|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
רבי יקותיאל אבוחצירא. שומה על-פי מיטב השפיטה [צילום: אשדוד בכותרות JDN]
חשיפה ב-News1 / תדהמה בחצרו של הרב המקובל

רשות המיסים דורשת מהרב אבוחצירא
לשלם 9.5 מיליון ש"ח מכספים שקיבל

רשות המיסים הוציאה לרב המקובל שומות על-פי מיטב השפיטה טוענת: רבי יקותיאל לא שיתף פעולה בבדיקות שנערכו דורשת 9.5 מיליון ש"ח מכספים שקיבל בשנים 2009-2003 טוענת בנוסף: כבוד הרב מספק למעשה שירותי דת והוא משיג הכנסות במיליונים לשנה הרב מבקש לבטל את השומות וטוען: מדובר בכספי צדקה ובמתנות, ולא בתקבולים החייבים במס
15/04/2012  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
ממון רב
איתמר לוין
רבנים לא מעטים נהנים מרמת חיים מנקרת עיניים, שלא ניתן להסביר אותה בהכנסותיהם הרשמיות * ההסברים בדבר מתנות, צדקה או גמילות חסדים אינם תופסים מבחינת דיני המס * יש לקוות שרשות המיסים לא תיסוג מפני הלחצים שמן הסתם יופעלו עליה ככל שתעמיק לחקור את עסקיהם של רבנים ומקובלים
לרשימה המלאה

תקבולים או כספי צדקה
הרב אבוחצירה מטופל עתה במסגרת המדיניות החדש של רשות המיסים, המבקשת למסות, בכל דרך, רבנים המקבלים כספים רבים כתרומות, מתנות וכו'. לגישת הנהלת רשות המיסים, חצרות הרבנים הידועים פועלות כעסק לכל דבר ועניין. ההכנסות השנתיות אצל חלק מהם מגיעות אף לעשרות מיליוני ש"ח. חצרות הרבנים מקיימות מוסדות, מעמידות הלוואות לנזקקים, ואף מקיימות מפעלי כשרות. נוכח זאת, נטען, אין מנוס מלהתייחס לאותם כספים כאל תקבולים החייבים במס.

חשיפה ב-News1. תדהמה בחצרו של הרב יקותיאל אבוחצירא: רשות המיסים הוציאה שומות על-פי מיטב השפיטה, וחייבה את הרב בתשלום מיסים בסכום כולל של 9.5 מיליון ש"ח בגין השנים 2009-2003. דבר השומות החריגות נודע ל-News1 והוא נחשף כאן לראשונה.

השומות הוצאו בחודש אוקטובר 2011 והפתיעו את הרב ובני ביתו, במיוחד מחמת הסכום העצום שבו מדובר. מאז עושים הרב ואנשיו מאמץ גדול כדי לשכנע את פקיד השומה להפחית את החיובים באופן דרסטי.

בשל מעמדו הרם בעולם הדתי-חרדי, מטופל תיקו של הרב אבוחצירא על-ידי היחידה הארצית לשומה. רו"ח ימית רז – מפקחת בכירה, היא שהוציאה את השומות, באישורו של מנהל רשות המיסים, המפקח מקרוב על הטיפול בשורה של רבנים מהידועים והנכבדים בישראל. הרב אבוחצירא מיוצג בתיק זה על-ידי משרדו של רו"ח אודי ברזילי, בניסיון לבטל את רוע הגזירה. במקביל מתייעץ הרב עם עורכי דין ועם רואי חשבון נוספים.

רבי יקותיאל הוא נצר למשפחת אביחצירה, מהידועות שבמשפחות הרבנים יוצאי מרוקו, והוא בנו של רבי מאיר אבוחצירא (בנו של "הבאבא סאלי"). תלמידים וחסידים רבים פונים לבני המשפחה, המנהלים חצרות רבניות, כדי לשמוע את עצתם ולהתברך מפיהם. משפחת אבוחצירה היא מהחזקות ומהמשפיעות על הציבור המסורתי, הדתי והחרדי, ואף חילוניים רבים פונים אליהם, ובהם אנשי עסקים ופוליטיקאים רבים.

