כחלק מתפיסת העולם של הקריה האקדמית הדוגלת באקדמיה יישומית הוקמה קליניקה ייחודית העוסקת בזכויות הצרכן.
הקליניקה מיועדת לסטודנטים למשפטים הנמצאים בשלבים מתקדמים של לימודיהם. יוזם ומנחה הקליניקה הוא אבינועם מגן, אשר עוסק בשנים האחרונות במאבקי צרכנים ובראשם מרד צרכני הגז. מגן עצמו הוא בוגר מצטיין של הקריה האקדמית אשר כיהן בעבר כדובר ההסתדרות וכדובר משרד החינוך.
לדברי מגן מטרת הקליניקה היא יצירת קבוצה איכותית של עורכי דין לעתיד אשר יהיו נאמני צרכנות ואשר המחויבות לזכויות הצרכן תלווה אותם בדרכם המקצועית.
הפיקוח האקדמי על הקליניקה ייעשה על ידי הדוקטור אמל ג'בארין - מרצה בכיר בקריה האקדמית מומחה למשפט אזרחי ולזכויות הצרכן. ד"ר ג'בארין הוא גם המרצה הראשי בקליניקה. לדבריו החקיקה הצרכנית בישראל לוקה בחסר וקצב התקדמותה איננו מספיק מהיר כדי להשיג את קצב העוולות הצרכניות החדשות שנוצרות, בייחוד בהקשרים של שמירת פרטיות הצרכן ושל רכישות באינטרנט.
מעבר לחומר המשפטי שיילמד בקליניקה, יהיה בה עיסוק נרחב בכלים הציבוריים העומדים לרשות הצרכן, ניהול מאבקים ציבוריים וקשר עם התקשורת.
התכנים בקליניקה יכללו הכירות עם חוקים להגנת הצרכן, תביעות ייצוגיות, תביעות קטנות, הגבלים עסקיים ועוד.
בין סגל המרצים בקליניקה יכללו טובי המרצים בישראל וביניהם עו"ד בועז בן צור - אשר ילמד את נושא התביעות הייצוגיות. עו"ד ירון לוינסון מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. עיתונאי מתחום הצרכנות ועוד.
הקליניקה כאמור מקנה לסטודנטים 4 נקודות זכות לתואר, אולם הביקוש לקליניקה בקרב הסטודנטים היה עצום, כאשר מרבית המצטרפים עשו זאת למרות שסיימו כבר את מחויבויותיהם לשעות מחויבות קהילתית, אך הם בחרו להצטרף כדי לסייע לציבור ולהתמחות בתחום.
בין משתתפי הקליניקה גם סטודנטים אשר ביום יום נמצאים דווקא בצד השני של המתרס - מנהלי שירות לקוחות, משווקים מוכרים ועוד, הזוכים להזדמנות לראות את הדברים מנקודת מבטו של הצרכן.
גולת הכותרת של הקליניקה היא טיפול בפניות צרכנים בזמן אמת. לשם כך הוקם מוקד טלפוני המקבל פניות בפקס או באמצעות תא קולי. הפניות יחולקו בין הסטודנטים כאשר כל אחד יטפל במספר פניות.העדיפות תהיה לפניות קטנות יום יומיות ולפונים מרמה סוציו אקונומית נמוכה אשר זקוקים לשירות. הסיוע לא יכלול ייצוג משפטי בפועל אלא ייעוץ צרכני בלבד. מעת לעת יהיו יוזמות צרכניות כלל מישקיות.
לדברי מגן ישנה כוונה ליזום פרויקטים צרכניים, לבחון מתן שירות בחברות פרטיות ובמשרדים ממשלתיים, ולחזק את מעמד הצרכן בישראל גם באמצעות עידוד חקיקה, כתיבת סמינריונים בנושא ועוד.
הקלינקה תציע לבעלי עסקים שהוגשו נגדם תלונות, לפתור את המחלוקת גם באמצעות הליכי גישור שיועברו על ידי בוגרי קורס הגישור של הקריה האקדמית. עם זאת יודעים בקליניקה גם להתריע בפני ספקים שיוגשו נגדם תלונות כי מוטב יהיה לפתור את הבעיות בדרכי שלום, כי קיימת גם אפשרות שביום המחרת - כל הסטודנטים ייפגשו אצלם בעסק במקום בכיתה - יחד עם מצלמות התקשורת - כשיעור שטח במאבק צרכנים אותנטי.