"המתנה לדילים של הרגע האחרון תגרום לאכזבה רבה למשפחות הממתינות להזמין חופשה בסוף יולי - תחילת אוגוסט" כך מציין עופר האס מנכ"ל חברת התיירות "לראות עולמות", חברה המתמחה בשירותי תיירות למשפחות באמצעות סוכנות נסיעות ובאמצעות אתר האינטרנט:
www.olamot.co.il.
עוד מוסיף האס כי "הבעייתיות בהמתנה של משפחות לדילים של הרגע האחרון טמונה בכך שחדרי דופלקס וחדרי משפחות ממילא קיימים במשורה ומוזמנים מראש על ידי משפחות רבות בעולם. כמו כן, התאריך שאינו גמיש מבחינת המשפחות הישראליות והינו עד תחילת ספטמבר - תחילת שנת הלימודים, מקשה על מציאת כפר נופש מתאים בעולם".
חופשת הקיץ של הילדים כבר החלה ומשפחות ישראליות מזמינות חופשות בחו"ל. ישנה נטייה בקרב חלק מהציבור הישראלי להמתין למה שנקרא בעגה הישראלית: "דילים של הרגע האחרון".
עופר האס, מנכ"ל "לראות עולמות" מסביר את הבעייתיות שבהמתנה של משפחות לדילים אלו: "טיולי משפחות בכפרי נופש בחו"ל שונות במהותם מטיולים למטייל העצמאי. הם דורשים תכנון רב מראש. חדרי משפחות הכוללים 2 חדרי שינה או חדרי דופלקס הכוללים 2 קומות עם 2 חדרי שינה ו-2 מקלחות מוזמנים חצי שנה מראש לפחות ומשפחות שחיכו לרגע האחרון צריכים לוותר על חדרים אלו.
ובכל מקרה, כאשר אנו מגיעים לחודש אוגוסט לא נותרים אפילו חדרים רגילים בכפרי נופש ואנו שוב עומדים חסרי אונים מול הלקוחות שהוטעו לחשוב שדילים של "הרגע האחרון" טובים יותר. מי שמוכן להתפשר על יעד הנסיעה, תאריך הנסיעה וסוג החדר (לא חדר משפחות) יכול להרשות לעצמו לחכות לרגע האחרון. אך מכיוון שתאריך הנסיעה אינו גמיש מבחינת המשפחות והחזרה חייבת להיות עד תחילת ספטמבר ההתפשרות בטלה".
"על פי התאחדות סוכני הנסיעות האמריקאית USTOA תיירים מארה"ב מזמינים מראש את החופשה השנתית שלהם חצי שנה עד תשעה חודשים מראש. ואירופאים מגדילים לעשות ומזמינים את החופשה שלהם כשנה מראש. עובדה זו מאפשרת זווית ראיה קצת שונה ממה שנהוג בארץ ומאפשרת להבין את המחסור בחדרי משפחות ובחדרי דופלקס"
עוד מציינים בחברת לראות עולמות כי היעדים הפופולריים ביותר המוזמנים על-ידי משפחות השנה כדופלקסים וחדרי משפחות הם כפרי נופש באירופה הקלאסית: הולנד ואיטליה ובאזור הים התיכון - מועדוני נופש בטורקיה ויוון.
לראות עולמות היא חברת שירותי תיירות הפועלת גם באמצעות אתר אינטרנט
www.olamot.co.il המאפשר קבלת מידע ושירותים בנושאי תיור, טיול ונופש באופן מושך וקל להבנה. לחברה מועדון חברים של 60,000 איש. מלבד הפעילות העסקית מאפשר האתר מידע על מגוון אתרי תיירות בערים מרכזיות בעולם, הצעות בנושא: אוכל, תחבורה, טיולים, בילוי, מרכזי קניות ועוד.