|   15:07:40
  איילת פישביין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מבקר המדינה בודק:

כיצד סידרה איציק הטבות למיליארדר סבן

בעת שכיהנה כשרת התקשורת נתנה איציק ידה להטבות על-פי החשד, ההטבה ניתנה בתקופה שאיל ההון תרם 100 אלף דולר לקמפיין של פרס אותו ניהלה איציק
25/08/2006  |   איילת פישביין   |   תחקירים   |   מבקר המדינה   |   תגובות
איציק. הטבות לגבירים

חיים סבן

   יואב יצחק
פרס, בן-אליעזר, איציק ורמון קיבלו מתנות

   מחלקה ראשונה
מבקר המדינה בודק תרומות חריגות שקיבל פרס

 שמות קשורים
  דליה איציק
  שמעון פרס
  חיים סבן

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, חוקר חשד שיו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, בתפקידה כשרת תקשורת, סייעה במתן הטבה בשווי מיליונים, לאיל ההון חיים סבן.

על-פי אותו חשד, ניתנה ההטבה בתקופה שסבן העניק תרומה בסך 100 אלף דולר לקמפיין של שמעון פרס, במהלך הפריימריז למפלגת העבודה. החקירה נפתחה, בין היתר, בעקבות תלונה שהתקבלה מעו"ד סמדר בן-נתן, היועצת המשפטית של איגוד הבמאים ואיגוד התסריטאים, לאחר פרסום פרשת התרומות האסורות לשמעון פרס.

ההטבה החשודה היא "הוראת שעה" שתוקנה ביוזמת דליה איציק בהיותה שרת תקשורת, ומטרתה הייתה לאפשר לסבן - לאחר זכייתו במכרז "בזק" - להוסיף להחזיק ב- 24% ממניות "קשת" שהיו ברשותו, בניגוד לחוק הבֶּזֶק.

ח"כ דליה איציק, הידועה כמקורבתו ואשת סודו של פרס, עמדה בראש מטה הפריימריז שלו לראשות מפלגת העבודה. לקראת הפריימריז, קיבל פרס תרומות החשודות כאסורות בסכום של 320 אלף דולרים משלושה אילי הון: דניאל אברהמס, ברוס רפפורט וחיים סבן. בעקבות זאת פתח מבקר המדינה בחקירה.

מבין שלוש התרומות, תרומתו של סבן בסך 100 אלף דולרים, הוגדרה על-ידי אנשי משרד המבקר כ"בעייתית ביותר", מפני שבזמן קבלת התרומה, סבן כבר החל לגלות אינטרסים עסקיים בישראל, והשקיע כספים ברכישת מניות חברת קשת, אחת מזכייניות ערוץ 2, כאשר מצד שני, ניהלה מפלגת העבודה מגעים להצטרפותה לקואליציה ולעמדות השפעה כלכליות.

"התיקון אושר לבקשת דליה איציק"

למרות המחאות, אישרה ועדת הכלכלה את הוראת השעה, אבל כדי להדגיש את תפקידה של דליה איציק בעניין, יצאה מטעם ועדת הכלכלה הודעה, שחשפה עובדה זאת בגלוי. וזו לשון ההודעה: "ועדת הכלכלה אישרה היום הוראת שעה לפיה תותר אחזקה של עד 24% בזיכיון לשידורי טלוויזיה ולא עד 5% כפי שהיה קבוע בחוק עד היום, לבעל שליטה ברישיון לשידורי לווין. התיקון אושר לבקשתה של שרת התקשורת דליה איציק לאפשר למשך 3 שנים לחיים סבן שרכש את גרעין השליטה ב'בזק' להמשיך להחזיק בכ-24% מתוך 27.8% ממניותיו ב'קשת', אחת מזכייניות ערוץ 2".

איך עלה הרעיון להתיר לסבן להחזיק ב-24% מ"קשת"? התשובה שנתנה לחמן-מסר לשאלה זו בוועדת הכלכלה של הכנסת, קשורה לראשיתו על ערוץ 2. בזמנו כאשר הוחלט לאשר את הקמת ערוץ 2 המסחרי, שכנעו בעלי העיתונים את המחוקק שהקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי תפגע קשות בעיתונות המודפסת, וכתוצאה מכך הותר להם להחזיק עד 24 אחוזים ממניות התאגידים "קשת" או "רשת" או "טלעד", שהשתתפו במכרז ערוץ 2.

