קייטרהאם, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית הידועה בייצורם של דגמים לנהג חובב המרוצים, הוסיפה להיצע הדגמים שלה מכונית נוספת וקיצונית יותר מקודמתה, הסופרלייט R400. למרות ששמה של המכונית נראה כגיבוב חסר משמעות של אותיות ומספרים, כנהוג בחברה, יש משמעות לכל אות ומספר.
במקרה שלנו מדובר בגרסה קלת משקל המבוססת על דגם אחר וה- 400 מסמל את יחס ההספק משקל של המכונית העומד במקרה הזה על 400 כ"ס לטון. את היחס המדהים הזה, המאפשר ביצועים דוגמת 0 ל- 100 קמ"ש בפחות מארבע שניות ומהירות מרבית של 225 קמ"ש, מקבלת המכונית על אף מנוע צנוע בנפח שני ליטרים, המגיע במקור מפורד, עם הספק של 210 כ"ס בלבד, וזאת בזכות טיפול ושדרוג שעובר המנוע ובזכות העובדה כי למכונית "משקל נוצה" של 525 ק"ג בלבד שהושג בזכות שימוש בחומרים קלים וחזקים.
כך למשל במקום שמשה קדמית יש מסיט-רוח מסיבי מפחמן, חומר המשמש עוד כמה רכיבים במכונית. כבסיס למכונית שמשה ה- C400, שהיא גרסת מסלול טהורה שמשתמשים בה בסדרות מרוצים הנושאות את שמה (Caterham Superlight Challenge ).
מפרטה הטכני של המכונית מאפשר לבעליה להשתתף בימי המסלול הנהוגים באנגליה - יום בשבוע שבו נפתחים מסלולי המרוצים לכל חובב שיכול להגיע "ולתת בגז". למרות שהמכונית מתאימה למסלול היא חוקית לחלוטין לנסיעה יום יומית על הכביש.
אם זה מעניין אתכם אזי המכונית מוצעת בשתי אופציות. הראשונה שעלותה 27,000 ליש"ט תעניק לכם ארגז גדול עם שלל חלקים והוראות הרכבה לבנייה עצמית (ותתפלאו אבל יש רבים המעדיפים את האופציה הזו). תמורת 3,500 ליש"ט נוספים תוכלו לקבל את המכונית מורכבת ומוכנה לדהירה.