עמותת "אור ירוק" למאבק בתאונות הדרכים ועמותת חינוך לשלום ("יוזמת ז'נבה") הן בין העבודות שהגישו את מועמדותן לתחרות אפי 2005 - תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי - בקטיגוריית מלכ"רים, תאגידים במגזר הציבורי וגופים העוסקים באחריות חברתית, שנוספה השנה לתחרות.
קטיגוריית המלכ"רים היא חלק ממספר חידושים שנוספו השנה לתחרות, המשותפת למרכז הישראלי לניהול (המי"ל), איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. במרכז החידושים, חלוקת פרס מיוחד - "אפי פלטינום" - על הצטיינות שיווקית ארוכת טווח והישגים שיווקיים לאורך זמן. חידוש נוסף - הורדת דמי הרישום לתקציבי פרסום קטנים של עד 100 אלף דולר.
יו"ר חבר השופטים והוועדה המארגנת של התחרות, עמוס שפירא, אמר כי השנה ניתנה גם למשרדי פרסום קטנים ובינוניים הזדמנות להיחשף בליגה של הגדולים. שפירא הוסיף: "תחרות אפי נמדדת על-פי תוצאות ולא על-פי גודל התקציב. בהורדת מחיר ההגשה אנו מעודדים גם קמפיינים קטנים להגיש את מועמדותם לתחרות. מעבר לכך, צריך לזכור שאנו מודדים אפקטיביות פרסומית ולכן התחרות פתוחה לעבודות, קטנות כגדולות, שלא עשו שימוש בפרסום במדיה ההמונית והגיעו להישגים שיווקיים באמצעים אחרים כגון: קד"מ, דיוור ישיר, שיווק מתחת לקו בנקודת המכירה ועוד".
בהתייחסו לקטיגוריית המלכ"רים אמר עמוס שפירא, כי הוא מלא סיפוק מהעובדה שהשנה ייגשו מלכ"רים בהיקף גדול לתחרות. הוא הזכיר כי בעבר זכה קמפיין הביישנים של "האגודה למלחמה בסרטן" וגיתם במקום ראשון בתחרות.
לדבריו, גם קמפיינים של ארגונים ציבוריים ומלכ"רים יכולים להימדד על פי תוצאות כגון: שינוי עמדות, שינוי התנהגות, היקף תרומה לקהילה וכדומה.
שפירא הרחיב לגבי ההחלטה על חלוקת פרס מיוחד להישגים ארוכי טווח, ואמר כי היא משתלבת היטב ברציונל התחרות: "בהענקת הפרס החדש אנו למעשה מבקשים להוקיר גם מהלכים שהוכיחו את חיוניותם מעבר לשנה. לא אחת נתקלתי בביקורת על כך שקשה לשפוט מהלכים שיווקיים בטווח קצר. אמנם אין פסול, לדעתי, להוקיר גם הצלחה בטווח הקצר, אך לאחר שצברנו מספיק ניסיון, נוכל להעניק השנה הוקרה גם להישגים שהפגינו הצטיינות מתמשכת לאורך זמן, במשך 3-5 שנים, ולא רק שנה אחת", אמר שפירא.
עוד ציין שפירא, כי כל העבודות יתפרסמו לאחר הגשתן באתר האינטרנט מיוחד שהקים המי"ל לצורך התחרות (
www.effie.org.il) ואשר עלה לאוויר בימים אלה. המטרה בהקמת האתר החדש היא להגביר את השקיפות ואת זרימת המידע בין גורמי השיווק השונים. לדברי עמוס שפירא, השילוב בין העבודות שהוגשו בעבר ומצויות באתר לבין העבודות שיוגשו השנה, ייצור מאגר ייחודי, מרתק ובלתי-נדלה של מתודולוגיה שיווקית רחבת היקף, שתועיל לענף השיווק כולו.
ההרשמה לתחרות אפי 2005 עומדת בפני סיום ולהערכת שפירא, מספר העבודות שיוגשו השנה לתחרות יהיה גדול בכ-50% מאשר מספר העבודות בשנה הקודמת.
התחרות, הנערכת זו הפעם החמישית ברציפות, מתקיימת בחסות תחרות אפי העולמית. התחרות העולמית נוסדה ב-1968 ע"י הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי (AMA) ומתקיימת כיום ב-30 מדינות שונות. טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-6.6.2005.