חברת P.M.I, מקבוצת "בר", המתמחה בתחום מוצרי פנאי ממותגים לילדים מוציאה לשוק זו השנה החמישית ברציפות, סדרת יומני תלמיד ממותגים לשנת הלימודים הקרובה, תחת המותגים: דרגון בול GT - הסדרה המצליחה בישראל, סרטי השנה בעולם - מדגסקר ובאטמן, MTV, פלוריסיינטה, סופרגול, יוגי-הו.
לדברי יעל ארד, מנכ"ל P.M.I, חלק גדול ממוצרי החזרה לביה"ס הפכו ממותגים בסדרות הטלוויזיה המצליחות, המהוות כיום חלק מעולם התוכן של הילדים בארץ ובעולם, אך היומן הוא האהוב מכל מוצרי הנייר, היות ומשמש כ"אנציקלופדיה" של המותג האהוב ומספק מידע כגון פרטי העלילה, אודות הכוכבים והדמויות והעונות החדשות שעדין לא שודרו או הוקרנו. היומנים עונים לצרכים של בנים ובנות לקבל מידע רחב ומגוון, במלל ובתמונות, על נושא היומן.
ממחקר שנערך בקרב בני נוער על-ידי ד"ר רקפת שטראוס ממכון אינסייט עבור P.M.I, נקבעו טעמיהם, ציפיותיהם והרגלי הצריכה של הצרכנים הצעירים ועל-פי ממצאי הסקר השלימה P.M.I את תהליך רכישת המותגים.
מהסקר עולה כי תחומי העניין שונים באופן בולט בין שני המינים: 45% מהבנים העדיפו יומן גדוש בארועי ספורט ואקסטרים ואילו 35% מהבנות העדיפו כוכבי טלוויזיה (טלנובלות). מהסקר עולה כי הילדים רוכשים את היומן כרכישה נפרדת ורואים במותג ובתוכן את המקדמים העיקריים בהחלטת הרכישה. הם מעוניינים למצוא ביומן מידע על אסטרולוגיה, בינו לבינה, קופונים ותשחצים ובדיחות.
לדברי ארד, חברת P.M.I כבשה בארבע השנים האחרונות את תחום היומנים הממותגים ובקיץ הזה השיקה סדרה של 14 יומנים ממותגים לתלמידים בכל קשת הגילאים. בקיץ שעבר נמכרו 19 יומנים ממותגים בכמות של למעלה מ-300,000 יחידות.
את היומנים ניתן להשיג בכל הרשתות המתמחות במוצרי חזרה לביה"ס - אופיס דיפו, קרביץ וכפר השעשועים, בכל הרשתות המתמחות לילדים ובני נוער - טוייס אר אס, הפנינג. ברשתות הספרים המובילות - סטימצקי, צומת ספרים. בשופרסל, ב - ACE ב - H&O ובמקדונלד'ס . בצד אלה היומנים ימכרו בכל נקודות המכירה הפרטיות המתמחות בשיווק מוצרי חזרה לביה"ס(כ - 1,000 נקודות מכירה).
ע"פ קונספט שפיתחה P.M.I, היומנים מוצגים בסטנד המוצב במיקומים בולטים מאוד ברשתות ובחנויות הפרטיות המובילות.
מחיר ליומן: 39 ש"ח.
שוק ה-BTSCH (בחזרה לבית-הספר Back to school) מוערך בכ - 400 מיליון שקל לשנה, מתוכם שוק מוצרי החזרה לבית הספר הממותגים מוערך בכ - 50 מיליון שקל בשנה. היומנים תופסים נתח שוק של כ-15% היומן הוא "מוצר חודר" עבור רשתות השיווק, היוצר ביקוש ומכירות. בשנים האחרונות הפך היומן למוצר תלוי מותג, כל תלמיד רוצה את היומן במותג האהוב עליו, הנחשב ביותר בעיניו ומספק לו תכנים ומידע. היומן הוא פריט ה- BTSCH השני היקר ביותר (39 שקלים), לפניו ברשימה התיקים והילקוטים.
יומנים לכיתות א' - ג':
1. מדגסקר - סרט הקיץ המדובר בעולם
2. באטמן - מותג הילדים האהוב שהפך לקלאסיקה עולמית משיק בקיץ סרט מדהים
3. ספיידרמן - מבוסס על סדרות הטלוויזיה (ערוץ הילדים, פוקס קידס) וסרט הקיץ מס' 2
4. ג'טיקס - כל מותגי ערוץ ג'טיקס(פוקס קידס) ובהם סוניק X, טוטאלי ספייס ובלאגן - בגרסת בנים ובנות.
יומנים לכיתות ד' - ו':
1. דרגון בול GT - מנגה יפנית, עונה 5 בערוץ הילדים
2. בראץ - הבובה החצופה שכבשה את העולם
3. יוגי-הו - מנגה יפנית, המותג המצליח בעולם בשנתיים האחרונות
4. WINKS - עונה שניה לסדרת הבנות העולמית בערוץ הילדים
5. פלוריסיינטה - טלנובלה מבית יאיר דורי וכריס מורנה
יומנים לבני נוער:
1. סופרגול - אירועי הספורט הבולטים של השנה
2. MTV - מוסיקה עולמית בשיתוף עם הערוץ המצליח
3. זבנג - היומן הוותיק של המאייר המוכשר אורי פינק
4. גארפילד - החתול המפונק שחזר בגדול בסרט בשנה החולפת