בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
פסגות על כי"ל: קיים פוטנציאל אף לכמויות נוספות בהודו
בית ההשקעות פסגות קובע כי עסקת כי"ל דשנים בהודו מהווה תוספת הכנסות לחברה של 92 מיליון דולר ● מציין כי עלויות ההובלה של כי"ל מנמל אילת להודו נמוכות בכ-50% לעומת עלויות ההובלה מרוסיה וב-60% מול עלויות ההובלה מקנדה
היה זה רק עניין של זמן שגם כי"ל תחתום על חוזה מול ההודים לאחר שנחתם החוזה בין BPC (תאגיד האשלג של היצואניות הרוסיות) ללקוחותיה.
מחיר החוזה כמובן שאינו מפתיע, שכן המחיר למעשה נקבע עוד כשנחתם החוזה הראשון בין קנפוטקס (תאגיד היצוא של היצרניות הקנדיות) לבין לקוחותיה ההודים.
לדעתנו, ישנן מספר נקודות חיוביות בהודעה:
החוזה הנוכחי, שהיקפו מיליון טון של כמות מובטחת (ללא אופציות) נחתם עם IPL (כפי שדווח ב-FMB), עמה נחתם לפני שנה חוזה בהיקף של 575 אלפי טון (וכמות אופציונאלית של 175 אלפי טון). כלומר, מדובר כאן על כמות הגבוהה ב-74% מול אותו לקוח. לכך יש להוסיף את העובדה שבשנה שעברה חתמה כי"ל על חוזים עם לקוחות נוספים בהיקף של 230 אלפי טון. מכאן, שקיים כאן פוטנציאל אף להגדלת הכמות הנמכרת להודו בשנה הנוכחית, אפילו בכמה מאות אלפי טון.
נציין, כי ב-2009 לא נמכרה כל הכמות החוזית וע"פ עיתונות מקצועית נמכרו בסופו של דבר ע"י כי"ל כ-605 אלפי טון, אם כי במחיר גבוה יותר – של 460 דולר לטון, מה שגוזר מכירות של 278 מיליון דולר. למרות המחיר הנמוך יותר, העלייה בכמות בשלב זה גוזרת מכירות של 370 מיליון דולר, כלומר, תוספת הכנסות של 92 מיליון דולר. כאמור, ייתכן כי טרם נאמרה המילה האחרונה בהקשר זה.
עוד נציין, כי הודו מהווה שוק אסטרטגי מבחינתה של כי"ל. עלויות ההובלה של כי"ל מנמל אילת נמוכות בכ-50% לעומת עלויות ההובלה מרוסיה וב-60% מול עלויות ההובלה מקנדה, כך ששמירה על נתח השוק (ואולי אף פוטנציאל להגדלתו) חשובה מאד.
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו