|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תחבורה ציבורית? תופרים מסלולי נסיעה ללקוחות נבחרים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
חשיפה: הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה
|
קואופרטיב אגד תפר ארבעה קווים חדשים לחרדים ● הקווים זולים במיוחד ומדלגים במכוון על תחנות אסטרטגיות במסלול הנסיעה ● לראשונה עושה אגד סלקציה בין נוסעים, "כולא" נוסעים לא-רצויים באוטובוס ואינו מאפשר להם לרדת בתחנות בהן כולם מורשים לרדת ● דובר אגד מפנה למשרד התחבורה: זה הם שאישרו לנו
|
תארו לעצמכם שעליתם לאוטובוס בתחנה המרכזית. באוטובוס אליו עליתם ישבו נוסעים שעלו בתחנות קודמות, ובמהלך הנסיעה של הקו עלו עוד ועוד נוסעים בתחנות הבאות. מאחר שמדובר בנסיעה ארוכה מאוד, עצר האוטובוס לחניית ביניים של רבע שעה בפונדק דרכים לצורך מנוחה והתרעננות. כל הנוסעים, הן אלה שעלו בתחנות שלפני התחנה המרכזית והן אלה שעלו בתחנות שאחריה, הורשו לרדת חוץ ממך. נשמע מופרך? בהחלט, אבל זו תמצית הקומבינה הענקית של אגד, שקיבלה חותמת הכשר מ משרד התחבורה. מדובר בתקדים שלא היה כמותו בישראל ומאפשר לכלוא נוסעים באוטובוס בארבעה קווים חדשים של קואופרטיב אגד. תכנון הקווים, שכולם זולים במיוחד ועיקר הנהנים מהם הם אזרחים חרדיים, נעשה באופן שפוגע בנוסעים רבים, ובהם חיילים במשרתים בבסיסי צה"ל בצפון הארץ. בכל הקווים שנמנה להלן, קיימת אפליה הפוגעת קשות בעיקרון השוויוניות. הרשימה עליה מצביע News1 היא חלקית, ומפרטת רק את הבעיות העיקריות: קו 980 - צפת - מירון - צומת כרמיאל - בני ברק - תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 114.6 ק"מ, אחרי 22 תחנות איסוף.
- בצומת פרדיס לא מתאפשרת העלאת נוסעים למרות שהקו עוצר לרבע שעה.
- מי שעולה בתחנה מרכזית צפת אינו יכול לרדת בצומת פרדיס, למרות שבין שתי התחנות מרחק של 110.5 ק"מ (כנ"ל לגבי צומת כרמיאל, צומת חנניה וכן הלאה).
- אין איסוף בצומת פרדיס למרות שבתחנה שלפניה ובתחנה שאחריה יש איסוף.
- מצומת הרצליה (תחנה 26) ואילך יש רק הורדה ללא איסוף.
- כל הקווים הבינעירוניים נכנסים לתחנה המרכזית בכרמיאל חוץ מקו זה.
- תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 69.5 ק"מ, אחרי 15 תחנות איסוף.
- מתחנה 16 (מ. שפיה-מאיר) ואילך מתאפשרת רק הורדת נוסעים.
- בתחנה 17 (תחנת הדלק בבת שלמה) לא מתאפשרת העלאת נוסעים למרות שהקו עוצר לרבע שעה.
קו 981 - צפת-מירון- - תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 93.8 ק"מ, אחרי 21 תחנות איסוף.
- מי שעולה בתחנה מרכזית צפת אינו יכול לרדת בצומת מגידו, למרות שבין שתי התחנות מרחק של 90.1 ק"מ ולמרות שהקו עוצר לרבע שעה.
- מצומת מגידו (תחנה 22) מתאפשרת רק הורדת נוסעים.
- ב-12 התחנות הראשונות יש רק איסוף נוסעים ומהתחנה ה-13 והלאה יש הורדה בלבד.
