שוק מוצרי החזרה לבית הספר צפוי לרשום השנה קיטון של כ-15%
מנשה זילכה סמנכ"ל השיווק ברשת קרביץ:
"מדובר במגמה שהחלה בשנת 2000 מאז רושמת הקטגוריה ירידה ממוצעת של כ - 5% בשנה וזאת בשל העלייה בצריכה של מחשבים והציוד ההיקפי למחשבים".
הנתונים הוצגו באירוע שהתקיים לקראת התערוכה השנתית של "קרביץ" לחנויות וסוחרים במסגרת ההיערכות לחזרה לשנת הלימודים הבאה.
רשת "קרביץ" המתמחה ביבוא ושיווק מכשירי כתיבה, ציוד לביה"ס, ציוד היקפי למחשבים וציוד משרדי, מתחילה בהיערכות לקראת החזרה לשנת הלימודים הבאה ומדווחת כי שוק מוצרי החזרה לבית הספר צפוי לרשום השנה קיטון של כ - 20% וזאת לאחר שנרשמה בקטגוריה קיטון של 15% מאז שנת 2000.
מנשה זילכה סמנכ"ל השיווק בחברת "קרביץ" מסר כי: "המגמה של קיטון בשוק החזרה לביה"ס רושמת מאז שנת 2000 קיטון של כ - 5% בשנה בממוצע, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא העלייה בצריכה של מחשבים, מדפסות, מחשבי כף יד וציוד היקפי נוסף בקרב אחוז ניכר מהתלמידים".
לדבריו: "סיבה נוספת לירידה נעוצה בהיקפי יבוא נרחבים של מוצרי חזרה לביה"ס מהמזרח ושיוקם במחירים זולים לצרכן".
עוד הוסיף זילכה כי: "קרביץ זיהתה את הפוטנציאל לעלייה בשוק המחשבים והציוד ההיקפי בקרב קהל היעד של התלמידים כבר לפני שנתיים, ולכן הרחיבה את תחום הציוד ההיקפי למחשבים והקימה מחלקות מתמחות בהשקעה של למעלה מ - 1.5 מיליון ש"ח על מנת לספק פתרון כולל ומשלים לקטגוריית מוצרי כתיבה הרגילים".
המחלקות המתמחות שהוקמו בתוך סניפי קרביץ כוללות תמהיל מוצרים רחב של: מדפסות, סורקים, תוכנות לימודיות, עכברים ועוד ממותגים בינלאומיים דוגמת: מייקרוסופט, פלייסטיישן, קנון, אפסון, לקס מרק, ג'יניוס HP ועוד.
לדברי זילכה: "במסגרת היערכות הרשת בנושא פעילות הקד"מ והמבצעים, הוקצו השנה משאבים רבים ליצירת מבצעים גם בתחום הציוד ההיקפי, על מנת ליצור את סל מוצרי חזרה לביה"ס הזול והאטרקטיבי ביותר, שיהיה יחד עם זאת רלוונטי ומותאם לכל תלמיד או סטודנט על פי צרכיו האישיים".
לדבריו: "בניגוד לקיטון במוצרי הכתיבה, המחברות והיומנים, אנו צופים גידול של כ - 50% בתחום הציוד ההיקפי.
זילכה הציג את הנתונים באירוע שהתקיים לקראת התערוכה השנתית של "קרביץ" לחנויות וסוחרים במסגרת ההיערכות לחזרה לשנת הלימודים הבאה.
בתערוכה השנתית שתתקיים לחנויות וסוחרים, תציג רשת "קרביץ" את כל המותגים, החידושים והמגמות בתחום שוק החזרה לביה"ס.
שוק החזרה לביה"ס נאמד בכ - 400 מיליון ש"ח, כאשר רשת "קרביץ" מהווה 25% משוק זה.
הרשת מחזיקה בזיכיונות בלעדיים למוצרים של מותגים מובילים כמו: לוניטונס, ג'אנספורט, קדס, קריולה, בראטס, דרגון בול, יוגי יו ועוד ומשווקת תיקים, מחברות, קלסרים, יומנים ועוד הן בחנויות הרשת והן לרשתות שונות.