חטיבת פתרונות התקשורת הביתית הניידת של מוטורולה חוזרת על מחויבותה לטכנולוגיות ה-WiMAX וה-LTE, טכנולוגיות מובילות המאפשרות את חווית המדיה שאנשים רוצים, תוך עלות נמוכה לביט מידע עבור מפעילות התקשורת. מוטורולה מאמינה כי קיימים שווקים נבדלים עבור WiMAX ו-LTE, ושניהם יוסיפו להתקיים במקביל, תוך כדי מתן מענה לצרכי תקשורת קבועה, ניידת ומשתנה.
"תקשורת אלחוטית בפס רחב הינה שירות נדרש במאה ה-21 ולמוטורולה יש פתרונות הן בטכנולוגיית WiMAX והן בטכנולוגיית LTE, העונים על דרישות מפעילות התקשורת ולקוחותיהן", אמר ברוס ברדה, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל חטיבת התקשורת הביתית הניידת של מוטורולה. "המסורת של מוטורולה כוללת התמחות בתחום הפס הרחב האלחוטי, רשתות IP ותקשורת וידאו, ויש לנו קווי פתרונות רבים שהוכיחו את עצמם. כל אלו יכולים לסייע למפעילות תקשורת להשיא במהירות את יתרונותיהן התחרותיים תוך-כדי בניית רשתות תקשורת חדשות, או המרת רשתות התקשורת הקיימות לרשתות דור רביעי".
במהלך 2009 מוטורולה הגיעה להישגים נכבדים בתחום תקשורת הדור הרביעי, הן ב-LTE והן ב-WiMAX, שיאפשרו לה לצבור תאוצה נוספת ב-2010. בנוסף, מוטורולה הכריזה על מחויבותה לתקן WiMAX 802.16m תוך הרחבת קו מוצריה ובסיס לקוחותיה, כדי לשמר את מובילותה בתחום ה-WiMAX. מוטורולה ממשיכה בהשתתפות פעילה במספר גופי תקינה, המעדכנים תקנים לכמה טכנולוגיות שתאפשרנה גישה אלחוטית מהירה יותר.
על-פי ברומטר המדיה לשנת 2009 של מוטורולה, מחקר שערכה חטיבת התקשורת הביתית הניידת לאחרונה, כדי להבין את צרכי התקשורת של הצרכנים האמריקנים, הצורך בגישה למידע אישי והצורך להיות מקושרים חוצים דורות. 80% מהצעירים שואפים להיות מחוברים תמיד, זאת בדומה ל-78% מבני 60-30 שהשתתפו בסקר ורוצים אף הם להיות מחוברים כל הזמן. הסקר מראה בברור איזו השפעה חזקה יש לרשתות התקשורת על תחומי החיים השונים, ומדוע תקשורת הדור הרביעי כה חשובה לחטיבת התקשורת הביתית הניידת של מוטורולה.
פתרונות ה-LTE של מוטורולה
מחויבותה המוקדמת של מוטורולה ל-WiMAX סיפקה לה ניסיון אדיר ומומחיות בתחום התכנון, האופטימיזציה וניהול רשתות פס רחב OFDM. מוטורולה צברה גם הבנה רבה בניהול רשתות דור רביעי, וניהול עדיפויות שידור רדיו, בהן תקשורת קול ונתונים מקבלת עדיפות.
מוטורולה ממנפת את ניסיונה הרב ב-OFDM, ב-MIMO וברשתות IP אלחוטיות, ואת מומחיותה בתחום הדור הרביעי כדי לספק פתרון LTE שלם, שיתמוך הן ב-FDD והן ב-TD-LTE.
התקנות ה-LTE המסחריות הראשונות יתבססו על מוצרי WiMAX בדור השלישי, שכבר הוכיחו את עצמם בניסויי שדה ושהאלגוריתמים שלהם הותאמו לביצועים מיטביים בסביבת חיים אמיתית.
"ניסיוננו בתחום ה-WiMAX יעזור ללקוחות ה-LTE שלנו להגיע לשוק מוקדם יותר, תוך סיכון מופחת", אמר ברדה. "ההתקנות שביצענו, ההנהלה שלנו והאופטימיזציה של רשתות WiMAX רבות שמכרנו ברחבי העולם, נותנת לנו ניסיון תפעולי רב, אותו מנצלות קבוצות הפיתוח שלנו ליצירת פתרונות LTE טובים ויציבים יותר".
מחויבות מוטורולה ל-WiMAX: מספקים היום ומשקיעים בעתיד עם 802.16m, על-פי פורום ה-WiMAX, ישנן 519 רשתות WiMAX המותקנות ב-146 מדינות ברחבי העולם, ולהן יותר מ-10 מיליון מנויים. WiMAX פועל במגוון רחב של מודלים עסקיים, ביניהם גישה קמעונאית וגישה סיטונאית, יישומי רשת חכמה (smart grid) וחיבוריות קמעונאית בלבד בפס רחב, למשתמשים בבית או בתנועה. WiMAX הינו פתרון עמיד לאספקת פס רחב בשווקים מתפתחים, כמו-גם בשווקים מפותחים ותחרותיים יותר. למשל, ל-WiMAX יכולת לתת מענה לצרכים הייחודיים של ספקיות כגון קלירוייר בארה"ב ואימג'ין באירלנד", אמר ברדה. "אנו מאמינים כי WiMAX ימשיך לצמוח באמצעות 802.16m ויספק פס רחב עוד יותר, וביתר יעילות. בנוסף, אנו מתכננים מוצרים חדשים ב-2010 עבור מפעילות תקשורת מקומיות".
מוטורולה ממשיכה להיות ספקית ה-WiMAX המובילה בעולם, מאז כניסתה לשוק זה ב-2005. כיום למוטורולה חוזים עם למעלה מ-35 מפעילות תקשורת ב-20 מדינות, רובן כבר השיקו את השירות כמסחרי. בדוח שפרסמה חברת המחקר אינפונטיקס ריסרץ' מסרו ספקיות התקשורת כי "מוטורולה מובילה בתחום מכשירים וציוד WiMAX".
אודות מוטורולה
מוטורולה ידועה בעולם בזכות חדשנותה בתחום התקשורת והיא ממוקדת בקידום פתרונות תקשורת בעולם. למוטורולה פתרונות פס רחב, תשתיות לתקשורת ניידת ולפתרונות לביטחון הציבור, לוידאו בחדות גבוהה ומכשירי טלפון סלולריים. מוטורולה מובילה את הגל הבא של חדשנות, המאפשר לאנשים, חברות וממשלות להיות מחוברים יותר וניידים יותר. מוטורולה (NYSE:MOT) רשמה הכנסות בסך 30.1 מיליארד דולר ב-2008. למידע נוסף, נא בקרו באתר
www.motorola.com.