חברת המחקר גיגה קובעת כי CWE/eXperanto של קריסטל הישראלית, הוא ממובילי חיבור מיינפריים לערוצים חדשים.
המוצר פותח במסגרת פרויקט שביצעה קריסטל בבנק הבינלאומי הראשון
"כאשר רוב האפליקציות בארגון רצות על מחשב המיינפריים של הארגון, וקיים מספיק ידע בארגון באשר למיינפריים, אזי פתרון CWE/eXperanto של חברת קריסטל סיסטמס סולושנס צריך להיות אחד הפתרונות הראשונים לבדיקה, כשבאים לבחון פתרונות פוטנציאליים למוצר מרובה-ערוצים", כך כותב יוסט הופרמן, סגן נשיא ואנליסט בכיר בחברת המחקר והייעוץ הבינלאומית 'גיגה אינפורמיישן גרופ', בדו"ח חדש שפורסם.
הופרמן מתאר בדו"ח כי המוצר פותח במהלך פרויקט שביצעה חברת קריסטל הישראלית בבנק הבינלאומי הראשון. המוצר מאפשר להשתמש באפליקציות קיימות ומבוססות-מיינפריים דרך מגוון ערוצים חדשים ובהם ה-Web, שירות הודעות SMS, דואר אלקטרוני וערוצים נוספים.
הופרמן מציין בדו"ח כי CWE/eXperanto עובד כיום בסביבה בנקאית, המאופיינת בעומסי עבודה כבדים, וכי הפידבקים של הלקוחות נעים בין טוב לטוב מאוד. האנליסט מוסיף כי הארכיטקטורה של המוצר בנויה היטב, כשהיא מבוססת על טכנולוגיה עכשווית, אולם מאפשרת במקביל המשך השימוש בידע האצור בתחום המיינפריים. "נראה כי המוצר מספיק גמיש על מנת שניתן יהיה להשתמש בו גם בתעשיות שמחוץ לתחום השירותים הפיננסיים; יחד עם זאת, צריך לשקול זאת מאחר ובחלק מהתעשיות ייתכן נתח גבוה של אפליקציות, אשר אינן מבוססות מיינפריים. יש לבחון ולבדוק היטב, שהמוצר מתאים לסביבת IT הספציפית".
לסיכום, אומר הופרמן כי "כאשר ארגון כלשהו שוקל לבנות ארכיטקטורה מרובת-ערוצים משלו, המבוססת על פתרון מרובה-ערוצים מן המדף, אזי בהחלט יש לבחון את CWE/eXperanto כפתרון אפשרי לכך. הפתרון הזה צריך לעניין במיוחד ארגונים בהם כל האפליקציות הרלבנטיות נמצאות על מחשבי המיינפריים, או יכולות להתחבר בקלות לפתרונות המיינפריים הללו. יתרה מכך, הארגון צריך לוודא שיש בו מספיק מיומנויות וידע בכל הקשור לפיתוח ותפעול תוכנות מיינפריים - ידע בסיסי להרצת אפליקציות מיינפריים לא יספיק במקרה זה. אם שני הגורמים הללו קיימים בארגון, אזי CWE/eXperanto צריך להיות אחד הפתרונות המובילים שמתוכם צריך הארגון לבחור".