הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
מקורות
ראשי  /   חקיקה  ממשל  משפט  פלילים 
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 דיאמנט אריאל
 דרוקר משה
 בן-נחום שלמה
 חוגרי אופיר
 סירוטה-הולנדר דפנה
 רייטן רפי
 ג'והן דוד
 רובינגר אושר
 שמעון גלעד
 שיף נעמה
 מנחם אברהם
 רייך שירה
 שוב שמואל
 מושקט יורם
 יצחק ראובן, משרד עורכי דין
 רייכמן רן
 וינרוט יעקב
 טבול מתן
 פריש אריאל
 זוקין קרן
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
איש הכותל
31/07/2017   |   עידן יוסף
 
 
 
חראם על שקאו
31/07/2017   |   אריאל י' לוין
 
 
 
האם נשלם בעד מטען יד
31/07/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
חורבן הבית השלישי
31/07/2017   |   רן לוי
 
 
 
הוגה הקללות המאוסות
31/07/2017   |   עמי דור-און
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
ד"ר יעקב נאמן, שר   |  משרד המשפטים הצטרפות ל- VIP
מסמך: פיצול סמכויות היועמ"ש [טיוטת הצעה]

חלוקת סמכויות היועץ המשפטי לממשלה בין היועץ המשפטי לממשלה והתובע הכללי [טיוטת הצעה, 02.11.09]

>
>
▪  ▪  ▪

1) היועץ המשפטי לממשלה

1.1. היועץ המשפטי לממשלה עומד בראש מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה ושל כל זרועות הרשות המבצעת, כולל כל משרדי הממשלה ושלוחותיה.

1.2. היועץ המשפטי לממשלה עומד בראש מערכת הייעוץ והחקיקה, ויסייע לממשלה ולמשרדיה בכל שלבי החקיקה.

1.3. היועץ המשפטי לממשלה ייצג את הממשלה והמדינה בפני בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק ויעמוד בראש הפרקליטות המינהלית העוסקת בעתירות והבקשות לבית המשפט הגבוה לצדק ולבית המשפט המינהלי. כמו-כן, היועץ המשפטי לממשלה יתייצב בפני בתי המשפט כשמדובר בנושאים בעלי אינטרס ציבורי.

1.4. היועץ המשפטי לממשלה יעמוד בראש מערכת הפרקליטות האזרחית וייצג את המדינה והממשלה על כל שלוחותיה, בכל בתי המשפט.

1.5. חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה בנושאי משפט, משקפת המצב המשפטי הקיים וזאת כל עוד לא פסק בית המשפט בעניין.

1.6. הדרכים והתנאים למינויו של היועץ המשפטי לממשלה יהיו על-פי האמור בהחלטת הממשלה מס' 2274 מיום יט' באב תש"ס (20 באוגוסט 2000) כפי שתוקנה בהחלטת ממשלה מס' 1773 מיום כד' בסיוון תשס"ז (10 ביוני 2007).

2) התובע הכללי הראשי

2.1. התובע הכללי הראשי יעמוד בראש מערכת אכיפת כל הוראות החוק הפלילי.

2.2. לתובע הכללי הראשי יוקנו כל סמכויות היועץ המשפטי לממשלה על-פי חוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), התשמ"ב – 1982, וכל הוראות הדין המקנות סמכויות ליועץ המשפטי לממשלה בתחום הפלילי.

2.3. התובע הכללי יתמנה על-ידי וועדה ציבורית מקצועית בלתי תלויה (להלן: "הוועדה"). בראש הוועדה יעמוד נשיא בדימוס או שופט בדימוס של בית המשפט העליון שיקבע על-ידי נשיא בית המשפט העליון. כמו-כן, יכהנו בוועדה שני חברים נוספים. האחד, שר משפטים לשעבר, שאיננו פעיל בתחום הפוליטי לפחות 5 שנים, שיתמנה על-ידי שר המשפטים. השני, יועץ משפטי לממשלה לשעבר או פרקליט המדינה לשעבר או סנגור ציבורי לשעבר, שיתמנה על-ידי נשיא בית המשפט העליון, בהתייעצות עם שר המשפטים.

2.4. תקופת כהונת הוועדה תהיה שש שנים. נתפנה מקומו של חבר וועדה, ימונה אחר במקומו, בידי מי שמוסמך למנות על-פי סעיף 3.

2.5. שר המשפטים אחראי ליזום המינויים בידי הממנים לפי סעיף 3. מינוי הוועדה ושינויים בהרכבה יפורסמו ברשומות.

2.6. יושב-ראש הוועדה יכנס את הוועדה לדיון לפי הודעה בכתב החתומה, בידי שר המשפטים, לפיה משרת התובע הכללי הראשי נתפנתה או עומדת להתפנות לפי העניין. שר המשפטים ימסור ההודעה במועד שיאפשר לוועדה להחליט על מינוי התובע הכללי הראשי כחודשיים לפני תום תקופת הכהונה. עלה הצורך בכינוס הוועדה שלא עקב תום תקופת הכהונה, תימסר ההודעה לוועדה במועד מוקדם ככל האפשר.

2.7. חברי הוועדה הם שיקבעו מי הם המועמדים הראויים למינוי כתובע כללי ראשי.

2.8. הוועדה רשאית לבקש חוות דעת ממי שבידיו מצוי לדעתה, מידע לגבי כשירותו של המועמד.

2.9. כדי להיכלל בין המועמדים שהוועדה רשאית למנות כתובע כללי ראשי צריך המועמד להיות כשיר להתמנות לשופט של בית המשפט העליון, לפי הכללים הקבועים בסעיף 2(1) או (2) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד -1984, ועליו גם להיות מתאים וראוי להתמנות על-פי העקרונות שהותוו בדוח הוועדה הציבורית לבחינת דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה ונושאים הקשורים לכהונתו, שהוגש לשר המשפטים ביום ט"ז בחשוון התשנ"ט (5 בנובמבר 1998).