לחמן-מסר, שעסקה בעבר בסוגיית הבעלויות הצולבות בתקשורת, לא היססה להפקיד בידי סבן עוצמה תקשורתית עצומה, וטענה כי ניתן יהיה לבדוק את ההשלכות של ריכוז העוצמה הזאת כאשר יפוג תוקפה של "הוראת השעה".

דליה איציק שינתה את החוק לטובת סבן

בראשית 2005, כאשר העבודה הצטרפה לקואליציה, ודליה איציק התמנתה לשרת תקשורת, סבן - שכבר החזיק ברשותו 27.8 אחוז ממניות קשת בערוץ 2, ואף החל להיות מעורב בניהולה, בין היתר באמצעות מינוי אחיו אריה ואלון שליו לדירקטורים בחברה - התמודד עם קבוצת משקיעים, אייפקס-סבן-ארקין, על המכרז לרכישת בזק.

באמצע אותה שנה, זכתה הקבוצה במכרז, אבל השלמת התהליך הייתה מותנית בקבלת אישור משרת התקשורת דאז, דליה איציק, שנתנה את האישור בקלות וללא תנאי, אף כי לפי חוק הבזק, שהיה בתוקפו בשעת מתן האישור, אסור היה לסבן, לאחר הזכייה במכרז, להמשיך להחזיק בכמות כה גדולה של מניות קשת והיה עליו לצמצם את אחזקותיו לחמישה אחוזים בלבד. סבן, לא רצה להיפרד מהמניות ובמספר כלי תקשורת נמסר כבר אז ששרת התקשורת הבטיחה לו כי תלך לקראתו בעניין זה. וכפי שהתברר, היא אומנם עשתה זאת - כעבור חמישה חודשים.

לאחר שהושלמה מכירת בזק לקבוצת סבן באמצע 2005, איציק בתוקף היותה הממונה על ביצוע חוק הבזק, הייתה צריכה לפעול לאכיפת החוק על סבן ולדאוג שייפטר מרוב אחזקותיו בקשת עד לחמישה אחוזים. איציק, במקום לאכוף את החוק על סבן, החלה לפעול לשינוי החוק לטובתו. מקור בכיר במשרד המשפטים תיאר את התהליך. לדבריו, היועצים המשפטיים של משרד התקשורת יחד עם יועציו המשפטיים של סבן, נפגשו והעלו רעיונות איך לאפשר לסבן להמשיך ולהחזיק במניות "קשת" שברשותו.

לבסוף, ההצעה שהתגבשה הייתה לשנות את חוק הבזק בנימוק שקיימת סתירה בינו לבין חוק הרשות השנייה. המקור הבכיר במשרד המשפטים הדגיש, כי ליועצים המשפטיים היה ברור שמדובר במהלך שבא לפתור את בעייתו האישית של סבן, ללא קשר ליתר משתתפי מכרז בזק וכי ההצעה לשינוי החוק בשל סתירה בין שני החוקים, באה להיטיב עם חיים סבן באופן אישי ולא עם הקבוצה שזכתה במכרז.

הסוגיה הובאה לפיתחה של המשנה ליועץ המשפטי של הממשלה, דוידה לחמן-מסר, שהתנגדה לשינוי החוק והציעה כמקום זה פשרה - לתקן "הוראת שעה" שתינתן על-ידי שרת התקשורת דליה איציק, ותאפשר לחיים סבן להחזיק ב-24% ממניות קשת שבידיו למשך שלוש שנים, כאשר בזמן הזה ייבחנו מחדש שני החוקים: חוק הבזק וחוק הרשות השנייה ויימצא פתרון ליישוב הסתירה ביניהם.

ב-31 באוקטובר 2005, הוצגה הפשרה לפני ועדת הכלכלה של הכנסת, שאישרה אותו חרף מחאותיו של ח"כ דוד טל (שס). טל ביקש מלחמן-מסר הסבר "למה אנו קופצים מ- 5% ל-24%?". לחמן-מסר השיבה לו כי הכלל של 24% נעשה "על-בסיס תפיסה של עיתון".

