מורים למתמטיקה עברו הכשרה כיצד לזהות וללמד תלמידים ברוכי כשרון בכיתתם. הם גם התנסו בהוראת תלמידים ברוכי כישרון במסגרת הפרויקט "מקצה אל קצה" של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. בקורס, שהתנהל לאחר שעות הלימודים עם תלמידי כיתות ג' וחטיבת הביניים, התגלו מסקנות מדהימות: הילדים ברוכי הכשרון הם לאו דווקא אלה שנמנים על אחוזי המחוננים! כך בדרך כלל מערכת החינוך אינה מזהה את הפוטנציאל הטמון בהם.
פורמט ראשון מסוגו התבצע במסגרת מחקר שנעשה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, ובשיתוף מנח"י. 14 מורי מתמטיקה ממערכת החינוך הרגילה עברו הכשרה לצורך טיפוח והעשרת תלמידים ברוכי כישרון במערכת החינוך במסגרת כיתות רגילות. כ-50 תלמידים משתי קבוצות גיל (ילדי כיתה ג' וילדי כיתות ז'-ח') השתתפו בפרויקט שהתנהל מעבר לשעות הלימוד ובשעות אחה"צ והמסקנות היו מדהימות!
הילדים ברוכי הכישרון הם אותם הילדים שאינם בהכרח נמנים על אחוזוני המחוננות ובכל מקרה אינם מקבלים מספיק תשומת לב מהמערכת במסגרת שיעורי המתמטיקה דבר אשר יוצר תחושה של חוסר מיצוי הפוטנציאל ושקיעה לבינוניות.
בקורס "מקצה אל הקצה", המורים, אשר אמורים לגלות מודעות לילדים ברוכי כישרון צריכים, בעצמם, לקבל כלים מתאימים ולאתגר את הילדים בשאלות, אתגרים והפעלות המתאימים להם. כך מוציאים המורים את הכשרון המתמטי של התלמידים מן הכח אל הפועל, או כמו שטוענת איילה, תלמידת כיתה ז': "המורים בתוכנית לא מלמדים אותנו מתמטיקה אלא חשיבה מתמטית".
לדברי ד"ר אנה רוסו, ראש המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין: "תפקודים גבוהים ויצירתיים של המוח האנושי אינם מובנים מאליהם, אותם צריך לפתח ולטפח באופן שיטתי במשך שנים רבות וגם אז רק מתי מעט מגיעים להישגים יוצאי דופן. למילה מצוינות מיוחסות משמעויות שונות. ההגדרה שלי לתהליכי הוראה-למידה מצוינים היא מתן אפשרות לכל השותפים בתהליך למצות את יכולותיהם באופן מרבי". בשנה הבאה יורחב הפרויקט גם להוראת תלמידים ברוכי כישרון במדעים.