2.10. שמות המועמדים שהוועדה ראתה אותם ראויים לכאורה למינוי, יפורסמו ברבים, בהודעה באמצעי התקשורת בדרך שתורה הוועדה, עשרים ואחד ימים לפחות לפני שהוועדה תבחר המועמד המתאים לכהן כתובע כללי ראשי.
2.11. הוועדה תקבל הסכמתם, בכתב, של המועמדים לפני פרסום שמותיהם כאמור בסעיף 2.10.

2.12. הוגשה לוועדה השגה בעניין של מועמד מסויים, תקבע הוועדה, לפי שיקול דעתה, את הדרכים לבדיקתה ולשמיעת תגובת המועמד.

2.13. דיוני הוועדה יתנהלו בדלתיים סגורות, חברי הוועדה והצוות המסייע לה לא יגלו כל פרט הנוגע לדיוניה, לרבות חוות דעת, השגות וחומר אחר שהוגש לה, אלא בהתאם להוראות הצעה זו.

2.14. החלטת הוועדה לבחור מועמד לתפקיד תובע כללי ראשי תתקבל על דעת כל חבריה.

2.15. לא נתמנה תובע כללי ראשי חדש לפני תום תקופת הכהונה של מי שקדם לו בתפקיד, רשאית הוועדה להאריך לתקופה שאיננה עולה על ששה חודשים, משך הכהונה של התובע הכללי הראשי המכהן אותה שעה או למנות לו ממלא-מקום לתקופה שאינה עולה על שלושה חודשים.

2.16. תקופת הכהונה

2.16.1. משך כהונתו של התובע הכללי הראשי יהיה תקופה אחת של שש שנים.

2.16.2. על-אף האמור בסעיף 16.1, כהונתו של התובע הכללי הראשי תפקע בהגיעו לגיל שבעים.

2.17. התובע הכללי הראשי רשאי להודיע על התפטרותו לפני תום תקופת כהונתו על-ידי הודעה בכתב לוועדה.

2.18. הוועדה רשאית, להפסיק כהונתו של התובע הכללי הראשי באחת מאלה:

2.18.1. לדעת הוועדה התובע הכללי הראשי איננו ממלא תפקידו.
2.18.2. התובע הכללי הראשי עשה מעשה שאיננו הולם את מעמדו.
2.18.3. התובע הכללי הראשי אינו כשיר עוד לבצע תפקידיו.
2.18.4. מתנהלת חקירה פלילית נגד התובע הכללי הראשי או הוגש נגדו כתב אישום.
2.18.5. מתנהלת חקירה פלילית נגד התובע הכללי הראשי או הוגש נגדו כתב אישום, רשאית הוועדה להשעותו לתקופה שתקבע.
2.18.6. לתובע הכללי הראשי תהיה זכות שימוע בפני הוועדה לפני שהוועדה תקבל החלטה לפי סעיף זה.

תאריך:  07/11/2009   |   עודכן:  07/11/2009
ד"ר יעקב נאמן, שר

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן


ברחבי הרשת

רשימות קודמות
ממצאי מחקר, שנערך בחטיבת המחקר בבנק ישראל על-ידי פרופ' ערן ישיב וניצה קסיר, על דפוסי ההשתתפות של ערביי ישראל בכוח העבודה מצביעים על שתי תופעות בולטות: דפוס השתתפות לא שגרתי של גברים ערבים על-פני החיים, המתבטא בירידה תלולה בשיעורי ההשתתפות בגיל מוקדם יחסית – בגילאים 40 עד 44; וממוצע השתתפות נמוך של נשים העומד על כ-20% בלבד, כשברקע שונות רבה בשיעורי ההשתתפות. מהמחקר עולה, כי דפוסים אלו אינם ניתנים להסבר במלואם על-ידי גורמים המסבירים את דפוסי ההשתתפות בדרך כלל – כגיל, השכלה, מצב משפחתי, מספר הילדים והכנסתם של בני הבית האחרים.
04/11/2009  |  סיון כרמון  |  מקורות
חלק ניכר מן התכנים שמוצעים לילדים, בני נוער וחיילים, לקראת יום הזיכרון לרצח רבין, מתאימים רק לשמאל. מצ"ב חומר לבתי ספר ולבסיסי צה"ל, שהכינה תנועת מטות ערים.
29/10/2009  |  סוזי דים  |  מקורות
מצגת שהוצגה בפני ועדת הכלכלה של הכנסת והוכנה לקראת דיון בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית.
22/10/2009  |  מינהל היבשה  |  מקורות
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת הכלכלה ב-21 באוקטובר 2009 בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית. המסמך מכיל תיאור וניתוח של התחבורה הציבורית בישראל בדגש על אוטובוסים ציבוריים ורכבת ישראל, וכן גם כלי מדיניות אפשריים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית על סוגיה השונים.
21/10/2009  |  יעקב סרחיו צ'רטוף  |  מקורות
עיקרי הרפורמה שנועדה להסדיר את שידורי הטלוויזיה המסחרית באמצעות רשיונות, מציאות שתתן אופק עסקי וודאות לגופים המשדרים, אסדרה אחידה ומותאמת למצב השוק ויצירת היתכנות לכניסת גורמים חדשים.
13/10/2009  |  משרד האוצר  |  מקורות

פורומים
חקיקה
ממשל
משפט
פיצול סמכויות היועץ
פלילים
כתבות מקודמות
עופר מ' כהן
חיסכון לכל ילד: צעד אחרי צעד
אור לוין
איך נבחר דונלד טראמפ?
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט