אתר המכירות הישראלי, אולסייל, הנמצא בבעלות אנשי העסקים יאיר שמש ואבי מלכה, רשם פטנט בינלאומי, במסגרתו תוצע שיטת מכרז חדשנית. המכרז נרשם גם בארצות הברית ובישראל.
שיטת המכרז מציעה מוצרי חשמל ואלקטרוניקה של מותגים בינלאומיים. למוצרים במכרז יקבע מראש מחיר מינימום ומחיר מקסימום, כאשר האתר מבטיח כי מחיר המקסימום יהיה נמוך בין 20% ל-25% ממחיר המוצר בשוק המקומי. כמו כן, האתר מבטיח שמחיר המקסימום יהיה נמוך מהמחיר המוצע באתר השוואת המחירים זאפ.
הצרכן הסופי המעוניין להשתתף במכרז, יציע את הצעת המחיר באמצעות האתר או בהודעה טלפונית 24 שעות ביממה, תמורת דמי השתתפות של 18 שקלים להצעה.
לדברי יאיר שמש, מנכ"ל חברת אולסייל: "ספקים ויבואנים רבים בענף החשמל בישראל מתנגדים לפרסום מחיר המקסימום מכיוון שרשתות השיווק הגדולות מוכרות את אותם המוצרים במחירים הגבוהים ב-25% לעומת אתרי הסחר האלקטרונים."
לדבריו: "הזוכים במכרז ידעו כבר ביום הזכייה, יקבלו את המוצר לבית הלקוח עד 48 שעות וישלמו על המוצר רק לאחר קבלתו."
עוד מסר שמש: "רגל החדרת השיטה החדשה שתחל לפעול בשבוע הקרוב, תשקיע אולסייל במסע פרסום רחב, באמצעות משרד הפרסום GPS. קמפיין ההחדרה נאמד בתקציב של 2 מיליון שקלים ויכלול בעיקר פרסום בעיתונות יומית ובאינטרנט".