נרשמה ירידה של 20% בתאונות קטלניות של משאיות - בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2006 נרשמה ירידה של 22 הרוגים בתאונות דרכים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהם בחישוב שנתי 120 הרוגים פחות. כך מסר (יום ה', 30.3.06) נצ"מ משה בן-זיקרי, ראש מחלקת התנועה משטרת ישראל, ביום עיון למנהלי חברות הובלה והסעה שנערך בימים אלה.
עוד אמר בן-זיקרי, כי בשנת 2005 נהרגו בכבישים 475 בני אדם - מספר ההרוגים הנמוך ביותר זה 23 שנים.
גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מסר כי המועצה פתחה בדיאלוג עם מחלקת התנועה של המשטרה, במטרה להגיע יחד להבנת הבעיות של ענף ההובלה וההסעה, כפי שהם משתקפות בשטח. המועצה הפעילה מכבש אכיפה פנימי נגד תופעת ההובלה בעומס יתר ונגד העסקת נהגים שלא על-פי תקנות שעות עבודה ומנוחה. מנגד צריכה המשטרה להפעיל מדיניות אכיפה הגיונית. שיטת הניקוד החדשה, אם לא תופעל בשיקול דעת, עלולה לחסל את הנהג המקצועי.
לדבריו, ישנן עדיין תקנות תעבורה אבסורדיות, כמו: ניהול יומן נהג ידני, שבעטיו נזקפות לנהג נקודות חובה. על המשטרה להכיר את המכללים והאביזרים החדישים המגיעים BULT IN ברכבים החדישים. אביזרים אלה באים במקום אביזרים שהיו בשימוש ברכבים הישנים. כל נושא המשקלים והמידות של הרכבים עדיין שנוי במחלוקת ויש למצוא לו פתרון מעשי.
בן-זיקרי אמר, כי המשטרה תגבש יחד עם מועצת המובילים והמסיעים תוכנית עבודה קהילתית למלחמה בתאונות הדרכים לתקופה של שנה שלמה. עדיין ישנה מעורבות גבוהה של משאיות בתאונות בהשוואה לחלקן במספר כלי הרכב. כ- 70% מהתאונות שבהן מעורבות משאיות מתרחשות בתנועה בינעירונית.
ראש מחלקת התנועה הזהיר מפני נהיגה במצב של שיכרות, תופעה מסוכנת שהתרחבה לאחרונה. לדבריו, מדי סוף שבוע נתפסים יותר מ- 50 נהגים במצב שכרות.