דוח נילסן: חצי שנה בלבד לאחר ההשקה המותג
"דגי תנובה" ממוקם במקום השני בשוק הדגים המעושנים והכבושים; כבש 26.3% מהשוק
תנובה ממשיכה להציג נתחי שוק מרשימים למותג "דגי תנובה" וצמיחה משמעותית בכלל השוק בקטגוריה אליה נכנסה. אלה התוצאות העולות מנתוני נילסן לחודשים אוקטובר-דצמבר, 2004 שהיו הרבעון השני לשיווק המותג "דגי תנובה".
בקטגוריית הדגים המעושנים והכבושים החזיק המותג "דגי תנובה" ברבעון שהסתיים בסוף דצמבר, ב-26.3 מהמכירות (כמותי), לעומת - 13.8% מהמכירות ברבעון הראשון להשקה ו-22.9% מהמכירות (כספי) לעומת 16.7% ברבעון הראשון להשקה. נתונים אלה ממקמים את המותג "דגי תנובה" במקום השני המכובד אחרי "מעדני מיקי", וזאת חצי שנה בלבד לאחר ההשקה.
קטגוריית הדגים המעושנים והכבושים הסתכמה ב-330 טון, שהם גידול של 23.1% ביחס לרבעון הקודם, וגידול של ָ26.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בהיקף כספי, הסתכמו מכירות הדגים המעושנים והכבושים ב-13.8 מליון ₪, שהם גידול של 17% ביחס לרבעון הקודם, וגידול של 21% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
מכירות סלטי הדגים של "דגי תנובה" הסתכמו ברבעון האחרון ב-616 אלף ₪, המהווים גידול של 84% לעומת הרבעון הקודם. קטגוריית סלטי הדגים הסתכמה ברבעון האחרון ב-5.4 מליון שקל, המהווים גידול של 20% לעומת הרבעון הקודם וגידול של 10.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההיקף הכמותי של הקטגוריה עומד על 202 טון, שהם גידול של 15.4% ביחס לרבעון הקודם.
כלל מעדני הדגים של החברה תפסו ברבעון זה נתח שוק של 19.6% במונחים כספיים ו-19.3% במונחים כמותיים.
היקף המכירות הרבעוני של כלל מעדני הדגים בשוק המבורקד הסתכם ב-19.2 מיליון שקלים, שהם גידול של 17.8% בהשוואה לרבעון הקודם וגידול של 17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, נמכרו ברבעון 532 טון מעדני דגים, המהווים גידול כמותי של 20% ביחס לרבעון הקודם וגידול של 13.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
לדברי צבי מירקוס, מנכ"ל "דגי תנובה", הישגי המותג "דגי תנובה" במכירות ובנתח שוק, משקפים ומבטאים היטב את מעמדו המתעצם של המותג בתפיסת הצרכן. "ידענו לזהות את הפוטנציאל הגבוה הטמון בשוק זה והצלחתו השיווקית של המותג מוכיחה כי קהל הצרכנים מעריך את רמות האיכות והטעם הגבוהות של "דגי תנובה". אנו נמשיך גם השנה להשיק מוצרים חדשים תוך התבססות על סטנדרטים מתקדמים ורמות חדשנות גבוהות".
מותג "דגי תנובה" הושק תחת הסלוגן "טבעי שזה טעים". החברה השקיעה 6 מיליון ש"ח בפיתוח סדרה בת 14 מעדני דגים בשלוש קטגוריות: מעושנים, כבושים וסלטים.
מעדני הדגים של תנובה משווקים בשירות עצמי, במקררים ובמעדניות, ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות. כחלק מהפעילות בנקודות המכירה, מפעילה תנובה מערך רחב של דוכני טעימה ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות.
למוצרי "דגי תנובה" כשרות בד"צ מהדרין של הרב אברהם רובין וכשרות של הרבנות מטה יהודה, והם נמכרים ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות.