|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

החברה הממוזגת וואלה תקשורת היא ספק התכנים הדיגיטלי המוביל בישראל

לוואלה תקשורת שיעור חשיפה של %77.5 משוק המשתמשים באינטרנט, כמיליון משתמשים שונים; למעלה מ-90 מיליון חשיפות בחודש; החברה עוברת לרווחיות באמצע שנת 2002
04/06/2001  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: יעל גיא, יחסי ציבור  |    |  לפידות יחסי ציבור  |  -

וואלה! תקשורת הודיעה היום, כי הליכי המיזוג בין וואלה! ל- IOL הושלמו, לאחר שאושרו באסיפות בעלי המניות של שני הגופים. לאחר המיזוג, מחזיקה בזק בינלאומי בכ-%30 מהמניות, ואחוז דומה מצוי בידי קבוצת הארץ.

על-פי תחזיות החברה, המיזוג יבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות החל מהרבעון השלישי וביתר שאת ברבעון הרביעי של השנה. החברה צפויה להגיע לרווחיות באמצע שנת 2002. עד אז יתחייבו בעלי המניות העיקריים, בזק בינלאומי וקבוצת הארץ, לדאוג להזרים את הסכומים הנחוצים להמשך הפעילות והפיתוח של החברה. התחזית העסקית מתבססת, בין השאר, גם על הערכת הכנסות מפרסום וכן על מגוון מקורות ההכנסה של החברה, מפעילויות כגון חיזוק הסחר האלקטרוני, מודעות לוח ומכירות כרטיסים ברשת, וגם מסדרה ארוכה של פעילויות חוץ אינטרנטיות, שירחיבו את המותג וואלה! לתחומים חדשים.

"ביצענו מיזוג, שהתאים את החברה לסביבה העסקית החדשה של המאה ה- 21", אמרה יו"ר וואלה! תקשורת, ד"ר ליאורה מרידור. "שמרנו על מעמדה המוביל של וואלה! בשוק ובמקביל, השגנו צמצום בעלויות, התייעלות תפעולית, הקטנת העלויות עקב קבלת התכנים מ'הארץ' ומיצירת מנגנון הנהלה אחד. אנו מצויים היום בסדר הגודל של תשתית כוח האדם אליה התכוונו להגיע ובשלב זה לא מתוכננים צעדי ייעול נוספים. וואלה! תקשורת מתכוונת להשתמש בעוצמה הנובעת מהמיזוג, כדי להבטיח את מעמדה כשחקן המוביל בשוק האינטרנט הישראלי - ומחוצה לו. וואלה! תקשורת תהפוך לשחקן מרכזי גם בתחום התקשורת בישראל ותספק, בעתיד הקרוב מאוד, תכנים לכל ערוצי התקשורת".

ליאורה מרידור אמרה עוד, כי "בזק בינלאומי בחרה להשקיע בוואלה! המאוחדת, משום שהחברה מעניקה לפעילות האינטרנט של בזק בינלאומי ערך מוסף חשוב, ומשום שהיא מאמינה, שזו השקעה, שתניב פירות נאים בעתיד. עם שותפינו למהלך, קבוצת הארץ, שתורמים את הערך המוסף של התוכן וכמובן, עם הצוות שיוביל את החברה: עופר לוי וארז פילוסוף, אנו בטוחים שנצליח לעבור את התקופה הקרובה ולמצב את החברה תוך פחות משנה וחצי למעמד של חברה רווחית."

"החיבור בין בעלי המניות העיקריים, בזק בינלאומי, שהיא ספק אינטרנט מוביל, וקבוצת הארץ, מספקיות התוכן הטובות בישראל, אידיאלי עבור וואלה! הממוזגת", אמר עמוס שוקן, יו"ר קבוצת הארץ. "חיבור של תוכן וגישה לאינטרנט מבטיח לחברה תשתית צמיחה טובה ותמיכה איתנה בכל מהלכיה העסקיים והמקצועיים. קבוצת הארץ רואה בהשקעה בוואלה! צעד פיננסי, כמובן, אך זוהי גם השקעה, שמהווה מרכיב חיוני בהמשך הפעילות שלנו באינטרנט. ניתוח מצב שוק האינטרנט היום מנבא, כי רק הגדולים והחזקים ישרדו בו. לכן, המיזוג של וואלה! עם IOL היה חיוני ביותר לשתי החברות; הוא שילוב בין מותג חזק לבין תכנים מצוינים. הקונסטלציה שנוצרה בינינו לבין בזק בינלאומי, ובין הצוות המקצועי שיוביל את החברה - עופר לוי וארז פילוסוף, היא שילוב חזק מאוד, שיש לו את כל הסיכויים לשגשג גם בתנאים של היום".

עופר לוי, מנכ"ל וואלה! תקשורת, אמר כי "עוצמתה של וואלה! הממוזגת נובעת מן הסינרגיזם שבין יתרונותיה של וואלה! - במיוחד היותה מותג האינטרנט המוביל בישראל, ונהנית מחשיפה ליותר ממיליון מבקרים בחודש, לבין היתרונות של IOL, במיוחד בתחום התוכן. החברה הממוזגת תשלוט על שורה ארוכה של תכנים, הכוללים בין היתר את ערוצי התוכן המקורי של וואלה! בהם השקיעה ופיתחה בשנה האחרונה: חדשות, עסקים (בשיתוף דה מרקר), the net (בשיתוף סיוון קום וקבוצת אנשים ומחשבים) ספורט, תרבות, וואלה! לימודים ועוד. לכל אלה יתווספו שורה ארוכה של תכנים מבית IOL : לוח היי טק, לוח IOL, עכבר העיר, אתר הקהילות של IOL , המקיף למעלה מ-220 קהילות, ותכנים איכותיים נוספים".

עופר לוי גילה, כי במהלך השנה האחרונה עלה שיעור החשיפות והמשתמשים בוואלה! וב-IOL יחד בשיעור של %250 בהשוואה לשנה הקודמת. "התוצאה היא", אמר מנכ"ל וואלה!, "שהשגנו יותר מ- 90,000,000 חשיפות בחודש וכמיליון מבקרים שונים. על פי סקר טלסקר לוואלה! ול- IOL קהל קבוע ונאמן, וקרוב למחצית מן הגולשים דיווחו על ביקור קבוע בשני האתרים. יתרה מזו, גם אלה שאינם מחוברים לאינטרנט מכירים את המותג ומודעים לו.

"כל זאת לא מעט הודות לעובדה, שלמרות המצב הקשה בשוק חברות הדוט קום, וואלה! בחרה להשקיע במוצר ולפתח יישומים מגוונים לטובת הקהל שלה. בין היתר השיקה וואלה! לאחרונה את וואלה! רדיו, שכמות המשתמשים בו מגיעה ל-10,000 ביום; לפני חודשים אחדים השקנו את וואלה! טרייד, זירת המסחר האלקטרוני בבורסה, ואני יכול לציין בסיפוק, שלמרות כל החששות והספקולציות, הכפלנו את מחזור המכירות שלנו בחודשיים האחרונים, ואני צופה שבעתיד, וככל שיתרגלו לערוץ מכירה זה, היקפי המסחר האלקטרוני רק יגדלו; אנחנו מתכננים שירות חדש - וואלה! פלוס, שישמש פלטפורמה להענקת הטבות ללקוחותינו הנאמנים. אין לי ספק, שכבר בעתיד הקרוב נצליח לפרוט להכנסות את כל ההשקעות שהשקענו. וואלה הממוזגת תהיה חברה בעלת חוסן פיננסי, שנהנית מאמון משקיעה ומניבה תוצאות עסקיות יפות".

על-פי הסכם המיזוג, קבוצת "הארץ" תעניק לוואלה!, רשיון שימוש מקיף בתכניה לתחום האינטרנט ו/או סביבתו (ובכלל זה סלולאר ופס רחב). הרשיון יוענק לוואלה! לתקופה מינימלית של חמש שנים החל ממועד השלמת העסקה, והוא יימשך מעבר לתקופה של חמש שנים כל עוד הסכם בעלי המניות בין בזק בינלאומי ו"הארץ" יעמוד בתוקפו (קרי - אחזקות כל אחד מבזק בינלאומי ו"הארץ" בוואלה! לא יפחתו משיעור של %15).

לדבריו של עופר לוי, לוואלה! תקשורת יתרון בולט גם בתחום הפרסום באינטרנט. לפי סקר של טלסקר, כמעט חצי מליון מבקרים דיווחו, כי ביקרו בוואלה! או ב-IOL 'אתמול או היום'. בסך הכל מבקרים בוואלה! תקשורת מדי חודש %77.5 מכלל המשתמשים באינטרנט. "המספרים שלנו מהווים הזדמנות אדירה למפרסמים להגיע למסה, הנמצאת אצלנו", אמר לוי. "מניתוח המבקרים בוואלה! וב-IOL עולה גם, כי מדובר בקהלים מגוונים, המשלימים זה את זה, ושיעור החפיפה בין וואלה! ו-IOL קטן. גם זו הזדמנות למפרסמים. אני מאמין, שהמפרסמים והפרסומאים ישכילו להשתמש בפוטנציאל, שהאינטרנט מציע להם: המסה המספרית הגדולה, ויכולת הדיוק והמיקוד בקהלי המטרה. לפיכך, אני צופה שבעוד כשנתיים הפרסום באינטרנט יגיע לכ-%2 מעוגת הפרסום. לצורך זה הקמנו קבוצה מיוחדת, וואלה! מדיה גרופ, שתטפל במפרסמים באינטרנט בכלים המקצועיים ביותר הקיימים היום, ואני צופה פריחה גדולה בתחום.

