רוב לקוחותיה האירופים של חברת התוכנה אינפורמיקס שנרכשה לפני כשנתיים על-ידי יבמ תמורת מיליארד דולר, עברו או יעברו בשנה הקרובה לטכנולוגיית בסיסי נתונים של חברת אורקל -
Oracle 9i. ההעדפה לבסיסי הנתונים של אורקל על פני טכנולוגיית בסיסי הנתונים של יבמ עצמה - DB2, נובעת בין היתר מאורך חיי המוצר העדיף של אורקל, וסיבה נוספת היא תמיכתה של אורקל בחבילות יישומים המוטמעים באינטגרציה טובה עם בסיס הנתונים של החברה.
נתונים אלה עולים מתוך מחקר שהתבצע על-ידי חברת המחקר הרט-הנקס (Harte Hanks) שבדקה בסקר טלפוני 155 מלקוחותיה של אינפורמיקס באירופה בקרב עסקים ממגזרים שונים.
הסקר שהוזמן על-ידי חברת אורקל ביקש לבדוק בקרב לקוחות אינפורמיקס מה כוונות השדרוג וההגירה שלהם לאחר תקופה ארוכה בהם קיבלו תמיכה ושירות מיבמ. מסתבר, כי 35% מלקוחות אינפורמיקס כבר ביצעו הגירה לאורקל ו-18% נוספים יבצעו הגירה לאורקל תוך פחות מ-12 חודשים. 47% אמרו שיבצעו את ההגירה בתקופה שמעל שנה. 61% מהלקוחות שכבר היגרו מאינפורמיקס בחרו באורקל ורק 10% בחרו ביבמ, בעוד השאר היגרו למיקרוסופט.
המגמה של הגירה מאינפורמיקס לאורקל בולטת יותר בקרב בעיקר בקרב לקוחות ממשל: כשני שליש - 67% - מהם עברו לאורקל בשנה האחרונה בעוד שאף לקוח אינפורמיקס מקרב המגזר הממשלתי לא בחר ב-DB2 על מערכות לגאסי מיינפריים ורק 3% מקרב הסקטור הפרטי בחרו להגר לבסיס נתונים של יבמ על מיינפריים. עוד 14% בשני המגזרים גם יחד בחרו ביבמ על יוניקס או חלונות.
הנשאלים ציינו, כי הסיבה להגירתם לאורקל היא התאמת של תוכנת בסיסי הנתונים Oracle 9i כתוכנה המותאמת טוב יותר לאינפורמיקס, ו-61% השיבו שאורקל מספקת את כלי ההגירה הטובים ביותר אליה.
לקוחות אינפורמיקס שעדיין לא היגרו למסד נתונים אחר אך מתכננים לעשות זאת נשאלו לגבי העדפותיהם. יותר מ-53% מתכננים לעבור לאורקל, 17% יעברו ליבמ ו-29% למיקרוסופט. 54% גם מאמינים שבסיסי הנתונים Oracle 9i הם תואמים יותר לטכנולוגיית אינפורמיקס.
כשנשאלו מהי הבנתם לגבי תכניותיה של יבמ לגבי יישומי מסד הנתונים של אינפורמיקס ענו 64% שלדעתם יבמ תהגר את לקוחות אינפורמיקס ל-DB2, ורק 36% ענו שהם מאמינים שיבמ תשקיע ותשפר את טכנולוגיית אינפורמיקס.
אילן שפיגלמן, מנהל השיווק של אורקל-ישראל, אמר שמכון המחקר הרט-הנקס בחר את לקוחות אינפורמיקס באופן עצמאי ולאורקל לא היתה שום השפעה על תוצאות המחקר. "יבמ מפרסמת מזה זמן נתונים שגויים לגבי שוק בסיס הנתונים כדי להוכיח שיש כביכול מגמה של גידול בנתח השוק שלהם. המחקר הזה מוכיח שההיפך הוא הנכון. יבמ השקיעה מיליארד דולר במאגר לקוחות שרובם מעדיפים להגר לאורקל, עם עדיין לא עשו זאת. אורקל ממשיכה להשקיע בנושאים שחשובים גם ללקוחות אינפורמיקס: זמינות, ביצועים, יכולת גדילה, ניוד יישומים וחדשנות. תוסיף לזאת את ההגירה הנוחה והמהירה, ותבין שה לא מפליא שיבמ מפסידה את לקוחות אינפורמיקס לאורקל", אמר שפיגלמן.
Oracle היא הספקית הגדולה בעולם של תוכנות ניהול מידע ארגוניות, עם הכנסה שנתית של למעלה מ-10 מיליארד דולר בשנת הכספים 2002, אשר הסתיימה ב-31 במאי 2002. Oracle העולמית פועלת ביותר מ-145 מדינות ברחבי העולם, לרבות ישראל. לפרטים נוספים, בקרו באתר Oracle בכתובת:
www.oracle.com.