לימוד מוחשי של שלושת הכתבים ששימשו באזורינו בימי קדם: החרטומים, כתב היתדות והכתב האלפביתי, מוצע לא רק מתוך ספרים ומחשבים, אלא באמצעות מפגש עם שרידים ארכיאולוגים, שנתגלו במשך השנים והמוצגים במוזיאון הכט שבקמפוס אוניברסיטת חיפה.
הכרת דמויות מספר התנ"ך - אליהו, אחאב, איזבל והפניקים, עשוי להתעשר כאשר הוא נלמד באזור התערוכה, "פניקים בחוף הצפוני של ארץ ישראל בתקופת המקרא: התלמידים מתוודעים לשרידים מתקופה זו, לומדים נושאים מדיניים, חברתיים, ועל הקשר בין התרבות הישראלית הקדומה לבין התרבות הפניקית, על-פי הכתוב במקרא ועל-פי התגליות הארכיאולוגיות. כסיכום לפעילות כזו, ממחישים שחקנים דמויות מאותם ימים, ומנהלים עם התלמידים דיון בסוגיות הקשורות לנושא.
על פעילויות אלו ואחרות נמסר במפגש בין המפקחת על אמנות במחוז חיפה, אביבה טלמון, והנהלת מוזיאון הכט, בחודש אפריל. במפגש נדונו אפשרויות הרחבת שיתוף הפעולה בין מחוז חיפה והמוזיאון.
מוזיאון הכט מקיים פעילויות קבועות לתלמידי גנים, החינוך היסודי והחינוך העל יסודי. בין התוכניות המוצעות: "חיי יום-יום בתקופת המקרא" המיועדת לכיתות ג'-ו': במפגש במשך שעתיים וחצי מתוודעים התלמידים לאורחות חיים ומושגים מתקופת המקרא באמצעות המוצגים במוזיאון. בין הנושאים הנלמדים: המגורים, כלי החרס, החקלאות ועוד. מלבד העשרה בתחומי הארכאולוגיה, האמנות, המקרא וההיסטוריה לתלמידי בתי ספר, מורים וגורמים נוספים בקהילה, עורך המוזיאון תחרות שנתית בתחומי האמנויות הפלסטיות, המיועדת לתלמידי תיכון במחוזות חיפה והצפון.
בפגישה נדונו אפשרויות קיום ימי עיון לצוותי מנהלים, מפקחים ומורים, שיתוף פעולה ערבי-דרוזי-יהודי בחינוך לאמנות וארכיאולוגיה ופעילות בגיל הרך.
ד"ר עינת עמבר-ערמון, אחראית מרכז הלמידה במוזיאון מסרה כי באחרונה נוספה בו פעילות חדשה בנושא אמנות הדיוקן לגילאים הצעירים - שעד כה נלמדה רק בכיתות הגבוהות. בשנה שחלפה פותחו כעשר תוכניות לימוד חדשות, ביניהן מפגש עם אברהם שובר הפסילים, מרגלים ומחפשים ארץ להתיישבות, ביטויי הרוח והאמונה בחומר, איכות הסביבה, אמנות ואדריכלות יהודית ועוד.
עופרה רימון, מנהלת ואוצרת מוזיאון הכט אמרה בפגישה, כי לעצם מיקומו של המוזיאון בקמפוס האוניברסיטה נודעות השלכות לבחירת דרכם של התלמידים בעתיד ולשיקולי המשך הלמידה, שכן פעילויות התלמידים מתקיימות בתוך קמפוס של אוניברסיטה; עובדה זו מאפשרת לילדים להיחשף להשכלה גבוהה: "אני מאמינה שחויה לימודית חיובית במוזאון תשפיע בבוא היום, כאשר התלמידים ישקלו אם והיכן להמשיך את לימודיהם האקדמיים".