טרנד הטבעונות שתפס תאוצה בשנה האחרונה בישראל לא מותיר אף אחד אדיש. רשתות המזון והשיווק הבינו את הפוטנציאל והחלו לספק מענה לדרישה ההולכת וגוברת למוצרים טבעונים. רשת גרג השיקה לפני כשנה תפריט טבעוני, טבעול וצבר השיקו מוצרים טבעוניים ואפילו דומינו'ס פיצה השיקה את הפיצה הטבעונית הראשונה. ועכשיו הטרנד מגיע גם לחנויות הנוחות.
חברת דור אלון משיקה בימים אלה מוצרים טבעוניים בסניפי רשת חנויות הנוחות "אלונית" . בשלב הראשון שולבו במגוון המוצרים ב"אלונית" שלושה מוצרים כאשר בתקופה הקרובה יורחב המגוון מוצרים נוסף לטובת קהל הלקוחות הטבעוני.
המוצרים כוללים:
כריך טבעוני - כריך במילוי פטריות ועדשים, בצל מטוגן וירקות טריים 270 גר' ללא רכיבים מן החי ומשתתף בארוחה לדרך ב 20.90 שקלים (כריך + שתייה + חטיף), סלט טבעוני - סלט בורגול ועדשים המשתתף במבצע סלט ושתיה ב 26.90 שקלים. מיני דונאטס - שת"פ עם MR. DONUTS מיני דונאטס ללא חלב וביצים .
עמית זאב, מנכל דור אלון ניהול מתחמים קמעונאיים: "ישנו ביקוש הולך וגובר למוצרים טבעוניים בתקופה האחרונה וכרשת הקשובה לצרכי הלקוחות החלטנו לדאוג גם לקהל זה. אנו נמשיך ונגדיל את היקף המוצרים בתקופה הקרובה לטובת הטבעונים שבדרכים."
ארגוני בע"ח מצביעים על 8.5 אחוזים של צמחוניים או טבעונים מכלל האוכלוסייה. על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 2.6 אחוזים מסך האוכלוסייה הישראלית מעל גיל 20 ומעלה הם צמחוניים או טבעוניים. נתון גבוה ביחס לארה"ב ובריטניה.