טל כעס על ההסבר וטען כי הוא בא לחפות על כוונה להטות את החוק לטובת סבן: "כמעט כל דבר שמתבצע פה בוועדת הכלכלה, את שותפה לחלק גדול מהדברים, ופעם אחר פעם אני רואה שאנו דואגים לאופק העסקי של המשקיעים. אני לא אומר שצריך לזלזל בהם. אני רואה את המשקיעים בחיוב, יש לזה תמורות, תפוקות, יש לזה השפעה על המשק הישראלי, אך אני לא חושב שאנו צריכים לתת ביטחון לכל משקיע כאן רק בגלל שהוא בא להשקיע כאן. כמעט כל המשאבים של מדינת ישראל ששייכים לכולנו, אנו נותנים אותם בנזיד עדשים לבעלי הון ואנו שומרים שהם חס וחלילה לא יפסידו".

האוצר: מכרז בזק היה כפוף לחוק הבזק

במכרז הפרטת בזק העמידה המדינה למכירה את אחזקותיה בבזק, והוא נוהל על-ידי רשות החברות במשרד האוצר. קבוצת המשקיעים אייפקס-סבן-ארקין נבחרה בתהליך מיון ממושך כמועמדת מועדפת, אבל ברגע האחרון היא שקלה לבטל את השתתפותה במכרז בגלל פרשת הסוס הטרויאני, שלטענת הקבוצה הוסתרה ממנה בזמן המכרז.

הקבוצה טענה כי המדינה הייתה צריכה ליידע אותה מראש על הפרשה, אבל בסופו של דבר העניין נפתר בכך שהמדינה הסכימה לשפות את הרוכשים במקרה שיוגשו תביעות נגד בזק בפרשה זו.
קיום המכרז וחלק בלתי נפרד ממנו היה מותנה בקבלת אישורים מדליה איציק, אז שרת התקשורת, ומהממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום. שניהם נתנו את אישוריהם ללא כל התניה, בידיעה שהמכרז כפוף לחוק הבזק.

אם בחקירת מבקר המדינה תימצא הוכחה מוצקה לכך שבזמן עריכת מכרז בזק, דליה איציק הבטיחה לסבן לשנות את החוק לטובתו אחרי המכרז - עלול הדבר להעמיד בסימן שאלה את חוקיות מכרז בזק. לכן, דוברות משרד האוצר שבה ומדגישה כי המכרז כולו - לרבות האישור שנתנה איציק להעברת מניות בזק לקבוצת סבן - היה כפוף לחוק הבזק. "כללי המכרז לא באו ולא שינו את המותר ואת האסור על-פי החוק", מסר דובר האוצר.

בזק מחזיקה כ- 50% ממניות חברת הלווין Yes, והיא בעלת השליטה ב"יס". עם רכישת בזק על-ידי סבן, הוא הפך יחד עם קבוצתו לבעל השליטה ב- Yes ויחד עם 27.8% מ"קשת" הוא הפך לגורם בעל עוצמה בעולם התקשורת הישראלית. ריכוז עוצמה כזה – חוק הבזק בא למנוע.

הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום, נתן את האישור המבוקש למכירת "בזק" לקבוצת סבן ללא כל הסתייגות או התנייה, משום שהיה ברור שהעסקה הייתה כפופה לחוק הבזק ושסבן יצטרך להפחית את אחזקותיו ב"קשת" לאחר רכישת בזק. גם האוצר וגם הרשות להגבלים עסקיים הדגישו עובדה זו על-מנת להסיר ספק מלב שמא מכירת בזק לקבוצת אייפקס-סבן-ארקין הייתה נגועה בהעדפה כלשהי.

דוברות הרשות להגבלים עסקיים נתנה ביטוי לעמדה זו בתגובתה: "רכישת בזק על-ידי חיים סבן אושרה על-ידי דרור שטרום (הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים) והאישור לא לווה בתנאים. הרשות להגבלים עסקיים איננה אמונה על חוק הבזק". גם דוברות האוצר הדגישה כי "הליך ההפרטה של חברת בזק נעשה על-פי ההוראות הקבועות בחוק, כלומר בהקשר זה, חוק הבזק".

החשד: שוחד

במאי 2005 לאחר שפורסמה פרשת התרומות האסורות לשמעון פרס, מיהרה דליה איציק להתנער מכל קשר לפרשה. "לא ידעתי על תרומה שקיבל פרס מחיים סבן", אמרה [TheMarker, 15 בינואר 2006]. זאת למרות שעמדה בראש מטה הפריימריז של פרס ולמרות שמעולם לא הסתירה את הקירבה ביניהם. בעבר אף הצטרפה איציק לפרס בנסיעותיו לחו"ל ובאחת הפעמים אפילו ננזפה, יחד אתו, על-ידי ועדת האתיקה של הכנסת על שנהנתה מנסיעה לז'נבה לחתונתו של אהרון פרנקל, ידידו העשיר של פרס.

