|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אורלי סבר - "יחידות", צור ברק - "נוף תחום"

שתי תערוכות חדשות בגלריה הקיבוץ, המקיימות ביניהן קשרי גומלין, גם אם אינן מתכוונות לכך: שתיהן מתייחסות למקום, מדגישות את הירידה למרתף האטום של "גלריה הקיבוץ", כשהן משתמשות בהבלטה בצבע הלבן, בטפלן בקירות חסומים
18/01/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות

שתי התערוכות החדשות "נוף תחום" ו"יחידות" מקיימות ביניהן קשרי גומלין, גם אם אינן מתכוונות לכך: שתיהן מתייחסות למקום, מדגישות את הירידה למרתף האטום של "גלריה הקיבוץ", כשהן משתמשות בהבלטה בצבע הלבן, בטפלן בקירות חסומים.
צור ברק ואורלי סבר, שניהם נולדו ובגרו בקיבוץ – מציאות המקרינה על עשייתם האמנותית בכלל ובתערוכה זו בפרט.
צור ברק, אדריכל, מטפל גם כאן בחלל הגלריה כ"נוף תחום", מתייחס למבנה עצמו אך 'פורץ' לתחום האמנות, בחפשו להקנות דרך המבנה חוויה של מרחב נופי פתוח וללא גבולות.

אורלי סבר, אמנית, 'זולגת' מן האמנות לאדריכלות ומביאה הפעם לגלריה "יחידות", מבנים, שבאמצעות עיצובן האטום ומערכת היחסים ביניהן תדבר את דיבורה האמנותי.

בתערוכתו של צור ברק "נוף תחום" יהיה חלל הגלריה הפנימי לבן וריק. ברק מגביה את הרצפה ב-12 ס"מ, באמצעות פלטות ליציקת בטון אותן יצבע בלבן, כמו הקירות. כך הוא מדגיש את טיפולו ב"קובייה הלבנה" ככזו ובדופנותיה. בקיר המרכזי הוא יחרוץ חריץ אופקי מפינה לפינה. את קיר הגלריה הארוך הוא יחשוף, אחרי שיהרוס את קיר הגבס שבנינו במקביל לו, כדי לבודד אותו מן הלחות של הקרקע. הוא יצבע את הקיר הקודם הלח, בחומר לבן גמיש שיאפשר לו ליצור בכולו קילופים צפופים שיגלו אותו מחדש, עם סימני הלחות ואולי פטריות ועקבות תערוכות שהיו.

החריץ האופקי, הקילופים שבקיר הלח והחריצים שהתהוו בין הפלטות של הרצפה החדשה, כל אלה מכוונים את מבט הצופה להצצה. ההצצה תפתח מרחבים חדשים, אליהם מכוון האמן באמצעות מראות ששתל, חלקן באופן סמוי. המראות מסיטות את המבט אל תוך הקירות
והרצפה ואל מה שקיים בהם עצמם.

כך למשל יתגלה צמר הסלעים שבקיר הגבס, דרך החריץ האופקי, כמרחב מפתיע של שדות צהובים. מבעד לקילופי הקיר האחר יכול הצופה לראות את עצמו, כאילו הוא ניצב בשדה אינסופי. באמצעות המבטים אליהם מכוון ברק בדרכים פשוטות, הוא פותח למעשה מודעות חדשה למרחב היומיומי בו אנו חיים ולשאלות על מרכיבי היסוד שלו: אור, חומר וחלל. הוא בוחן את המבנה האדריכלי כמעשה של חסימה ופריצה. הוא מתכתב עם הדרך שבה אמנות פלסטית רואה קירות כהזדמנות להביא לחלל ערכים נוספים ונותן את תשובתו שלו להעדר חלון, בכוונו לנוף אמיתי אחר.

אורלי סבר תציג בחלל הכניסה לגלריה מספר מקבצים פיסוליים, הערוכים בגובה עין אחיד, על מדפיMDF שעומקם 35 ס"מ, אורכם בין 40 ל-80 ס"מ. המקבצים בנויים מיחידות, אותן יצקה בגבס – קוביות בגדלים שבין 20 /15/20 - 20/20/40 ס"מ, מלבניות, טרפזיות, וכן עמודים עגולים או מרובעים, בגוונים שבין לבן לחום בהיר. המבנים עשויים במכוון באופן מגושם, נראים כאילו הם רוצים לשקוע אל בסיסם, או להתפקע ולפרוץ את המעטפת שלהם.
המבנים מתייחסים בחלקם לסביבה מסוימת, אם זה מבנים של ראשית ההתיישבות הקיבוצית, כמו חדר (שהוא בית מאוד בסיסי), רכבת (מבנה לכמה בתים מחוברים), מגדל מים, מגדל צפייה או שמירה, או סילו. יש גם הרבה מקלטים אטומים, מלאים עד אפס מקום. חלק אחר של המבנים מתייחס לצורות בסיסיות של ארכיטקטורה, כמו מלבן, עמוד או גליל, טרפז ועוד. הן נראות מופשטות יותר, אך עדיין מתקיימות בין מבנה לבין צורה פיסולית/הנדסית.

