו, והערות שופטי בית המשפט העליון, שתמהו מה פשר שלילת זכויותיה של ישראייר לקבל רישיון בקו לוד-ניו-יורק.
אל-על היא שהובילה את ההתנגדות למתן רישיון לישראייר, עקב חששה כי ישראייר תציע חבילות אטרקטיביות בקווים הרווחיים, ותוביל, בסופו של עניין, לפגיעה ברווחיות של אל-על בקו זה - שהוא אחד הבודדים בהם היא מרוויחה; כל זאת מבלי שזו (ישראייר) תהא מחוייבת לציבור, בטווח הארוך. בעקבות החלטה השר סנה הודיעה ישראייר על משיכת העתירה שהגישה.
השר סנה אמר בדיון, כי הוא מחוייב לאפשר לחברת אל-על את התנאים להבראתה. הוא מכיר בצורכי הציבור להנות מתחרות חופשית בין חברות התעופה, אך יחד עם זאת, בנסיבות הקיימות, "האיזון הראוי יהיה מתן ארכה מספקת לחברת אל-על להתארגן לתחרות, בד-בבד עם הבטחה שלטונית לישראייר בדבר זכאותה לטיסות לניו יורק". השר סנה קבע, כי החל מעונת הקיץ הבאה (2003) תוכל ישראייר לטוס לניו יורק.
מנכ"ל ישראייר סבינה בירן הביעה שביעות רצון מהחלטת השר. השר הדגיש כי מחוייבותו הינה לכלל הציבור במדינת ישראל, לרבות חברות התעופה הפרטיות וחברת אל-על, וכי ימשיך לשמור על האיזון הראוי.
יועץ התקשורת של השר סנה, ירח טל, מסר בתגובה: הצגת החלטת השר כהתקפלות היא מצג שווא של ההחלטה, שכן יש לזכור שעתירת ישראייר ביקשה לחייב את השר לאפשר להם לטוס השנה בהתראה קצרה, והשר אמר מלכתחילה כי הוא לא יוכל להעניק היתר השנה כדי להימנע מפגיעה באל-על שהיא עדיין חברת תעופה ממשלתית, הנמצאת בעיצומה של תוכנית הבראה והתייעלות לקראת הפרטה. מעולם השר לא אמר, שיש לו עיקרון שלא לאפשר לחברות אחרות לטוס לארה"ב מעתה ועד עולם.