הרב אבוחצירא כמודל עסקי
אבוחצירא. לא שיתף פעולה כנדרש [אשדוד בכותרות JDN]

השומות לרב אבוחצירא החריגות הוצאו לאחר בדיקה במישור האזרחי שנערכה בחשבונותיו של הרב. הבדיקה כללה תשאול של הרב (בחודש אוגוסט 2011, בביתו באשדוד) ותשאול כמה מאנשיו. בסיומה קובעת רשות המיסים:

1) כבוד הרב לא שיתף פעולה כנדרש, הוא לא מסר את מלוא המידע הנדרש ממנו, ולכן אין מנוס מהוצאת שומה על-פי מיטב השפיטה;

2) בחשבונותיו של הרב בבנקים וכן בחשבונות ילדיו התגלו הכנסות בשנים הרלוונטיות בסכום העולה על 10 מיליון ש"ח, בגינן לא נמצא הסבר שיניח את הדעת שאין מדובר בהכנסות החייבות במס;

3) כבוד הרב מספק שירותי דת. מדובר, לגישת רשות המיסים, בשירותים עסקיים שיש בהם מחזוריות וסבירות גבוהה להכנסות דומות גם בשנים הבאות.

הרב אבוחצירא כופר בכל הטענות שהועלו נגדו. השומה מופרכת ואין לה שום אחיזה במציאות, נאמר. היא חורגת מכללי מיסוי ומהמשפט המנהלי, ומכאן שמדובר בשומה שרירותית. הרב טוען, באמצעות באי-כוחו, כי רשות המיסים פועלת עתה לשינוי מדיניותה כלפי המגזר הרבני בכלל, ועתה היא בחרה להיטפל לרב אבוחצירא כדי לקבוע באמצעותו נורמה חדשה, וכל זאת תוך קביעת שומות דמיוניות הבנויות על השערות מופרכות.

לדברי הרב אבוחצירא, בניגוד לנטען נגדו – הוא שיתף פעולה עם פקיד השומה, והסביר מפורשות: ההפקדות בחשבונות הינן תרומות שהתקבלו והועברו בחלקם הגדול לנזקקים ולצורכי לימוד תורה; טיסותיו לחו"ל אינן למטרות עסקיות, כנטען על-ידי פקיד שומה, אלא מדובר ברב המוזמן על-ידי קהילות יהודיות ויהודים מאמינים מחו"ל.

הרב אבוחצירא, באמצעות בא-כוחו, כופר בעולם המונחים העסקיים המיוחס לו על-ידי פקיד שומה. לטענתו, עצם ייחוסם אליו נובע מרדיפה ומרצון להציג את הרב כמותג עסקי שיש לו הכנסות עסקיות, ומחזורים, ולכן יש למסותו. ולא היא, טוען הרב, שכן אין מדובר במתן שירותי דת, כפי שמבצע ראש מועצה דתית, אלא בפעילות תורנית, רוחנית וקהילתית מצד הרב, בגינה תורמים מאמיניו כספים למטרות הנ"ל. אין ליחס לרב מחזוריות עסקית, נטען, כפי שאין לסווג ספרי תורה כ"מלאי עסקי".

בלי קליניקה ובלי מנגנון

הרב אבוחצירא מתקומם, כאמור, בשל הצגתו כאורגן עסקי החייב במס. הרב הוא מקובל, נצר למשפחת רבנים מבית אבוחצירא, נאמר. כבוד הרב מתגורר באשדוד ומקדיש עיתותיו ללימוד תורה, לילות כימים... כבוד הרב נעדר כל "חצר" רבנית... אין לו מנגנון, אין משרד, אין חדר המתנה, אין שעות קבלה או קליניקה, אין צוות עובדים ואין כל מתן שירות, לא על בסיס קבוע ולא באורח מזדמן.

