בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל את בקשת ההסתדרות לצו מניעה זמני המעכב הליכי מכרז להכנסת חברת גביה במועצה המקומית מג'אר. צו המניעה הוצא בעיקר בשל העובדה שהמכרז לא בוצע תוך תיאום עם ההסתדרות כמתבקש, וביה"ד המליץ לבצע מהלכים כגון אלו, תוך הידברות בין ההסתדרות לרשות המקומית.
הפרשה החלה כאשר המועצה המקומית מג'אר פרסמה מכרז להכנסת חברת גבייה, אשר אמורה לטפל הן בגביה השוטפת והן בגביית חובות של תושבי המועצה. החברה החדשה אמורה להחליף חברת גביה קיימת, אשר עוסקת רק בגביית פיגורים, ואשר לטענת המועצה נכשלה בתפקידה.
המועצה ציינה בדיונים בבית הדין, כי זכותה המלאה להתקשר בהסכם עם חברת גביה, במקום החברה הקיימת, שכאמור "נכשלה בתפקידה". נציגי המועצה ציינו כי התוצאה של הכישלון במערך הגביה, תהיה שלילת זכאות למענק ממשרד הפנים בשל אחוז גבית מסים נמוך מהתושבים. נזכיר, כי משרד הפנים מתנה את גובה המענק למועצה ביחס ישר לגביית המסים מהתושבים - וזאת על-פי החלטת ממשלה.
בית הדין קיבל את עמדת ההסתדרות, אשר יוצגה על-ידי עו"ד רן קידר, וקבע כי ניסוח המכרז והחוזה הצמוד לו מצביעים על הרחבה ניכרת של סמכויות החברה החדשה לעומת החברה הקיימת. בעוד החברה הקיימת עסקה רק בגביית חובות ופיגורים, החברה הנכנסת תקבל, בהתאם לניסוח המכרז, "סמכויות נרחבות בכל הנוגע למערך הגביה במועצה".
ההסתדרות טענה בביה"ד, כי המעשה מהווה הפרה של "הסכם העקרונות", אשר נחתם בבית הדין הארצי לעבודה בנובמבר 2004 בין מרכז השלטון המקומי לבין ההסתדרות הכללית, וכן הפרה של הסכם הבראה של המועצה.
ההסכמים שנחתמו קבעו עקרון "סטטוס קוו" האוסר הרחבת סמכויות קבלנים והרחבת מערך כוח האדם ברשות, גם באופן עקיף, ללא אישור "ועדת חריגים", המורכבת מנציג ההסתדרות, נציג משרד הפנים ונציג השלטון המקומי.
בית הדין קיבל את עמדת ההסתדרות, כי פרסום המכרז נעשה ללא קיום חובת הידברות עם נציגות העובדים, כפי שהדבר מחייב מכוח דין או הסכם, ועל כן הוא מהווה סיבה למתן הצו המבוקש.
בית הדין קבע, כי עיתוי המכרז והחיפזון בפרסומו למול החשש הסביר של ההסתדרות לפגיעות והפרות הסכמיות, מצדיקים מתן צו המעכב את המשך ביצוע הליכי המכרז. הוא קרא לצדדים לקיים משא-ומתן על-מנת לנסות להגיע להסכמות, אשר יאפשרו להמשיך בהליכי המכרז באמצעות שינויו והתאמתו.