120 סוכני נסיעות משבע-עשרה מדינות לכנס בינלאומי שלישי לשיווק תיירות לים המלח.
120 סיטונאי תיירות, סוכני נסיעות ועיתונאי תיירות משבע-עשרה מדינות אישרו את השתתפותם בכנס ים המלח, שיחל מחר, יום חמישי 20 בנובמבר 2003, ויימשך ארבעה ימים.
הכנס ייפתח באופן רשמי ביום שישי 21 בנובמבר בשעה 9:00 בקיבוץ עין גדי, במעמד שר התיירות, בני אלון. באותו בוקר יתקיים יריד התיירות השנתי של ים המלח עם למעלה משלושים מציגים, מלונות, סוכני תיירות נכנסת ומפעילי שירותי תיירות אחרים.
זו הפעם השלישית בה מתקיים כנס תיירות בינלאומי לקידום התיירות הנכנסת לים המלח. את הכנס יזמה התאחדות המלונות בים המלח, בשיתוף עם משרד התיירות, המועצות האזוריות בים המלח, תמר ומגילות, וכן עם אגף השיווק בחברת אל-על.
מטרת הכנס היא להמחיש ולהראות לסוכנים קיימים וחדשים, את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי של ים המלח, זאת באמצעות חשיפת המוצר התיירותי הייחודי לאזור, חבילות נופש וספא בכל תקופות השנה ותיירות המרפא האקלימי הוותיקה כל-כך בעונות המעבר.
שר התיירות בני אלון ציין כי בימים אלה בהם התיירות היא אחד הענפים היחידים המקדמים את הצמיחה הכלכלית בישראל, יש לכנס ים המלח חשיבות רבה בעידוד התיירות הנכנסת לישראל. ים המלח הינו מוצר תיירותי ייחודי המשלב בתוכו תיירות נופש ותיירות מרפא אשר מהווה ויהווה בעתיד את אחד ממוקדי התיירות המרכזיים בישראל.
לדברי דני אברמוביץ, מנהל השיווק של התאחדות המלונות בים המלח, המשלחות העיקריות מגיעות מחבר העמים, גרמניה וצרפת. בהתאם לנתוני שנת 2002 סך הלינות של התיירים משלושת יעדים אלה הסתכם ב-48% מסך הלינות של התיירות הנכנסת מיעדים אלה.
התאחדות המלונות בים המלח מאגדת ומייצגת את כל 15 מלונות האזור, המונים 4,000 חדרים ומשמשת כארגון-על שבין מטרותיו השיווקיות לפעול לקידום התיירות הנכנסת.