מי שלא השתכנע מהכחשות ה"לא ידעתי" של איציק הייתה עו"ד סמדר בן-נתן היועצת המשפטית של איגוד הבמאים ואיגוד התסריטאים. עם היוודע דבר התרומה/מתנה של סבן לפרס, שיגרה בן-נתן מכתבי תלונה למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה וכן ביקשה לשקול את אי מנויה של דליה איציק ליו"ר הכנסת בגין התרומה לסבן.

בן-נתן טענה כי סביר להניח, שאיציק ידעה על תרומתו של סבן מתוקף היותה כראש מטה הפריימריז, ולפיכך, ההטבה שנתנה לסבן כחצי שנה מאוחר יותר כאשר כיהנה כשרת תקשורת "מבססת חשד ממשי למתן שוחד לכאורה על-ידי בעל השליטה בבזק לשרת התקשורת כאשר התמורה מתגלה לאחר מכן".

תגובות נוספות:

  • תגובת לשכת יושבת ראש הכנסת ח"כ דליה איציק: "התקנות תוקנו ביוזמת ועל-פי המלצת הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת, ובשיתוף ועצה אחת עם הדרגים המשפטיים המקצועיים במשרד המשפטים. התקנות תוקנו לאור חוסר התאמה שנוצר בין ההסדר הקבוע בחוק הרשות השניה, לפיו "לא היתה קיימת כל מגבלה ובין ההסדר שהיה קבוע בחוק הבזק".

(הערה: מחוק הרשות שניה עולה כי גם בו קיימת מגבלה על אחזקת מניותיו של סבן עד 10%)

  • בתגובה למכתב התלונה של עו"ד סמדר בן-נתן בו נטען ש"קיים חשד ממשי למתן שוחד לכאורה על-ידי בעל השליטה בבזק, לשרת התקשורת", מסרה שלומית לביא, עוזרת בכירה למבקר המדינה ודוברת המשרד: "התלונה של עו"ד סמדר בן-נתן הוגשה במקביל ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה. משרד המבקר העביר את התלונה מיד לבדיקת החטיבה העוסקת בנושא. תהליך הבדיקה טרם הסתיים וכל מתן פרטים בשלב זה עלול להפריע לתהליך".

  • ממשרד המשפטים נמסר בשמה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן-מסר: "אנו טיפלנו בנושא לפי פניית משרד התקשורת ויחד עמו בתיאום מלא. משרד התקשורת מופקד הן על חוק הרשות השנייה והן על חוק התקשורת [בזק ושידורים אחרים] ולפיכך יש לפנות למשרד התקשורת".

במלים אחרות: איציק מגלגלת את האחריות להוראת השעה לפתחה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן-מסר, בטענה כי מדובר במהלך שנעשה "בשיתוף ובעצה אחת" עמה, ואילו דוידה לחמן- מסר מגלגלת את האחריות בחזרה לאיציק: "אנו טיפלנו בנושא לפי פניית משרד התקשורת". חקירת מבקר המדינה תיתן תשובה ברורה בסוגיה זו.

נציגיו של סבן בחרו שלא להגיב.

תאריך:  25/08/2006   |   עודכן:  25/09/2006
איילת פישביין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד סידרה איציק הטבות למיליארדר סבן
תגובות  [ 137 ] מוצגות   [ 119 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה לא ברור פה ?
25/08/06 10:58
 
קדימה
25/08/06 14:58
 
דבורה הנביאה
26/08/06 23:03
2
סלח שבתי ואלול תשובה
25/08/06 11:05
3
אח שלו
25/08/06 11:14
 
א.ל. רמ"ג
25/08/06 15:17
4
האדם החושב
25/08/06 11:16
 
זו האמת !
25/08/06 11:59
5
פושעי אוסלו לדין
25/08/06 11:17
6
יו"ר כנסת שקיבל שוחד
25/08/06 11:18
7
הון ושלטון במיטבם !
25/08/06 11:23
8
פטריוט מפוכח
25/08/06 11:23
9
צבי תמרי , רשל"צ
25/08/06 11:47
10
דור אייש
25/08/06 12:25
11
הקומבינות
25/08/06 12:54
 
יקטור
25/08/06 16:20
12
יו"ר כנסת לתפארת
25/08/06 12:54
13
שימון הלוזר
25/08/06 13:23
14
מיכל מירושלים
25/08/06 13:26
 
