כארבעים יצואנים ישראלים משתתפים החודש בשלוש תערוכות מובילות בצרפת, איטליה וארה"ב במסגרת ביתנים לאומיים המוקמים על-ידי מכון היצוא. כך אומר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
מטרת ההשתתפות בתערוכות היא לחשוף את התעשיות הישראליות בפני קהל יעד מקצועי, ולתרום לקידומן באופן שיביא להגדלת היצוא. מכון היצוא מעריך, כי השתתפות בתערוכות אלו תניב בשלוש השנים הקרובות תוספת של כ-10 מיליוני דולרים ליצוא.
ב-3 באפריל ישתתפו 13 חברות ישראליות בתערוכת MIP TV 2006 בקאן, צרפת. התערוכה מכסה באופן מקיף את תחומי תוכניות הטלוויזיה, וידאו, DVD, קולנוע, מדיה דיגיטאלית, אינטרנט, טלוויזיה אינטראקטיבית, פרסומות ועוד. בתערוכה צפויים להשתתף למעלה מ-12,000 מבקרים מ-99 מדינות ברחבי העולם, ולמעלה מ-1,500 חברות צפויות להציג בה.
ב-6 באפריל ישתתפו 12 חברות ישראליות בתערוכת Cosmoprof Bologna שבבולוניה, איטליה. התערוכה מהווה מוקד משיכה לכ-12,000 אנשי מקצוע מתחום הקוסמטיקה. מציגות בתערוכה כ- 1,650 חברות מ- 45 מדינות. בתערוכה מוצגים מוצרים מתחומי הקוסמטיקה והטואלטיקה, מוצרי שיער, תכשיטי אופנה ועוד.
ב-10 באפריל תשתתפנה 11 חברות ישראליות בתחום הביוטכנולוגיה ומדעי החיים בתערוכה המתקיימת בשיקגו במסגרת הכנס הבינלאומי BIO 2006, בשיתוף מתימו"פ. בתערוכה צפויות להציג 1,500 חברות, ולמעלה מ-18,000 מבקרים מקצועיים מכל רחבי העולם צפויים לבקר בה. התערוכה מתמקדת בכל התחומים של תעשיות הביוטכנולוגיה ומדעי החיים.