הכספים הניתנים על-ידי קהל המאמינים, הוסבר לפקיד השומה, אינם הכנסה ולא ניתן לסווגם כהכנסה, אלא הם בבחינת מתנה שניתנת על-ידי המעניק לשם שמיים ומתוך אמונה שיש בכך חסד, כמובהר להלן:

  • הרב מברך את מאמיניו הבאים לקבל ממנו ברכה. שעה שהוא עושה זאת, הוא מברכם כאיש רוח. אין הוא מוכר ברכות, ואין הוא מברך כדי לקבל דבר-מה;

  • לא ניתן לכמת בכסף את השהייה במחיצתו של הרב לשם שמיעת דרשותיו, ולא קיים תעריף לברכותיו ולדרשותיו של הרב;

  • תרומות ניתנו מרצונו הטוב ומנדבת לבו של הנותן, כמעשה חסד, חלקן כדי לתרום לכלכלת תלמידי חכמים, בכלל כבוד הרב, ולכן אין להתייחס לזאת כאל תקבול. הרב או אנשיו אינם מקיימים מנגנון של גביית כספים ולא חלה חובת תשלום עבור ביקור אצל הרב.

הרב אבוחצירא מגלה, כי חלק נכבד מהתרומות ומהמתנות ניתנות על-ידי תושבי חוץ, מתוך הערכה לפועלו התורני, הרוחני והקהילתי של הרב, על-מנת שלא יהא טרוד בדאגות היום-יום שימנעו ממנו מלהשקיע את עצמו בלימודי הקודש "והן כדי שיחלק צדקה לנזקקים".

בשל כל העובדות לעיל מבקש הרב אבוחצירא להימנע משינוי מדיניות המיסוי הנהוגה כלפי רבנים – ככל שהדברים נוגעים אליו, ולבטל את השומות שהוצאו וכן את הקנסות, ולקבל את דיווחיו והצהרותיו כפשוטן.

10% מהכנסתו של אדם, לצדקה וגם לרב...

בפנייתו אל רשות המיסים מבקש הרב אבוחצירא לשכנע את פקיד השומה, כאמור, בכך שההפקדות שנמצאו בחשבונותיו הינן כספי צדקה, ואין מדובר בתקבולים החייבים במס. לתמיכת דבריו מציגים באי-כוחו של הרב שורה של מובאות.

אחת המצוות החשובות ביותר לפי האמונה היהודית, נאמר, הינה מצוות הצדקה, שהינה בעלת משמעות רחבה נוספת – מתן עזרה לנזקקים, בעיקר במזון או בכסף; בני ישראל, נאמר, נצטוו לתת תרומות ומעשרות לכוהנים וללויים. המדובר בחובה לכלכל את הכוהנים והלויים היא מסורת ששורשיה מימי בית ראשון; גם בימינו אנו – זהו חלק מן הצביון של מדינת ישראל, כמדינת העם היהודי, וזאת נוכח האמונה כי לצורך קיומו של העם היהודי, אנו נדרשים לתלמידי חכמים אשר כל עיסוקם יהא בתורה ובתפילה על אלו היוצאים למלחמה ומחרפים נפשם עבור הכלל והעם.

כך הדבר גם באשר לתרומות ולמתנות שניתנו למשפחת אבוחצירא, טוען הרב. משפחת אבוחצירא נחשבת למשפחת מקובלים ידועה מזה דורי דורות, מתן הצדקה מקבל נופך עילאי יותר למאמינים בכך. "מעבר לצדקה שאדם נותן לפי יכולתו, נהוג כיום, לזכר תרומות ומעשרות שהיו נהוגים בעבר, להפריש 10% מהכנסותיו של אדם לצורכי צדקה. אשר על-כן, רבים מן המאמינים רואים בסיוע הכלכלי לרבנים ובני תורה, כולל כבוד הרב ולבני ביתו, כמו גם תמיכה באברכים או נזקקים, כקיום מצוות המעשר".

תגובת אבוחצירא: השומה מופרכת

הרב יקותיאל אבוחצירא העביר את תגובתו באמצעות משרד יחסי הציבור רימון-כהן-שינקמן:

"מדובר באדם צנוע המקדיש את כל זמנו ללימוד תורה ועזרה לזולת. אין ולו שמץ של אמת בטענות המופרכות המועלות כנגד הרב. הרב נתמך על-ידי הקהילה מאחר שהוא עוסק אך ורק בלימוד תורה ועזרה לציבור. כל התרומות שנמסרו לרב באופן אישי הועברו למוסדות צדקה ולמשפחות נזקקות ועל כך מעידים חשבונותיו שכל שורה בהן נבדקה לפרטי פרטים. הרב שפתח את דלתו בפני רשויות המס הקפיד על שיתוף פעולה מלא, מסר לרשויות את כל המסמכים להם הוא נדרש וזאת על-אף דרישות מגוחכות כגון בקשות הצהרת הון מילדיו מאז היותם בני 12", לשון התגובה.