יעדיפו להתחפף לחו"ל
26/08/06 11:46
15
אמיר --- חיפה
25/08/06 13:48
16
לדעתך כולנו מטומטמים
25/08/06 13:53
17
שלום אלידע
25/08/06 13:54
18
Dalia " The Active"l
25/08/06 13:58
19
Don't worry Dalia
25/08/06 14:01
20
SHLOMI8
25/08/06 14:14
21
גרפומן
25/08/06 14:14
22
יעקבי
25/08/06 14:48
23
יס מיניסטר
25/08/06 14:56
 
ברמן מירושלים
25/08/06 15:11
24
mk
25/08/06 15:10
25
חורי ראובן
25/08/06 15:34
26
לנשיאות - שימו לב
25/08/06 15:37
27
אחד העם
25/08/06 15:42
28
אילתי1
25/08/06 15:42
29
מיכל, אפקה
25/08/06 15:42
30
מושחתת עם קבלות
25/08/06 15:43
31
כיו"ר הכנסת לא ראוי
25/08/06 15:44
32
המדינה
25/08/06 15:45
33
כול בודק
25/08/06 15:45
34
דליה פליציק
25/08/06 16:06
35
שושי
25/08/06 16:07
36
zipi
25/08/06 16:27
37
ציקו
25/08/06 16:28
38
מיכה אמור
25/08/06 16:32
39
שאול
25/08/06 16:46
40
צבי חיימשבילי
25/08/06 16:53
41
הני
25/08/06 16:56
42
יצחק 11
25/08/06 16:57
43
פרס
25/08/06 16:58
 
הצודק
25/08/06 17:38
44
נפלו למען המדינה....
25/08/06 16:58
45
מישהו שאיכפת לו.
25/08/06 17:00
46
אבני אודטה
25/08/06 17:07
47
אבני אודטה
25/08/06 17:09
 
צבי תמרי , רשל"צ
25/08/06 18:41
48
אבני אודטה
25/08/06 17:10
 
צבי תמרי , רשל"צ
25/08/06 19:01
49
הגולש הנבון
25/08/06 17:38
50
מזרחן
25/08/06 18:05
 
ישראבלוף
25/08/06 20:13
51
שושפרי
25/08/06 18:31
52
ראובן ההמום
25/08/06 18:33
53
With 17 Houses +More
25/08/06 18:34
 
THAT'S RIGHT
25/08/06 19:35
54
דבורה הנביאה
25/08/06 18:36
 
יודע סוד
25/08/06 20:08
55
תאילנדי ארץ ישראלי
25/08/06 18:38
56
buldog
25/08/06 18:41
57
בלי עניין
25/08/06 18:51
58
ראובן ל.
25/08/06 19:08
59
אזרחית הגונה
25/08/06 19:31
 
יקטור
25/08/06 23:59
60
ב.פ
25/08/06 19:31
 
צחוק הגורל
25/08/06 21:16
61
ממשלי עומרי שרון
25/08/06 19:39
62
גנדי
25/08/06 19:52
63
איציק מעוצבן...
25/08/06 20:00
64
להוריד האויר מהמפרש
25/08/06 20:09
65
הלא-מאמין למתרחש
25/08/06 21:30
 
רונית פ
26/08/06 09:28
66
Kadima
25/08/06 21:55
67
גנדי
25/08/06 21:56
68
נבוכדנצר
25/08/06 23:27
69
אזרח עצבני
26/08/06 00:32
 
יהיה נחמד לראות...
26/08/06 06:58
70
אלמגור נתן
26/08/06 01:22
71
"חוק תמורת תרומה"
26/08/06 06:37
72
ברגר
26/08/06 07:40
73
אחד העם3
26/08/06 09:23
74
שאלת תם
26/08/06 09:45
 
המתעניין בעובדות
26/08/06 10:36
75
כמה לא מפתיע
26/08/06 10:17
 
יקטור
26/08/06 11:57
 
דבורה הנביאה
26/08/06 17:09
76
דובר אומ"ץ
26/08/06 11:40
77
הניה
26/08/06 12:25
78
שרגא אליעד האמיתי
26/08/06 13:22
79
פנחס
26/08/06 13:34
80
לבדוק בתמ"ת
26/08/06 16:07
81
דוד שיינברג
26/08/06 16:47
 