- לא מתאפשרת ירידה בצומת מגידו (תחנה 13) למי שעלה בתחנה הראשונה (דמשק אליעזר 19 ב"ב) למרות שבין שתי התחנות מרחק של 80.7 ק"מ ולמרות שהאוטובוס עוצר למשך רבע שעה. כמו-כן מדוע לא מתאפשרת ירידה למי שעלה במחלף גהה (מרחק של 75.5 ק"מ).
קו 984 - צפת - חצור - בני ברק - תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 91.1 ק"מ, אחרי 25 תחנות איסוף.
- מתחנה 26 (צומת גהה) והלאה יש הורדה בלבד.
- תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 47.1 ק"מ, אחרי 31 תחנות איסוף.
- בצומת מגידו (תחנה 44) לא מתאפשרת ירידה למי שעלה במחלף גהה - מרחק של 75.5 ק"מ (גם כאן עוצר האוטובוס לרבע שעה).
קו 985 - מירון - צפת - חצור - אשדוד - תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 107.9 ק"מ, אחרי 22 תחנות איסוף.
- מי שעולה בתחנה מרכזית צפת אינו יכול לרדת בצומת מגידו, למרות שבין שתי התחנות מרחק של 90.1 ק"מ ולמרות שהקו עוצר לרבע שעה.
- מתחנה 24 ואילך יש רק תחנות הורדה.
- תחנת ההורדה הראשונה של הקו היא אחרי 130.7 ק"מ, אחרי 30 תחנות איסוף.
- בצומת מגידו לא מתאפשרת ירידה למי שעלה במרכז כלנית - מרחק של 130.7 ק"מ (גם כאן עוצר האוטובוס לרבע שעה).
- מתחנה 32 ואילך יש רק הורדת נוסעים.
- על הנהג נאסר להעלות נוסעים בתחנה מרכזית צפת.
נוסעים שאינם עונים לקריטריונים הדרקוניים של אגד נאלצים להסתפק בקווי אוטובוס ארוכים ולשלם מחיר הגבוה ב-50-30 אחוזים יותר!!!
|
תגובות: אגד מפנה למשרד התחבורה
|
|
משרד התחבורה: אלה צורכי הנוסעים
|
▪ ▪ ▪ |
- תגובת רון רטנר, דובר אגד: "לכל קו מאפיינים ייחודיים שמטרתם ליצור מערכת תחבורה ציבורית שתספק מענה מיטבי לציבור הנוסעים. אגד פועל על-פי ההגדרות שנקבעו ברישיון הקו על-ידי המפקח על התעבורה בדרכים במשרד התחבורה, שהוא גם הכתובת לבקשות לשינוי כזה או אחר.
- תגובת אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה: "מסלולי התחבורה הציבורית, התעריפים והקווים נמצאים בבחינה מתמדת ומתעדכנים מעת לעת בהתאם לתוכנית העבודה השוטפת. מסלולי הקווים והתחנות נקבעו במטרה לענות על צורכי הנוסעים ולאפשר לחברות התחבורה הציבורית תחרות הוגנת. כל בקשה מצד הנוסעים בנוגע למסלולי התחבורה הציבורית תיבדק לגופה ותטופל במלוא הרצינות".
- מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב: "אין דרך אחרת להגדיר את התנאים שקבעו משרד התחבורה ואגד לקווים החדשים לצפת מאשר הזויים. אין ספק, מטרתם של הכללים המפלים בגסות ובעזות מצח את מי שאינם חרדים היא לעקוף את פסיקת בג"ץ בעניין קווי ההפרדה, ולהרתיע את מי שאינם מעוניינים בהפרדה מלעלות לאוטובוס. מדהימה במיוחד הפגיעה הקשה בחיילי צה"ל המשרתים בצפון. מוטב לאגד למהר ולבטל את תנאי האפרטהייד בקווי צפת, לפני שבתי המשפט יזכירו להם את כללי הדמוקרטיה".