הערה (י.י.): כמה אתרי אינטרנט, ובהם כלכליסט שבשליטת ארנון מוזס, העתיקו חלקים מידיעה זו מבלי לציין את שם המקור (News1). עסקינן, למרבה הצער, בעיתונאים קטנים ובגנבי סקופים. כרגיל.
תאריך:  15/04/2012   |   עודכן:  15/04/2012
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים דורשת מהרב אבוחצירא לשלם 9.5 מיליון ש"ח מכספים שקיבל
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רב שחיתות דת עצוב
15/04/12 09:01
2
יוסף המגיד וצולף
15/04/12 09:37
 
יוסף השומע
15/04/12 19:58
3
חרדה מסורתית
15/04/12 10:00
 
לי מכפייה חילונית
15/04/12 18:53
4
פקיד שומה עלינו
15/04/12 11:32
5
המקובל
15/04/12 11:37
6
הרב מנהריה
15/04/12 11:49
7
יוסף המגיד
15/04/12 12:03
8
ירדנה
15/04/12 12:08
 
יוסף המגיד וצולף
15/04/12 13:03
9
את מקורות ההכנסה
15/04/12 12:36
 
עודיש
15/04/12 20:15
10
החושף
15/04/12 15:47
 
מדוע הושתק?
15/04/12 17:37
11
שלום מלוד
15/04/12 18:09
 
ולא באבות.
15/04/12 20:13
 
יותר מתוחכמת
15/04/12 20:33
12
איציק.ב
16/04/12 15:54
13
יחיאל ח
16/04/12 21:22
14
טולדנו
17/04/12 00:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת ישקר בע"מ נאלצת באחרונה להתגונן מפני דרישות מצד כמה עובדים בכירים לשעבר, הדורשים להכיר בהם כמי שהמציאו חלק מהפטנטים החשובים ביותר בהם עושה ישקר שימוש. בזכות אותם פטנטים הצליחה ישקר למכור מוצרים בשוק העולמי במיליארדי דולרים רבים ולהרוויח בהתאם. ל-News1 נודע, כי עתה דורשים אותם עובדים "נתח" נכבד בצורת פיצויים בגין השימוש ותמלוגים בגין המכירות.
24/03/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
כבוד הרב בנימין אטיאס שליט"א הוא איש מוכשר מאוד. איך לתאר את הפנומן הרבני הזה - כוכב עולה, תגלית, מטאור? לא חזק מספיק. הדימויים הללו חיוורים מכדי לתאר את כוכב ה"גינס" הרבני. הקריירה שלו שועטת קדימה, קצב הוספת השורות בקורות החיים שלו בשנים האחרונות מסחרר. אפילו אילן רמון לא הצליח לנסוק במהירות כזו.
23/03/2012  |  יהודה יפרח  |   תחקירים
באחד מימי דצמבר 2011 צלצל הטלפון של יוסי בהגן מבת-ים. "שלום", אמר הקול מהעבר השני של הקו בעל המבטא הערבי הכבד, "קראתי על החברה שלכם באינטרנט ואני רוצה לקנות את המוצרים שלכם".
20/03/2012  |  דוד חרמץ  |   תחקירים
"יום אחד הגיע אלינו מידע שלפיו משרד החקלאות מתכנן רעייה ערבית על הר טורעאן", מספר אופיר שיק מבית-רימון. "לנו, הרועים מהיישובים היהודיים באזור, לא היה עד אז כל מושג על כך. בעקבות המידע החדש פנינו ותבענו שגם אנחנו נהיה חלק מהתוכנית הזו".
01/03/2012  |  דוד חרמץ  |   תחקירים
"לא", עונה שרה חסיד, "אני לא מכירה מישהו כאן במושב שמכר אדמות לערבים".
02/02/2012  |  דוד חרמץ  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il