לחלקן הגדול של היחידות הללו יש חלונות, המאפשרים כביכול הצצה פנימה, אך למעשה מובילים את המבט החוצה. בכך הם חושפים את אטימות המבנה, שנותר כמו מבצר או מקלט לא חדיר. במקום זה הופכים החלונות לזוג עיניים בוהות, שלפעמים נראות כמו חרירי ירי, שצופים בצופה במבט ריק, "מושפל לפעמים, כמי שלא קיים את ההבטחה הטמונה בו", אומרת האמנית.

הצופה בעבודה מסתובב בין היחידות והופך להיות נצפה במקום צופה. ניסיונותיו להתבונן פנימה נאטמים בחומר, או ממשיכים הלאה ללא מענה.

"היחידות האלו מתכתבות עם מבנים קיימים ועם ארכיטקטורה ישנה, לא מבנים חדשים ומתוחכמים, ולפעמים הן רק יחידות אטומות של חומר, בלי ייעוד. המבנים נראים קצת כפיסחים, כושלים, הם לא מושלמים, מעין הבטחה לא ממומשת, והם גם צורות בסיסיות, כמעט גיאומטריות, שמאוד מנסות להיות בסדר אבל לא ממש מצליחות, נכשלות ומציעות את הכישלון ואת הקריסה, או את ההשתדלות כאופציה חלופית", אומרת האמנית.

התערוכות מתחברות למאגר התחושות, הדימויים והחוויות של שני האמנים כילדים בקיבוץ. אצל צור ברק עוברת הילדות גם דרך "גלריה הקיבוץ": בהיותו ילד עזר ברק לאמו האמנית, אופירה ברק, לצבוע שדה חום בציור רחב ממדים, אותו הם תלו יחד על קיר הגלריה. הפעם יקלף ברק את הקיר הזה, כדי לחשוף ולגעת בעקבות ילדותו.

אוצרת: יעל קיני

אתר הבית גלריה הקיבוץ
פתיחה: 12.1.12 נעילה: 10.2.12
*שיח גלריה עם האמנים ואוצרת התערוכה יעל קיני:
שישי, 20.1.12, 12:00 + שישי, 10.2.12, 12:00
*התערוכה בחסות "טמבור"
ובסיוע: MagicWood פתרונות בעץ, יניב דבוש- קבלן כללי
גלריה הקיבוץ, השוכנת ברח' דב הוז 25 בתל אביב, נוסדה על-ידי ברית התנועה הקיבוצית (ארגון-גג של התנועות הקיבוציות לפני איחודן לתנועה אחת) מיד אחרי מלחמת ששת הימים. היא בקשה אז לחשוף את אמני הקיבוץ לקהל התל אביבי, ולהביא את "בשורת הקיבוץ" אל העיר.
החל מ-199
תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  19/01/2012
גלריה הקיבוץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אורלי סבר - "יחידות", צור ברק - "נוף תחום"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטורולה סולושנס המובילה בפתרונות תקשורת למשימות קריטיות חתמה על הסכם עם נוקיה-סימנס לפיו תקבל את האחריות הכוללת על פיתוח ותפעול של רשת החירום הנורבגית. מוטורולה תמשיך בפיתוח והטמעה של תשתית TETRA למערך תקשורת החירום הלאומי בנורבגיה (N?dnett). מדובר במערך תקשורת רדיו דיגיטלית המופעל על-ידי רשות תקשורת החירום הנורבגית (DNK). האחריות על רשת החירום תועבר למוטורולה עד סוף פברואר 2012.
איגוד האינטרנט הישראלי יקדיש מסלול מרכזי בכנס השנתי שלו שיערך ב-21 בפברואר, לנושא גל מתקפות הסייבר על אתרי אינטרנט ישראלים. זאת לאור אירועי הימים האחרונים, ביניהם פרסום מספרי כרטיסי האשראי הישראלים ע"י האקרים, פריצות לאתרים ישראלים כגון אתרי בנקים, 'אל על' והבורסה, ועוד.
18/01/2012  |  כהן עדי   |   הודעות כלליות
"נופים לבנים", תערוכה חדשה במוזיאון יפו המתעדת את נופי לפלנד על-ידי הצלם יצחק דוידוביץ
18/01/2012  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
הזכיה למתנדבים ניתנה על העשייה הברוכה, על השקעתך הרבה ועל נתינת הלב והנשמה, הכל למענם של האנשים המיוחדים של בית איזי שפירא ומשפחותיהם.
"לכבוד הוא לנו שהפלטפורמה שלנו CallidusCloud זכתה להכרה בתור התוכנה כשירות הטובה ביותר בארה"ב ובאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפרסי הענן 2012", אמר מייקל גרייבס, סגן נשיא בכיר, הנדסה ומנהל טכנולוגיות ראשי, CallidusCloud.
18/01/2012  |  זהר נוי  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il