תלמה, המובילה את קטגוריית הדגנים בישראל, מרחיבה את פעילותה בתחום הדגנים תחת המותג "שוגי" ומשיקה שני מוצרים חדשים, האחד, שוגי בריבוע - ריבועי דגנים בטעם דבש, עשירים בסיבים תזונתיים ובסידן והאחר שוגי שליש פחות סוכר.
שוגי הינו המותג הראשון המשיק דגנים מופחתי סוכר לילדים, ללא ממתיקים מלאכותיים. כמובילת שוק, מספקת תלמה מענה לצורך במוצרים בריאים יותר ומופחתי סוכר עבור הצרכנים בכלל ועבור הילדים בפרט.
מהלך זה מהווה חלק מאסטרטגיית הויטליטי (חיוניות) של יוניליוור העולמית, שערכיה - בריאות, נוחות והנאה - עומדים בבסיס זהותה של החברה. במסגרת מדיניות זו, פועלת יוניליוור כל העת לפיתוח מוצרים טובים יותר למען לקוחותיה, לשדרוג הערכים התזונתיים של מוצריה ולשמירה על מגוון, חדשנות ואיכות של כלל מותגיה. כחלק ממגמה זו ביצעה יוניליוור מס' מהלכים בתקופה האחרונה, במטרה לשפר את הערכים התזונתיים של מוצריה, כגון: הוצאת כל צבעי המאכל מדגני הבוקר, הורדת רמות המלח והסוכר במוצרים מובילים, העלאת רמות הסיבים התזונתיים בחלק מהמוצרים. ועוד, מתוך כוונה להמשיך ולפתח מגמה זו גם בעתיד.
שוגי בריבוע - ריבועי דגנים בטעם דבש ובמרקם קראנצ'י, עשויים משיבולת שועל מלאה ועשירים בסיבים תזונתיים ובסידן.
שוגי שליש פחות סוכר -אינו מכיל ממתיקים מלאכותיים. המוצר שומר על הטעם הנפלא שהפך את שוגי לפופולרי ביותר בקרב הילדים בישראל. במבחני טעימה זכה המוצר לציון הגבוה 9.2 בקרב ילדים.
במסגרת השקת המוצרים החדשים תחת "שוגי", מבוצע גם שינוי אריזות, חיבור למבנה העיצובי של תלמה, רענון דמותו של "שוגי" והפיכתו ליותר "קוּל", אופנתי, ספורטיבי ואנרגטי. גב אריזת המוצרים החדשים עודכן אף הוא וכולל עתה משחק הרכבה לילדים, שהופק על-ידי "הגלויה של שלי".
מהלך השקת המוצרים החדשים ילווה בפעילות שיווקית הכוללת פרסום, פעילויות קד"מ לילדים ברחבי הארץ והפצת מאות אלפי דוגמיות התנסות.
קמפיין הפרסום לשוגי בריבוע, בהשקעה של כ-5 מיליון ש"ח, באמצעות משרד באומן בר ריבנאי, יכלול סרטון טלוויזיה לילדים תחת הסיסמא: "שוגי בריבוע מרבע ת'עולם".
יהודי ליפמן, סמנכ"ל שיווק, יוניליוור ישראל: "כמובילת תחום הדגנים, חרטה תלמה על דגלה להוביל חדשנות בתחום זה. הטכנולוגיה ואמצעי הפיתוח המתקדמים של יוניליוור העולמית בעולם מאפשרים לנו, בישראל, להביא לצרכן את המוצרים האיכותיים והחדשניים ביותר בתחום. המוצרים החדשים בסדרה פותחו כחלק ממגמת הויטליטי של יוניליוור, במסגרתה מציעה החברה מגוון של מוצרים בעלי ערכים תזונתיים ובריאותיים גבוהים. שוגי שליש פחות סוכר ושוגי בריבוע עונים הן על צרכי הילדים, המחפשים מוצרים טעימים, קראנצ'יים, בעלי צורות מעניינות וכדומה, והן על צרכי האמהות, המחפשות מוצרים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים עבור ילדיהן".
דורון זילברשטיין, מנהל יחידה עסקית תלמה: "שוק דגני הילדים והנוער נאמד בכ- 233 מיליון שקל בשנה. תלמה, כמובילת שוק הדגנים, משקיעה בתחום דגני הילדים במטרה להביא לצמיחה וחדשנות בסגמנט. הרחבת סדרת "שוגי" היא שלב ראשון בבניית "שוגי" כמותג על בתחום דגני הילדים. על-פי מחקרים שערכנו, אוהבים הילדים את "שוגי בריבוע" בזכות צורת הריבוע וטעם הדבש, כשהאמהות מתחברות למוצר בזכות שיבולת השועל המלאה, הסידן והסיבים התזונתיים. גם שוגי שליש פחות סוכר מאפשר לאמהות להעניק לילדיהן את אותו מוצר טעים ואהוב, אך עם פחות סוכר".
בסגמנט הילדים והנוער, תופסת תלמה נתח שוק של 60.3%, עם ארבעה מותגים מובילים בסגמנט: כריות, עוגי, שוגי וקוקומן - כולם מבית תלמה. מסקרים שערכה יוניליוור עולה כי 6 מתוך 10 ילדים צורכים שוגי באופן קבוע. המותג נהנה מ-99% מודעות נעזרת ו-50% מודעות בלתי נעזרת. מדובר ברמת מודעות בלתי נעזרת מהגבוהות ביותר מבין מותגי דגני הילדים.
על-פי נתוני איי.סי נילסן (יוני 2005, מצטבר שנתי, כספי), נאמד שוק דגני הבוקר (לא כולל חטיפי דגנים) ב- 530 מיליון שקל במחירי צרכן. תלמה מחזיקה נתח שוק של 64% מקטגוריית הדגנים. נסטלה מחזיקה נתח שוק של 15.2, קלוגס 8.8% ועלית3.6%.
מחיר מומלץ שוגי בריבוע ושוגי שליש פחות סוכר: 18.99 שקל.
אודות יוניליוור ישראל
יוניליוור ישראל נמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלו הולנדי, אחד מתאגידי מוצרי הצריכה הגדולים בעולם, הפועל בכ- 150 מדינות. היקף פעילות הקונצרן בעולם הסתכם בשנת 2004 בכ- 42 מיליארד יורו. יוניליוור פועלת בתחום מוצרי המזון, בתחום מוצרי הטיפוח האישי ובתחום המוצרים לבית.
הזהות התאגידית החדשה של יוניליוור, Vitality (חיוניות), מבטאת את השאיפה האוניברסאלית למצות את המרב מהחיים ומוטמעת במותגים המובילים של החברה: תלמה, קנור, ליפטון, הלמנס, מזולה, בייגל בייגל, דאב, לוקס, בדין, סיף, פינוק ואח'. כמו כן, יוניליוור היא בעלת 51% מגלידות שטראוס.