אמש (א', 21.6) הוכרזו הזוכים בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום בישראל, בטקס האפי לשיווק ופרסום אפקטיבי במוזיאון תל אביב. בקטגוריית עמותות, ארגוניים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ברשויות ציבוריות הפועלים לקידום מטרות חברתיות ציבוריות זכו החברה להגנת הטבע ואהרוני תקשורת שיווקית בפרס הראשון על קמפיין הציפור הלאומית. לפרויקט היו שותפים גם בנק דיסקונט, המשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך וצה"ל.
מנימוקי השופטים: "ללא זיקוקי די-נור והפקות ענק הובילה החברה להגנת הטבע מהלך תקשורתי פשוט, בהיר ומעניין. המהלך בלט באסטרטגיה שיווקית מקורית, רעיון גדול וערך חינוכי מוסף. פעילות יחסי הציבור הביאה לחשיפה בהיקפי שיא ביחס לתקציב שהושקע, באמצעות רצף אירועים תקשורתיים שתוכננו, תוזמנו ותוקשרו בקפידה".
לדברי ד"ר יוסי לשם ודן אלון, ממובילי הפרויקט מטעם החברה להגנת הטבע: "לקראת אירועי השישים למדינה, התלבטנו בחברה להגנת הטבע במה להתמקד כדי לקדם את נושא הטבע בישראל. חיפשנו נושא שיוגדר כ'ישראלי' ויגביר את המודעות לטבע בציבור הישראלי. לאחר התלבטויות והתחבטויות מצאנו קלף מנצח: הציפורים בישראל. ישראל ממוקמת בצומת של שלוש יבשות - אסיה, אפריקה ואירופה. 500 מיליון ציפורים נודדות חולפות פעמיים בשנה בשמיה, כלומר, סך-הכל מיליארד ציפורים נודדות. זיהינו כי נושא הצפרות במדינת ישראל הינו פוטנציאל לפעילות חדשנית, מרגשת וסוחפת ולא פחות חשוב, גם ערכית ומחנכת. זיהינו פוטנציאל למהפך: מיצוב מחדש של הצפרות בישראל מענף של 'משוגעים לדבר' לתחום המדבר לכולם".
בפרויקט החינוכי בבחירת הציפור הלאומית השתתפו כמיליון משתתפים: 9,500 גני ילדים, 4,000 בתי ספר, כלל יחידות צה"ל וכ-350,000 בהצבעת הציבור הרחב באתרי אינטרנט ובקלפיות שהוצבו ברחבי הארץ.