בסוף השבוע הקרוב (24-29.2.08) תפעיל רכבת ישראל מערכת רדאר להתרעה על מכשולים במפגש מסילת הרכבת ברחוב החשמונאים רמלה, דרך מע"צ 44 (מפגש מס' 208) זאת במסגרת הפעולות של הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה כביש.
מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר ולהתריע על קיומם של מכשולים בשטח מפגש מסילת הרכבת מספיק זמן טרם הגעתה של רכבת על-מנת לאפשר את עצירתה לפני המפגש. לצורך כך נדרשת הארכה של הזמן הכולל שבו המחסום סגור למעבר רכבים.
עם ירידת המחסום עורך הרדאר סקירה של שטח המסילה הנמצא בין הזרועות. מערכות הרדאר מחוברות למערכת האיתות של הרכבת. במקרה של מכשול בשטח המסילה המערכת מדליקה אור אדום לרכבת ועוצרת את הרכבת באופן אוטומטי וללא התערבות של גורם אנושי
וועדת ההיגוי העליונה למפגשים, בראשות מנכ"ל מת"ח, אישרה את הפעלת המערכת במקום.
המערכת שהותקנה הינה המערכת העשרים ואחת המותקנת במפגשי מסילה-כביש. בשנה שעברה הותקנו רדארים במפגש בית יהושע, עתלית, חדרה, כפר ויתקין, זיכרון-יעקב דרום, כפר שמריהו וחיפה בת - גלים. בנוסף על אלו, רכבת ישראל רכשה מערכות רדאר נוספות. מיקום התקנתן נקבע בוועדת ההיגוי העליונה למפגשים.
בשנה וחצי האחרונות בחנה רכבת ישראל מספר פתרונות טכנולוגיים לשיפור הבטיחות במפגשים, ופרסמה פנייה בינלאומית לקבלת הצעות. חברת ייעוץ בינלאומית בחנה את מכלול האמצעים הטכנולוגיים, דירגה את האמצעים המועדפים ובחרה בראשם את מערכת הרדאר, שהינה המערכת היחידה הפעילה במפגשים בגרמניה ובאיטליה.