"יש לאינטרנט פוטנציאל עצום, שלא ממומש עדיין. חלקים גדולים בציבור עדיין לא משתמשים בו. אנחנו מתכוונים להגיע לקהלים הללו. יש תחומים חדשים שאליהם תרצה החברה ממוזגת להיכנס, ובהם ערוצי תקשורת חדשים ותוכניות מלהיבות אחרות. וואלה! תמשיך לצעוד בראש המחנה ולהוביל את עולם האינטרנט הישראלי כפי שעשתה בעבר, וביתר שאת".

בין הפעילויות החדשות אליהן החליטה החברה להיכנס - אספקת תכנים דיגיטלים. "וואלה! מיצבה עצמה מאז ומתמיד כאלטרנטיבה לצרכן לא רק באינטרנט אלא גם במכשיר הנייד, בטלוויזיה ועוד. עם המיזוג הסינרגטי זה קרוב יותר מתמיד," הסביר ארז פילוסוף, המשנה למנכ"ל וואלה! תקשורת. "בחודשים האחרונים ובמהלך התקופה הקרובה אנו עוסקים בקידום עסקות וחוזים עם גורמים שונים. למעשה אנחנו חורגים מתחום האינטרנט, וביחד עם התוכן האיכותי של IOL; הופכים להיות ספק תוכן דיגיטאלי ויישומים. לדוגמה:

  • חתמנו על הסכם למכירת תוכן עם MSD, אחת מיצרניות התרופות הגדולות בעולם. החברה מבססת את פעילותה על פרות מחקר ופיתוח חדשני, ומתכננת פורטל מרכזי בתחום הרפואה, שיחל לפעול בישראל בקרוב; וואלה! תספק לו תכנים וחדשות
  • בימים אלה אנו בשלבים אחרונים של העלאת ערוצים אינטראקטיבים בטלוויזיה
  • חתמנו עם מרבית המפעילים הסלולריים על הסכמים לאספקת תכנים של וואלה! בטלפונים הסלולריים;
  • אנחנו עומדים להיכנס לתחומים חוץ אינטרנטיים, כמו הפקות טלוויזיה, אופנה ועוד.

"וואלה! הוא אלטרנטיבה של פנאי ותוכן", הדגיש ארז פילוסוף. "וואלה! הוא Cross Media, הוא תחנת רדיו, אופנה ועוד, הוא ביומיום של הצרכן. תהליך הרחבת המותג וואלה! מותחת את הקשר עם הצרכן, כולל חדירה לקטגוריות נוספות בקרב כלל האוכלוסיה, לא רק באינטרנט, אלא כדרך חיים. זהו מיזוג בין תחומי - Convergence - מושלם. אני צופה, כי בסופו של דבר, ולא בעתיד הרחוק מדי, המדיום לא יהיה רלוונטי. האינטרנט, כפלטפורמה אינו חשוב בזכות עצמו. משום נגישותו הרבה, הוא מסייע לאנשים רבים להתחבר למציאות תרבותית עכשווית, וככזה הוא 'יוצא מן הארון'. אבל מה שקובע באמת, בסופו של דבר, הוא איכות המסר ועוצמת המותג המלווה אותו. ולכן, וואלה! תהיה נוכחת באינטרנט, אבל גם ברדיו, גם בעיתון, גם בטלוויזיה - וכך תגיע גם לכאלה, שאין להם כלל מחשב בביתם..."

תאריך:  04/06/2001   |   עודכן:  07/06/2001
יעל גיא, יחסי ציבור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במקום הראשון בדרוג חברות המימון החוץ בנקאיות שומרת על מקומה אלבר שירותי מימון. סך כל נכסיה נאמדים ב-591.2 מיליון דולר - גידול של %96.2 לעומת שנת 1999.
04/06/2001  |  תמר ס.  |   הודעות כלליות
חברת סריליון, (Cerylion) חברת Startup מבוסטון עם מרכז פיתוח ישראלי, השלימה בהצלחה גיוס של 5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בארה"ב. זהו גיוס השני של סריליון. קדם לו גיוס של סכום דומה, שבוצע בלפני כשנה, באפריל 2000 (הנפקה שהוכתרה ע"י העיתונות כ"ההנפקה הכי מעניינת לשנת 2000", בגלל הרכב המשקיעים),
04/06/2001  |    |   הודעות כלליות
בנק אגוד עורך מבצע חדש, שבו מוצעת הלוואה לכל מטרה בריבית נמוכה במיוחד, בשיעור של פריים פחות 0.5% לשנה (כיום 8% לשנה), עד 30 אלף שקל, להחזר של עד 24 תשלומים חודשיים.
משלחת נציגים מחברת כימאגיס וחברת לודן-הנדסה חזרו בימים אלה לישראל מסיור בסין, שנועד לעמוד מקרוב על אפשרויות לשיתוף פעולה בשימוש בידע וטכנולוגיות מסין.
האסטרטג הראשי של חברת התוכנה BMC SOFTWARE;
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il