שושפרי
26/08/06 22:35
82
ארתור שרמן
26/08/06 18:37
83
סוחר
26/08/06 18:53
84
ב.פ
26/08/06 19:35
85
גם את מושחתת
26/08/06 20:32
86
מוריה
26/08/06 21:01
87
זאב בודד
26/08/06 22:04
88
חנה ג.
26/08/06 22:52
89
EliAW
27/08/06 02:32
90
נבוכדנצר
27/08/06 09:30
91
בוזי
27/08/06 09:50
92
הון ושלטון
27/08/06 09:57
93
שלום קיטל
27/08/06 10:44
94
זו יו"ר הכנסת ??
27/08/06 12:44
95
בר-דע
27/08/06 19:16
96
שימשי
29/08/06 10:58
97
דרור 10
7/10/06 19:03
98
בנייי
21/02/07 06:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשדוד היא העיר החמישית בגודלה בישראל. יותר ממאתיים אלף איש גרים בשטח עיר הנמל שהוקמה באמצע שנות החמישים. לאורך השנים, קלטה אשדוד עולים רבים וכיום היא עיר מודרנית, המחולקת לרובעים שתוכננו לתפקוד עצמאי.
18/08/2006  |  רונן ליבוביץ  |   תחקירים
ממשלת ישראל לא הפעילה את המערכות האמורות להגן על העורף בשעת מלחמה. היא לא הפעילה תוכנית קיימת ששמה "שעת פינוי", האמורה לתת מענה לפינוי עשרות אלפי אזרחים בשעת מלחמה, היא לא הורתה לפיקוד העורף לגייס לעזרת יושבי המקלטים והרשויות המקומיות, לפחות חלק מ- 50 אלף אנשי המילואים העומדים לרשותו ולא הפעילה את מטה מל"ח - משק לשעת חירום - האמור לדאוג לאספקת מוצרים ושירותים חיוניים הדרושים לאוכלוסיה ולמשק בשעת מלחמה.
16/08/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בתחום התכנון והבנייה בישראל עומדת בשער רפורמה חשובה שלמרבה הצער עדיין לא הובאה לדיון ולאישור בממשלה. רפורמה זו מתבססת על המלצותיה של ועדת החקירה בראשותו של השופט ורדי זיילר, שהוקמה בעקבות אסון אולמי "ורסאי". לאחר עבודת חקירה מקצועית וממצה, הציגה הוועדה שורה של המלצות חשובות מאוד שגובשו במסגרת של ועדה בין-משרדית להמלצות אופרטיביות. מטעמים לא-ענייניים, המלצות ועדת החקירה הממלכתית לא זו בלבד שאינן מיושמות אלא אף לא הגיעו לכלל דיון בממשלה. מנקודת הראות שלי זה מצב בלתי מתקבל על הדעת.
09/07/2006  |  ח"כ אופיר פינס  |   תחקירים
"אין ולא הייתה לממשלת ישראל החלטה לא לקיים יחסים עם הרשות". כך מסר ל- Nfc ח"כ שמעון פרס, המכהן כמ"מ ראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי. פניית Nfc לפרס נעשתה בימים אלה בעיצומם של האירועים הביטחוניים הקשים מול הרשות/החמאס, לאחר שהתברר לנו, כי פרס, ביחסים העקיפים עם הפלשתינים, פועל בניגוד לכאורה למדיניות הממשלה.
06/07/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
פרשת השוחד שקיבל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעת שרכש את דירת הגן בכרמיה בירושלים מחברת אלומות ובעליה, מגיעה בימים אלה לשלב ההכרעה. צוות הבדיקה במשרד מבקר המדינה חקר עד כה כ- 20 עדים, ומהם למד על שנעשה: שוחד, סידורים, קשרים, לחצים וכו'. אולמרט שילם בעבור הדירה רק 1.025 מיליון דולר (בתוספת מע"מ), בעוד ששוויה גם על-פי הערכות שמרניות גבוה בעשרות אחוזים יותר. משמעות הדבר: שוחד בהיקף של מאות אלפי דולרים לפחות. תמורת זאת פעל מקורבו וידידו האישי של אולמרט, מהנדס העיר ירושלים, אורי שטרית, להשגת האישורים להקמת הפרויקט - וזאת למרות שמדובר, כידוע, במבנה המצוי בשימור (ולכן לא ניתנו לאיש קודם לכן ההיתרים לפרק את המבנה ולהקים מבנה חדש).
23/06/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il