מי יודע כמה כמותית יש "יותר"? כל המספרים בין 0 ל-1 או בין 1 לאינסוף-המספרים השלמים? שורת קודים לתוכה הוכנסו מסרים בשפה העברית; שעון מחוגים המורה על השעות בין 0 ל-1 ושואל מהי השעה?
לא, אלו לא שאלות מכשילות במסגרת במבחנים לכניסה לתואר במדעי המחשב באחת הפקולטות המבוקשות בישראל - אלו טיזרים פרסומיים למודעות דרושים לענף ההייטק בישראל.
כיוון שהתחרות בשוק מתרחבת ומחפשי העבודה הופכים לצרכנים מתוחכמים יותר בכלל, ושל הצעות עבודה מותאמות אישית בפרט, יותר ויותר מגייסים מתחילים לחשוב "מחוץ לקופסה" ולחפש דרכים מקוריות להגיע למועמדים מובילים.
לא צריך יותר ממבט חטוף בלוחות הדרושים לגלות כי רוב המודעות המתפרסמות - דומות זו לזו. אם המודעה שהעליתם נראית כמו זו שלפניה - המועמד אותו אתם מנסים לגייס פשוט לא יבחין בכם. בשוק התחרותי של היום מחפשי העבודה רואים עצמם כלקוחות לכל דבר והמעסיקים מבינים שהם צריכים לבדל את עצמם ולבלוט - כבר משלב המודעה, כך אומצו לאחרונה שיטות שיווקיות ופרסומיות המתייחסות למועמדים - כאל שוק יעד. התוצאה: טיזרים ומודעות פרסום בעיתונות וברחבי הרשת הפונות לקהלי יעד ספציפיים.
כאשר הדברים מתייחסים לעולם ההייטק הכה תחרותי, בו נלחמות החברות על העובדים המבריקים ביותר, העסק הופך להיות מהותי אף יותר ונוצר הצורך למשוך את העין עבור המועמדים המבוקשים מכולם.
בחברת Jobinfo הפנימו את המגמה העולמית הזו והשיקו לאחרונה קמפיין ויראלי תחת הכותרת "בין0 ל-1, מדברים בשפה שלך", למטרת גיוס העובדים המבוקשים ביותר בענף – יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל, אלו המוגדרים כחוד החנית של ענף ההייטק בישראל.
לדברי אילנה אחימאיר, מנכ"לית חברת Jobinfo, הפנייה לקהלי היעד נעשתה בדרך ייחודית זו לאור ההבנה שבעידן של היום בו ענף ההייטק המשגשג בישראל הינו בעל שם עולמי, נדרשות מודעות יצירתיות במיוחד לגיוס העובדים המבוקשים ביותר, בוגרי יחידות המחשוב השונות, יחידות 8200 ודומיהן.
"התחרות על תשומת ליבם של מהנדסים ומובילי טכנולוגיה דורשת כל הזמן הסתכלות מחודשת על דרך הפנייה אליהם. אנחנו ב Jobinfo מנסים גם כן לפנות ממקום אחר, לאו-דווקא ממקום של חיפוש עבודה, אלא מתוך העברת המסר שיש להם שותף המלווה אותם לאורך כל הקריירה, ויכול לתת ייעוץ ומידע חשוב בנקודות זמן קריטיות של קבלת החלטות", מסכמת אחימאיר.
[קישור]