ביתילי, הרשת הגדולה לריהוט ועיצוב הבית בישראל, ערכה סקר מיוחד לקראת יום העצמאות ה65 למדינת ישראל ובדקה מהן עמדות הציבור כלפי עיצוב ישראלי לבית.
לשאלה מה עולה לך בראש כשאומרים 'עיצוב ישראלי', שיעור האסוציאציות החיוביות גבוה כמעט פי 6 מהשליליות: נוחות, פרקטיות, יופי, אור וטרנדיות לעומת מיושן, מקובע ומכוער.
הצרכן הישראלי מחפש את השילוב של העיצוב הנכון והעדכני עם פרקטיות של נוחות שימוש, ניקיון ואפשרות קלה לאירוח.
למעלה מ70% מהישראלים חושבים שעיצוב הבית מושפע במידה רבה מטרנדים מהעולם. הצרכן הישראלי עבר התפתחות גדולה בכל הקשור לעיצוב הבית. היום הוא חשוף לכל הסגנונות, העיצובים והטרנדים המובילים בעולם, אם בנסיעותיו לחו"ל או בקריאת מגזינים מקצועיים.
כ25% מהישראלים חושבים שברוב הבתים בישראל הסלון מעוצב בצורה דומה.
אם בעבר הישראלי החליף את הסלון פעם ב10 שנים, בשנים האחרונות הוא עורך שינויים ועידכונים בתחום בתדירות גבוהה הרבה יותר.
למרות שבשנים האחרונות יש מעבר מסיבי לכיוון בדים צבעוניים, הצבע הפופולרי בקרב הישראלים לספת הסלון הוא שמנת (34.5%). הצבעים הקלאסיים עדיין מככבים בסלון הישראלי – חום (15.2%), שחור (10.4%), לבן (8.6%) ואפור (8.2%). יש לציין ששיעור הנדגמים המעדיפים סלון בצבעים נועזים יותר כמו אדום, כתום, ירוק או כחול, גבוה משמעותית בקרב תושבי גוש דן ביחס לשאר הישראלים.
בעוד שכ6% חושבים שהטעם של הישראלים בעיצוב הוא מצוין, למעלה מ80% חושבים שהוא טוב ורק 4% בלבד חושבים שהוא גרוע.
'ביתילי' היא האסוציאציה השכיחה ביותר לרשת עיצוב ישראלי (למעלה מ20%), אולם יש החושבים גם שאיקאה (3.3%), דיזיין סנטר (6.5%), איי די דיזיין (2.6%) ו
הום סנטר (2.9%) מזוהים עם ישראליות.
- הסקר נערך באמצעות חברת הסקרים "רושינק" בקרב 501 אנשים בגילאי 18-75 מכל הארץ.