למעלה מ-90% ממגדלי תות השדה הצטרפו לפרויקט המיתוג "ביו (bio) תות - תות של בריאות" שמובילה מועצת הצמחים.
במועצת הצמחים מדווחים בסיפוק רב על הצטרפות וולונטרית של למעלה מ-90% ממגדלי תות השדה לפרויקט מיתוג תות השדה "ביו - תות - תות של בריאות".
מטרת הפרויקט לשווק לצרכן הישראלי תות של בריאות, המבוסס על הדברה ביולוגית לתותים, באמצעות אויבים טבעיים - חרקים, הניזונים מהמזיקים המצויים על צמחי תות השדה. עד כה יושמה ההדברה הביולוגית בעיקר בגידולי תות השדה שיועד ליצוא, ובשתי העונות האחרונות הורחב השימוש גם לתות המיועד לשוק המקומי.
מאז החדרת המותג "ביו - תות" לשוק המקומי חלה מגמת עלייה בגרף השיווק שלו: בעונת 2002/3 רק 50% ממגדלי התות שיווקו את תוצרתם תחת שם המותג "ביו - תות", בעונת 2003/4 עלה אחוז זה ל-62.5%. עם פתיחת עונת 2004/5 למעלה מ- 90% ממגדלי תות השדה הודיעו כי ישווקו את תוצרתם תחת המותג "ביו - תות".
המגדלים שמשתתפים בפרויקט מחויבים לסמן את התותים שלהם במדבקת "ביו תות" עם סמל הדבורה. במועצת הצמחים ממליצים לצרכנים לחפש את המדבקה, הכוללת גם שם ומספר טלפון של המגדל, כך שהצרכן יכול ליצור קשר ישיר עם המגדל ולקבל ממנו פרטים על התותים שרכש זה עתה.
ההצטרפות לפרויקט נבנתה על בסיס חובת הסימון המחייבת את כלל מגדלי התות. המגדלים חותמים על הסכם, לפיו הם מחויבים בתוכנית בקרת איכות "ביו - תות", כשמועצת הצמחים מבקרת אותם באמצעות פקחים ובדיקות. רק אם החרקים אינם מספקים פתרון, נעשה שימוש נקודתי בחומרים כימיים, ואז הפרי יוצא מתוך המותג, והמגדל אינו רשאי לשים את המדבקה.
לדברי מיכאל אילון, מנכ"ל מועצת הצמחים, "מועצת הצמחים פועלת כדי לתת מענה לצרכן הישראלי, המעוניין בפרי בריא ונקי. המותג "ביו - תות" בא לקדם מדיניות של שמירה על בריאות הציבור והפחתת השימוש בהדברה כימית".
עוד הוסיף אילון כי "ההצטרפות הוולונטרית של המגדלים, והחשיבות שהם עצמם רואים במיתוג הפרי, מבטיחים לצרכן רמת אמינות ובטיחות מוצר גבוהה. המותג "ביו - תות" זוכה להצלחה בקרב הצרכנים, ותוך שתי עונות הוכפלה כמות הפרי המשווקת בארץ. החשוב הוא שכולם נהנים - הצרכנים נהנים מפרי בריא ונקי והמגדלים נהנים מעלייה בגרף המכירות. אם בעונת 2002/03 שווקו 8000 טון פרי לשוק המקומי, הצפי לעונת 2004/5 עומד על 14,000 טון פרי, גידול של למעלה מ-75% מאז שהוחדר המותג".