|
|
תאריך:
|
16/02/2011
|
|
|
עודכן:
|
18/02/2011
|
|
עידן יוסף
|
חשיפה: הקומבינה של אגד ומשרד התחבורה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
כאילו שלא ידעתם
|
16/02/11 23:49
|
|
|
|
לחברות ערביות
|
17/02/11 11:32
|
|
2
|
|
חץ
|
16/02/11 23:52
|
|
3
|
|
ליאוב
|
17/02/11 01:00
|
|
|
|
לייבלה
|
17/02/11 02:37
|
|
4
|
|
גורבצ'ובה
|
17/02/11 01:00
|
|
5
|
|
המממ
|
17/02/11 01:29
|
|
|
|
של האלוף בני גנץ
|
17/02/11 01:54
|
|
6
|
|
mendic
|
17/02/11 09:16
|
|
7
|
|
חרם עלי
|
17/02/11 09:38
|
|
|
|
עפיפי
|
17/02/11 11:18
|
|
8
|
|
מביתו חינם לתחנה
|
17/02/11 09:40
|
|
9
|
|
מוציקו
|
17/02/11 09:45
|
|
|
|
בידי חברות ערביות
|
17/02/11 11:24
|
|
10
|
|
ליאור לויהוא
|
17/02/11 10:38
|
|
11
|
|
גמלאי אגד בצפון
|
17/02/11 11:07
|
|
|
|
מוכנים להגן עליה
|
17/02/11 11:20
|
|
12
|
|
אםרת שדר
|
17/02/11 11:18
|
|
13
|
|
לוי
|
19/02/11 21:45
|
|
14
|
|
יצחקק
|
20/02/11 02:45
|
|
15
|
|
הייתי שם
|
22/02/11 00:27
|
|
16
|
|
התחבורה הציבורית
|
29/05/12 10:38
|
|
מזה יותר משבוע משביתה רכבת ישראל את הרכבות הפרווריות בישראל באופן יזום. הנימוק הרשמי שניתן למהלך הוא בטיחותי. עד להשלמת ממצאי חקירת השריפה, שהייתה לפני כשבועיים ליד שפיים, איש אינו מוכן ליטול סיכון. אלא שמה שמוגדר כחקירה מסתמן כפארסה גדולה שעלולה לטייח את גילוי האמת.
|
|
|
ג'בליה, רצועת עזה, 1993. שירות הביטחון הכללי מדווח לצה"ל על אסיפה גדולה של מחבלי חמאס שמתוכננת להיערך באחד הלילות בתוך מחנה הפליטים. על-פי המידע, באסיפה אמורים להשתתף מבוקשים בכירים שצה"ל מנסה לעצור מזה זמן רב.
|
|
|
יממה לאחר שפרסמנו ב-News1 כי מינויה של ד"ר אורלי אינס קניג לראש המטה המקצועי לתוכנית 'עיר ללא אלימות' היה כרוך במכרז תפור, מתברר כי תפירת מכרזים הפכה, ככל הנראה, לשיטה בתוכנית שממומנת, לפחות בחלקה, על-ידי המשרד לביטחון פנים.
|
|
|
לפני כשנה התכנסה ועדת התרופות של הדסה, הפורום הקובע באילו תרופות ייעשה שימוש בבית החולים הירושלמי, לישיבה שגרתית. אחת התרופות על שולחן הדיונים הייתה ההידרלזין, המשמשת להורדת לחץ דם. תרופה ותיקה וזולה, שניתנת לחולים זה עשרות שנים. לכן, כשדווח בוועדה ששיווקה של ההידרלזין הופסק בשל אי-כדאיות כלכלית, הורמו יותר מכמה גבות.
|
|
|
ראש המועצה המקומית בית אל, משה רוזנבוים, פועל למתן אישור לא חוקי לפרויקט בנייה שהחל ללא היתרים ואשר עלול לפגוע באיכות חייהם של תושבים.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
|
|
|
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
|
|
|
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|