ד"ר יצחק ברלוביץ - מנהל המרכז הרפואי "וולפסון" בחולון ועפר לינצ'בסקי - מנכ"ל רכבת ישראל, סיכמו על קידום פרויקט משותף לחיבור תחנת הרכבת החדשה שנבנית - תחנת "וולפסון", לבית החולים הנמצא במרחק של כ-50 מטר. הפרויקט יכלול הקמת חניון תת-קרקעי וחיבור בין התחנה לביה"ח, שיוכל לשמש גם בי"ח לשעת חירום.
בימים אלה רכבת ישראל סוללת תוואי רכבת חדש מתל אביב דרום ועד לראשון לציון מערב. קו הרכבת באורך 9.2 ק"מ, צפוי להיפתח בעוד כשלוש שנים ויכלול תחנה בצמוד לביה"ח "וולפסון". הקו החדש יחבר את התחנות שייבנו כולל תחנת "וולפסון", לרשת המסילות הארצית מצפון לדרום.
בפגישה הוחלט על הקמת צוות משותף לרכבת ישראל ולביה"ח "וולפסון" שיטפל, בתיאום עם עירית חולון, במספר נושאים בעלי עניין משותף:
1. בסמוך לתחנה יוקם חניון תת-קרקעי, שישמש הן את באי ביה"ח והן את נוסעי הרכבת. בחניון יונחו פסי אספקה לחמצן, ואקום, חשמל ועוד, כך שניתן יהיה להשתמש בחניון התת-קרקעי כבית חולים לשעת חירום. מימון החניון יעשה בשיטת ה-BOT (בניה, הפעלה והעברה).
2. מעלית תחנת הרכבת תותאם לנשיאת אלונקות, כך שבעתיד ניתן יהיה להשתמש ברכבת לצורך פינוי חולים ופצועים.
3. עובדי ביה"ח יוכלו להשתמש בכרטיס מגנטי שיוכן עבורם, גם לצורך כניסה לרכבת במחיר מוזל. דבר זה יאפשר לעובדים רבים של ביה"ח להגיע לעבודה ברכבת ולא ברכבם הפרטי, מה שיתרום הן לנוחותם והן להפחתת העומס בכבישים.
4. ייפתח שער מיוחד של ביה"ח קרוב ככל האפשר לתחנת הרכבת והמעבר בין ביה"ח לרכבת יהיה מקורה, לנוחות הנוסעים.
ד"ר ברלוביץ הביע את שביעות רצונו מהפגישה הפורייה ואמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהקמת תחנת הרכבת "וולפסון" עם החניון התת-קרקעי, הן מבחינת הגברת הנגישות לביה"ח, הן בגלל התוספת המשמעותית של מקומות חנייה לבאי ביה"ח, והן בגלל אפשרות פתרון לביה"ח בשעת חירום.
עפר לינצ'בסקי - מנכ"ל רכבת ישראל, אמר כי התחנה תוקם באזור אורבני צפוף וצפויה לשרת את תושבי חולון, בת-ים, ראשון לציון והסביבה. התחנה המוקמת בסמוך לביה"ח "וולפסון", תוכל לשרת את צרכי החירום של ביה"ח וטוב יהיה לנצל את מתקניה לטובת שימוש אסטרטגי. לינצ'בסקי הוסיף שהוא מקווה ומאמין שמשרדי האוצר והתחבורה יתכנסו לנושא ויקבלו החלטה על תקצוב שיאפשר שדרוג התחנה והמיתקנים התת-קרקעיים, לטובת מעבר רציף לבית החולים.