את הקדימון הראשון למחליפת הקארנס קיבלנו כבר בתערוכת פרנקפורט האחרונה (ספטמבר 2005), אז עמדה על במת התצוגה מכונית קונספט ושמה מולטי S, שהתבססה על רצפתה של המג'נטיס החדשה.
כבר אז רמזו בקאיה, כי רכב הקונספט הזה אינו בבחינת "לראותו בלבד" והוא מהווה הצצה די מדויקת לדור החדש של הקארנס. עוד רמזו על התוספת הנדיבה למידות הרכב, על אופציית שבעת המושבים ועל הכוונה להלחם בתוצרת האירופאית בביתה שלה (יריבות דוגמת רנו סניק, סיטרואן פיקאסו וכו').
את הקדימון השני קיבלנו לפני מספר שבועות, בצורת איור, איתו איששו הקוריאנים את שחשפו בעבר. הפתעה הגדולה ביותר היתה כי באיור נראתה המחליפה כמכונית נועזת בעלת עיצוב מוחצן הרבה יותר ממכונית התצוגה. אבל איור לחוד ומציאות לחוד, ובתמונות הרשמיות שנחשפו בימים האחרונים ניתן להבחין כי הקארנס החדש דומה הרבה יותר לרכב התצוגה מולטי S מאשר לאיור.
אז מה אנחנו יודעים על הדור השני שייחשף ב- 25 במאי במהלך תערוכת הרכב של מדריד? הקארנס החדש גדל לכל הכיוונים מתוך מטרה לשפר את הנוחות והמרחב לנוסעים: האורך צמח ל- 454 ס"מ (449.5 בדגם הנוכחי) ובסיס הגלגלים (המרווח בין סרן קדמי לאחורי - שהוא למעשה המרחב העומד לרשות תא הנוסעים) צמח ב- 14 ס"מ שלמים והוא יעמוד על 270 ס"מ.
עם העלייה בגודל מתעתדת קאיה להציע לבחירת הלקוחות אופציה של חמישה או שבעה מקומות ישיבה. מבחינת מנועים אנו יודעים, כרגע, על מנוע שני ליטרים טורבו-דיזל עימו הוצגה מכונית התצוגה, אבל עם חשיפתה הרשמית עתידה קאיה גם לחשוף מגון רחב של מנועים נוספים (בנזין ודיזל). לארץ צפוי הקארנס החדש להגיע בתחילת השנה הקלנדרית 2007, ובשלב הזה טרם ידוע האם בשתי גרסאות המושבים (5 ו- 7 מקומות).